Link id...?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 11:18:19
Quote Anchor link
Ik had gisteravond iets gemaakt waarmee ik via m'n database nieuwe pagina's kan maken, dat lukt allemaal netjes en en ben ik bezig geweest voor de link ernaar toe maar dat lukt niet helemaal. Ik snap dat de code fout is, maar ik kan zelf helemaal gaan alternatief bedenken van hoe hij er wel uit zou moeten zijn.
Wie wil mij helpen?
(Mijn code)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
 $SQL_statement
="SELECT * FROM `pagina` WHERE 1";
 $resultset=mysql_query($SQL_statement);
 while($data=mysql_fetch_array($resultset))

 {



 <
a href="add.php?id="$_get['id'] . > echo $_get['title']. </a> ;




 }



 mysql_close();
 ?>


Topic verplaatst naar het juiste board[/modedit]
Gewijzigd op 30/12/2010 16:15:41 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:20:48
 
Tikkes C

Tikkes C

30/12/2010 11:22:03
Quote Anchor link
echo "<a href='add.php?id=". $_get['id'] ."' > ". $_get['title'] ." </a>";

let op voor XSS hier...
Gewijzigd op 30/12/2010 11:22:27 door Tikkes C
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 11:24:14
Quote Anchor link
Oh bedankt ik zie al wat ik verkeerd had. (dat word maar weer goed m'n boek lezen;)
 
Wouter J

Wouter J

30/12/2010 11:25:20
Quote Anchor link
En moet get niet met hoofdletters? $_GET[]?

En je moet die > wel tussen quotes zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<a href="add.php?id='.$_GET['id'].'>'.$_GET['title'].'</a>';
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/12/2010 11:25:22
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$sql
="SELECT id, title FROM pagina";
$result = mysql_query($SQL_statement);
if($result) {
 while($data=mysql_fetch_array($result)){
   echo "<a href='add.php?id=". $_GET['id'] ."' > ". $_GET['title'] ." </a>";
 }
}
else {
echo "Er is een fout opgetreden: ".mysql_error();
}

?>

Dit is beter:
- Er is nu foutafhandeling, welke onmisbaar is
- Je SQL query is nu goed: geen backticks, WHERE had geen nut en is weg, alleen de nodige velden geselecteerd.
- Het is $_GET i.p.v. $_get
Gewijzigd op 30/12/2010 11:27:07 door - Ariën -
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 11:30:43
Quote Anchor link
Oke bedankt ik zag dat er nog wat fouten waren, dus ga nu kijken of het me eerst lukt met een zelf gemaakte fouten afhandeling (het scheelt dat ik nu een goed voorbeeld erbij heb) en daarna als het me niet is gelukt gebruik ik die van aar wel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/12/2010 11:32:38
Quote Anchor link
Die van mij is een goede manier.
Geen idee wat voor soort foutafhandeling jij denkt, maar als het met die() is, dan ben je in ieder geval verkeerd bezig ;-).

ik zeg het maar eventjes ;-)
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 11:35:46
Quote Anchor link
Bedankt,

maar er stond een topic met goede fouten afhandeling dus ik ga die maar even doorlezen en dan zal alles wel goedkome.
 
Wouter J

Wouter J

30/12/2010 11:38:16
Quote Anchor link
Een foutafhandeling maak je door gebruikt te maken van het geen functies returnen. Bij mysql functies is dat vaak true of false.
Een voorbeeld van goede foutafhandeling:
http://snipplr.com/view/45252/goede-foutafhandeling-mysql/
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 12:32:17
Quote Anchor link
Ik heb nu zelf mijn foutafhandeling gemaakt (was ik een halfuur zoet mee;)) en ik vond wel mooi dat hij precies het zelfde werd als die van Aar. maar hierbij nog een vraag, want er staat nu als enigste foutmelding query was empty. wat bedoelen ze hiermee?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/12/2010 12:37:12
Quote Anchor link
Ik zie dat variaeble in $result leeg is.
Foutje van mij met het logisch vernoemen van variabelen ;-)

Eerste paar regels:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$sql
="SELECT id, title FROM pagina";
$result = mysql_query($sql);
?>
Gewijzigd op 30/12/2010 12:37:47 door - Ariën -
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 13:30:42
Quote Anchor link
Oke dit is nu m'n code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php


$sql
="SELECT id, titel FROM pagina";
$result = mysql_query($sql);
if($result) {
 while($data=mysql_fetch_array($result)){
   echo "<a href='http://www.stefantry.nl/add.php?id=". $_GET['id'] ."' > ". $_GET['titel'] ." </a>";
 }
}
else {
echo "Er is een fout opgetreden: ".mysql_error();
}



?>

  

Ik krijg geen errors (maar ook geen resultaat). maar mag je een kolom titel noemen? want dat zou een hoop verklaren.(ik had dit namelijk al een keer met text)

Toevoeging op 30/12/2010 13:31:44:

Hier staat ie werkend: www.stefantry.nl
(ik ben nog bezig met div voor de opmaak)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 13:32:25
Quote Anchor link
Je echot GET variabelen? Dat lijkt me niet kloppen, dat moet $data zijn :-)
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 13:35:06
Quote Anchor link
Harstikke bedankt nu werkt ie helemaal precies zoals ik wou. maar kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschillen is tussen _GET en $data?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/12/2010 13:39:23
Quote Anchor link
GET variabelen komen uit de url, $data is de variabele die jij zelf hebt aangemaakt (in je while loop)...
 

30/12/2010 13:40:53
Quote Anchor link
Heb je nu ooit wel eens een tutorial of bijvoorbeeld php.net o.i.d. doorgenomen?
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 13:44:21
Quote Anchor link
Ik leer beter in de praktijk (vmbo 3 hé :P) maar ik heb het ook zeker wel doorgelezen allemaal maar als mensen iets zeggen volg ik het beter dan uit een boekje.
 

30/12/2010 13:45:49
Quote Anchor link
Stefan groot op 30/12/2010 13:44:21:
Ik leer beter in de praktijk (vmbo 3 hé :P) maar ik heb het ook zeker wel doorgelezen allemaal maar als mensen iets zeggen volg ik het beter dan uit een boekje.


Doorlezen != doornemen.
Als je iets doorneemt, dan voer je daadwerkelijk uit wat er staat.
Een boekje is hetzelfde als wat mensen zeggen, alleen dan staat het allemaal achterelkaar.
 
Stefan groot

stefan groot

30/12/2010 16:04:56
Quote Anchor link
En toch werkt het bij mij niet zo.
 

30/12/2010 16:12:51
Quote Anchor link
Je kunt het beste leren door zelf te doen. Doe je dat dan ook?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.