Linux (centos 6.4) backuppen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 11:59:24
Quote Anchor link
Beste Allen,

Sinds zo'n twee weken heb ik een nieuwe VPS server bij TransIP.
Dat ding draait als een gek en ben er zeer tevreden over!

Nu is het enige probleem dat TransIP geen backup optie geeft, ik kan enkel af en toe een snapshot maken, maarja dat is niet echt een juiste manier van backuppen.

Ik heb al even gegoogled op backup oplossingen maar kon zo snel niks fatsoenlijks vinden.

Wie heeft hier al ervaring mee of een tip hoe ik dit het beste kan doen?
Het gaat overigens niet alleen om het backuppen van DirectAdmin maar de hele server, in principe wil ik als het nodig is mijn hele server kunnen restoren.

Gr. Robert
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:44:49
 
Koen Hollander

Koen Hollander

05/04/2013 12:43:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 12:49:14
Quote Anchor link
Als je een ook backup wilt in DirectAdmin, die elke nacht (met een roulatie voor tot een week) een backup maakt van de hele /home, dan kan ik wel een script geven. Maar daarvoor moet ik wel even mijn server induiken om te kijken hoe dit ook alweer in elkaar stak.

Laat maar even weten anders....
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 12:58:23
Quote Anchor link
Hey Koen,

Ik heb er even naar gekeken, maar dit lijkt op mijn server niet te werken. Zowiezo wil ik natuurlijk het liefst de backup natuurlijk ergens anders ( niet op mijn server ).

En Arien, ik weet hoe ik een backup van DirectAdmin maak, ik wil juist een backup van mijn HELE server

Gr. Robert
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:00:20
Quote Anchor link
Was maar een vraag, misschien had je er interesse in.
Ook zoiets is handig naast een algehele backup van DA + OS....
 
Dylan PHP

Dylan PHP

05/04/2013 13:06:23
Quote Anchor link
Je kunt deze vraag beter op webhostingtalk.nl stellen! Ik kan je nu al verklappen dat R1Soft de populairste backup oplossing is onder de webhosters. De snapshot functionaliteit van TransIP is juist bedoeld om een complete restore van je vps mogelijk te maken :)
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:08:05
Quote Anchor link
Ik snap wat de snapshot doet, echter mag ik er maar 1 per maand maken, dus dat schiet nite echt op;)
Ik ga eens kijken naar R1Soft..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:10:07
Quote Anchor link
Bijna goed... Eén per maand? Je bedoelt één per VPS ;-)
https://www.transip.nl/vragen/343-wat-is-een-snapshot/

Gezien de omvang van een VPS kan ik een enkel slot voor een snapshot wel indenken.
Gewijzigd op 05/04/2013 13:12:15 door - Ariën -
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:13:46
Quote Anchor link
Nog erger, oftewel daar schiet ik dus niks mee op;) ik heb even naar R1Soft gekeken, is ook niet helemaal wat ik zoek, ja of ik moet 995 dollar neerleggen en dat heb en verdien ik niet haha.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:17:05
Quote Anchor link
Ik heb nog geen goede software gevonden maar kan je met 'dd' niet gewoon een image wegschrijven naar een andere server via FTP of sync o.i.d.?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:17:55
Quote Anchor link
wat is 'dd' ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:20:04
Quote Anchor link
Je weet toch wel, Robert, dat er iets als Google bestaat om zulke dingen terug te vinden ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Dd_%28Unix%29

Komt neer dat je hiermee ook je hele schijf kan kopiëren. Ik heb er nog niet zo vaak mee gespeeld in deze situatie, dus ik kan je aanraden er toch eens in te verdiepen.
Gewijzigd op 05/04/2013 13:20:53 door - Ariën -
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:21:48
Quote Anchor link
Niet bijdehand gaan doen Arien ;-)

Toevoeging op 05/04/2013 13:22:58:

Heb inderdaad zitten lezen, maar dit is zowiezo geen optie, ik heb een VPS met maar 1 schijf
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:27:58
Quote Anchor link
Ik doe niet bijdehand hoor, op forums wordt vaak verwacht dat je eerst even zoekt als je wat vraagt.
Gewoon nettiquette...

Maar kan je er niet een image van maken, die je daarna via rsync, ftp, whatever naar je backup-locatie schrijft? Nooit geprobeerd, maar ik denk dat dit wel moet kunnen als je ruimte genoeg hebt.
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:30:46
Quote Anchor link
Ik kan me niet goed voorstellen dat ik de enige ben die dit wil, en dan lijkt mij een oplossing als een maken van een image niet echt een 'handige' optie.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:31:44
Quote Anchor link
Waarom niet volgens jouw?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:32:51
Quote Anchor link
Omdat dit naar mijn mening een 'houtje toutje' oplossing is, en het is heel slecht te monitoren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:36:16
Quote Anchor link
Een image is juist een complete manier om een OS veilig te kunnen stellen. En hoe het slecht te monitoren is, dat punt van je snap ik overigens niet helemaal.

Of had jij in gedachten om met gzip al je /dev's in te zippen?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

05/04/2013 13:37:41
Quote Anchor link
Stel:
ik maak een cronjob die 1 of 2 keer per dag een complete image maakt van mijn Server.

Dan:
Gaat het fout, ik kan niet zien waar of waarom, en dus niet oplossen.
Backup software heeft eigenlijk altijd monitor opties

Lijkt me toch een vrij 'normale wens' ? ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2013 13:41:08
Quote Anchor link
Ook in een dergelijk sh-script die je uitvoert kan je de output van dd of welk commando dan ook loggen voor monitoring.

Hoe zou een dergelijk kant en klaar programma dat dan doen, denk je ;-)
 
Dylan PHP

Dylan PHP

05/04/2013 14:11:17
Quote Anchor link
Als het budget een probleem is kun je kijken naar open source alternatieven zoals Bacula of Amanda

http://www.bacula.org/en/
http://www.amanda.org/
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.