[linux] Live data importeren naar andere domein.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2019 16:30:00
Quote Anchor link
Voor mijn website ben ik bezig om een bash-script te maken om de live-data te kunnen importeren in de staging/acceptatie omgeving. Voor de database is dit gelukt met 'mysqldump' en 'mysql'. Echter wil ik ook de geuploadde afbeeldingen overzetten.

Zowel de live-site als de acceptatie-versie draaien op dezelfde server, maar hebben beiden een andere domeinnaam en eigen webroot en via SSH dus chrooted jailed.

Wat zijn ideale manieren om met bash de upload-directory te kopiëren? Bij voorkeur niet als 'root'.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:32:37
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/02/2019 17:52:08
Quote Anchor link
tar en scp?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2019 18:00:35
Quote Anchor link
Klinkt handig. Maar volgens mij wordt in-tarren even lastig op de livelocatie. Of kan dat ook via scp? Ik verdiep me er eventjes in.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/04/2019 16:48:06
Quote Anchor link
Even een late update: Het is gelukt met SCP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#!/bin/bash

echo "Bezig met kopiren van upload-map naar testomgeving. Kan een poosje duren...... "
scp -r arien@server:/home/arien_prod/domains/site.nl/public_html/uploads /home/arien_test/domains/testsite.me.uk/public_html
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.