live database feed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 10:46:11
Quote Anchor link
Goeiemorgen iedereen , ik ben bezig met een website waar ik een constante live feed moet hebben van een getal in de database. ik heb een tijdje op internet gestruint en heb toen dit gevonden :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function updateBids() {
    var url="getprice.php?auc=<?php echo $id; ?>";
    jQuery("#priceElement")<strong class="highlight">.load</strong>(url);
}
<strong class="highlight">setInterval</strong>("updateBids()", 1000);
</script>
</head>
<body>
Here is the price: <div id="priceElement"></div>
</body>
</html>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// Anything printed on this page will be loaded into the priceElement <div>
                include ('db.php');
        $id = $_GET['auc'];
        $getprice = mysql_query("SELECT b_currentprice FROM bid WHERE auction_id = '$id' ORDER BY b_timestamp DESC");
        $resultprice = mysql_fetch_assoc($getprice);
        
        $price = $resultprice['b_currentprice'];
        echo $price;
?>


dit moet elke seconde de nieuwe database informatie echo'en maar ik heb het geprobeerd en krijg als ik het script zelf aanroep gewoon de echo terug maar niet in de priceElement.

iemand enig idee hoe dit kan?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 07:09:51
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 11:49:57
Quote Anchor link
Omdat er geen drol klopt van dit script? Misschien verkeerd ge-ctrl+c - ctrl+v?

Ben geen jquery expert, maar

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
.load


zal ergens anderes moeten staan en tussen de script tags staat een andere html tag..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<strong class="highlight">setInterval</strong>("updateBids()", 1000);


Kijk nog eens goed op de website waar je de code vandaan hebt of geef ons eens de link van die website.

Heb je eigenlijk de jquery bestanden wel ingeladen?
Gewijzigd op 12/10/2013 11:53:05 door Mebus Hackintosh
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 11:58:11
Quote Anchor link
jep heb de jquery ingeladen en dit is de url :

http://www.daniweb.com/web-development/javascript-dhtml-ajax/threads/369154/ajax-live-database-feed-using-php-and-sql

vondt het ook al een beetje een raar script had hem al een beetje aangepast maar nog geen resultaat.

Toevoeging op 12/10/2013 11:58:30:

zoals het hier staat is hoe het op die site staat
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 12:07:52
Quote Anchor link
Zelf zou ik mootools gebruiken en dan d.m.v. een JSON request de data verkrijgen. Weet niet of je jquery voor meer dingen gebruikt, anders wil ik wel wat in elkaar zetten met mootools voor je :-)
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 12:35:40
Quote Anchor link
Ik ben echt iemand del veel focussed op het pvp gedeelte met de functionaliteit enzo , ben nog niet heel erg ver met het gebruik van javascript en jquery maar wel geinteresseert in het leren hiervan. als je zoiets voor me zou kunnen maken zou ik je heel dankbaar zijn :)
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 12:36:55
Quote Anchor link
Het stukje php code dat je hebt dat werkt wel? Dus als je dat gewoon uitvoert krijg je dan wat te zien? Anders is het meer dan alleen het javascript gedeelte dat niet werkt natuurlijk :-)
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 12:45:32
Quote Anchor link
ja ik heb het geprobeert met een gewone echo dus , echo 10; en ook meet iets uit de database maar hij zegt niks.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 12:49:07
Quote Anchor link
Heb je ook een tabel aangemaakt met de naam "bid" ? Als dat niet het geval is raad ik je aan om eerst eens wat tutorials over PHP, MySQL en javascript door te nemen. Er zijn er genoeg van op phphulp (en op google). Klinkt misschien lullig, maar zo leer je juist het meeste..
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 12:54:07
Quote Anchor link
ja ik heb gewoon alles aangepast naar hoe ik het in mijn database heb staan. hij gaf ook gewoon een waarde uit de database terug als ik het script zelf uitvoerde

Toevoeging op 12/10/2013 12:55:18:

wat ik hier gelinked heb is exact wat op die site stond , zelf op mijn site is alles aangepast naar de tabelnamen enz wat ik zelf hanteer
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 13:18:47
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <title></title>

    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />

    <script type="text/javascript" src="javascript/mootools-core-1.4.5.js"></script>
    <script type="text/javascript" src="avascript/mootools-more-1.4.0.1.js"></script>

    <script type="text/javascript">
    
        window.addEvent('domready', function()
        {
        
            new Request({
                            url: 'data.php',
                            onSuccess: function(responseText)
                            {
                                $('div_id').set('text', responseText);
                            }            
                        }).send().startTimer();
            
        });
        
    </script>

</head>
<body>

<div id="div_id"></div>

</body>
</html>


Je moet zelf "mootools-core-1.4.5.js" en "mootools-more-1.4.0.1.js" downloaden van Mootools.

Verander data.php na het naar jou genoemde bestandsnaam. Dit script werkte bij mij in 1 keer zonder problemen en zodra ik in data.php het bedrag veranderden gebeurde dit ook op de andere pagina.

(Mootools more hoef je niet alle componenten aan te vinken. Indien je dat niet doet zorg er wel voor dat je "Request.Periodical" hebt aangevinkt)
Gewijzigd op 12/10/2013 13:19:22 door Mebus Hackintosh
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 13:20:34
Quote Anchor link
okay ik zal het even invoegen 1 sec

Toevoeging op 12/10/2013 13:36:47:

ik heb alle 2 de bestanden gedownload , geimport , alle text erin gezet en het bestand dat wordt opgehaald aangepast aan mijn bestandsnaam en nog wordt er niks weergeven terwijl het php script 100% zeker een waarde terug geeft
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 13:59:01
Quote Anchor link
Zip bestand

Zet de bestanden die in htdocs staan in je root map neer en kijk eens of het werkt. En download eens firefox en zet daar firebug op. Zo kan je ook zien of er requests zijn die mislukt etc etc..
 
Niels Peeren

Niels Peeren

12/10/2013 14:20:07
Quote Anchor link
ja dan werkt het idd , heb ff getal aangepast en dat deed hij ook meteen in de browser


Toevoeging op 12/10/2013 14:26:30:

maar dit script laat zien welk getal er in het pvp bestand staat , maar hoe zorg ik ervoor dat hij het getal wat ik uit een database haal als getal neerzet?

Toevoeging op 12/10/2013 14:27:14:

nvm ik heb het al , kan gewoon echo'en

Toevoeging op 12/10/2013 14:42:23:

oh hij werkt nu wel op mijn site nu ik de jquery niet meer import , had m voor de zekerheid namelijk wel geimport voor later gebruik. maar het werkt nu. heel erg bedankt mebus hackintosh!
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

12/10/2013 14:45:27
Quote Anchor link
Graag gedaan :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.