Live search balk toevoegen aan pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 16:03:07
Quote Anchor link
Die knop voor bewerken komt hier uit op een bewerkings-pagina. Dus dat zit goed.

Het zoeken bij de werkorder geeft constant dezelfde resultaten aan die uit fetch.php komen. Of daar is een boel hardcoded, of er mist een WHERE of $_GET.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 15:03:05
 
Ricardo B

Ricardo B

28/01/2022 16:05:39
Quote Anchor link
De bewerking knop werkt idd volledig
de verwijder knop helaas niet

ik denk dat je bij het verkeerde kopje kijkt, het huidige script is manage-quotes.php
kopje manage-quotes in de linker menu
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 16:12:35
Quote Anchor link
Op manage-quotes.php werkt het editten, en het filteren verder prima.
Je moet uiteraard wel een oplopende waarde bij de data-order hebben. Als je alles op 123456 gaat sorteren, dan gaat dat nooit lukken. :P

En over het verwijderen. Ik zie geen link eraan hangen die iets moet doen?
Waarom trek je die stijl ook niet gelijk met de button van het wijzigen? Dat je dus twee buttons hebt.
Een class voor de kleurmaakt dan het onderscheid.
 
Ricardo B

Ricardo B

28/01/2022 16:16:12
Quote Anchor link
editen en filteren gaat idd prima so far so good :P

123456 was meer als test om te kijken wat het doet :P wat zou ik daarvoor in de plaats kunnen gebruiken ?


verwijder knop lijkt niks aan te hangen de gedachte was dat dit wellicht ook door java gergeld zou worden aangezien er wel een class is gedefineerd maar met die knop gaat het wel lukken, de sorting is het grootste punt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 16:18:48
Quote Anchor link
Een oplopend getal? Die van je ID bijvoorbeeld.

PS: Je hebt het nog steeds over Java ;-)

Als je wat zoekt over het deleten, dan zou dit wel volstaan:
https://codeanddeploy.com/blog/php/delete-data-with-jquery-in-php-mysql-using-ajax
De delete-knop verbind je met een AJAX-request naar een item-delete.php?id=123, en als de juiste waarde teruggeeft om te bewijzen dat het gelukt is, dan haal je met jQuery het item in beeld weg. Uiteraard wel even een confirm() tonen.

En voor het geval dat.... verwijder nooit zomaar belangrijke data uit je database, maar markeer deze als deleted. Het zou leuk zijn als je zulke transacties in je database ook tussentijds logt. Zo kan je later nog terugzien wat Pietje heeft uitgevroten.
Gewijzigd op 28/01/2022 16:25:57 door - Ariën -
 
Ricardo B

Ricardo B

28/01/2022 17:59:57
Quote Anchor link
Wat bedoel je precies met oplopend getal ? ik neem aan dat je geen 1,2,3,4,5,6,7,8,9 bedoelt enz meer in een array ? or ASC ? of 1 > ?

vaste waarde kan het eigenlijk niet hebben er zullen steeds ID's bij komen

Delete button is ook werkend met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
include("checklogin.php");
check_login();
include("dbconnection.php");


$id = (int)$_GET['id'];

mysqli_query($con,"DELETE FROM klantorder WHERE id='".$id."'");
mysqli_close($con);
header("Location: manage-quotes.php");
?>


+

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="delete.php?id=<?php echo $row["id"];?>" class="btn btn-danger btn-xs btn-mini">Delete</a>



Moet er idd even op letten anders word het zo onduidelijk (Niet dat ik met deze post duidelijk ben :P )
Gewijzigd op 28/01/2022 18:00:24 door Ricardo B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 18:01:37
Quote Anchor link
Ricardo B op 28/01/2022 17:59:57:
Wat bedoel je precies met oplopend getal ? ik neem aan dat je geen 1,2,3,4,5,6,7,8,9

Jawel. Niet te lastig nadenken. ;)
Ik raad wel aan om een return waarde terug te geven over of het verwijderen gelukt is.
Gewijzigd op 28/01/2022 18:05:13 door - Ariën -
 
Ricardo B

Ricardo B

28/01/2022 18:32:29
Quote Anchor link
Yes! ik ben er.

Ik ben even gaan puinruimen en alle javascript's die toegevoegd waren verwijderd.

toen heb ik een live datatable site gevonden en hier vandaan de volgende code gebruikt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
    <script src="http://code.jquery.com/jquery-1.11.3.min.js"></script>

    <link href="https://nightly.datatables.net/css/jquery.dataTables.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <script src="https://nightly.datatables.net/js/jquery.dataTables.js"></script>



onderaan mijn script dit geplaats

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<script>
$(document).ready( function () {
  var table = $('#example').DataTable();
} );
</script>



en nu werkt eindelijk alles volledig zoals het hoort !

Ariën ik wil jou bedanken voor de tijd en geduld !

Toevoeging op 28/01/2022 18:38:20:

Ik voeg in dit geval ook een externe link toe in mijn script, is het verstandig om deze bestanden zelf te downloaden en te uploaden naar mijn site ? kwa betrouwbaarheid ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2022 18:49:40
Quote Anchor link
Zelf downloaden kan ook. Dat is geen enkel probleem. Als je Composer hebt dan kan je het mogelijk daar ook in vinden. Dan is updaten ook meteen een eitje.
Gewijzigd op 28/01/2022 19:01:40 door - Ariën -
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.