Locale

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:18:59
Quote Anchor link
Dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));


geeft me de volgende output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
25 June 2017


Engels dus. Hoe krijg ik dit in het Nederlands? Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:10:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 22:27:09
Quote Anchor link
Korte zoektocht op Google levert dit op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL');
setlocale(LC_TIME, 'nld_nld'); // Windows
setlocale(LC_TIME, 'nl_NL', 'nld_nld'); // Meerdere is mogelijk, voor het geval de eerste niet herkend wordt


Ik zou dan i.p.v. date() dan strftime() gebruiken.
Gewijzigd op 17/06/2017 22:28:17 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 22:58:56
Quote Anchor link
Hoi Ariën, Bedankt voor de reactie.

En aan dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum              = date("j F Y", strtotime($origineleDatum));

hoef ik niets te veranderen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:02:26
Quote Anchor link
Zoals ik zei moet je strftime gebruiken. Zie de link.
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:30:21
Quote Anchor link
Hoi bedooel je zoiets

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo strftime("j F Y", strtotime($origineleDatum));


Sorry voor de onwetendheid maar ik loop altijd te kl...en met datum en tijd
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/06/2017 23:35:29
Quote Anchor link
Heb je al naar de link gekeken die meerdere malen gepost is? Daar staat precies wat je zou moeten gebruiken. %e %B %Y lijkt het meest logisch.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/06/2017 23:36:50
Quote Anchor link
Kijk even goed naar de datumformatteringstabel op die link. ;-)
 
Donald Boers

Donald Boers

17/06/2017 23:46:28
Quote Anchor link
Hoi. dit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
string strftime ( string $format [, int $timestamp = time() ] )

is werkelijk abacadabra voor mij. Heb werkelijk geen idee waar ik mij variabele hier moet plaatsen
Gewijzigd op 17/06/2017 23:47:50 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 00:17:26
Quote Anchor link
Domme suggestie, maar heb je ook al naar de voorbeelden gekeken die vermeld worden? Daarnaast: dit geeft gewoon de gebruikte functiesyntax as in strftime('jeformat', $jedatum).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 09:08:48
Quote Anchor link
Die code die je gaf Donald, dat is de syntax, en geen werkelijke code.
Het omschrijft hoe de functie uiteindelijk wordt opgeroepen.

Allereerst geeft het aan dat er een string uit de functie strftime() komt: Een stuk tekst dus.
Binnen de ( ) staan vervolgens de parameters die je kan meegeven. De eerste parameter is de 'format': Deze beschrijft het format waarin je de datum wilt tonen. Daarna volgt een optionele parameter, dit is te zien aan de brackets [ en ] en heet hier de timestamp. Deze functie verwacht een timestamp in PHP die je bijv, genereert met strtotime en aan 'int' te zien is dit een 'integer' (een getal). Dat is wat strtotime() in jouw eerdere code doet, het maakt van een string een integer.
Je kan deze parameter ook leeg laten, en dan krijg je de datum/tijd van het huidige moment.

Duidelijk zo?
Als je meer wilt weten over string, integers en andere vormen dat datatypes, lees dan deze manual eens door. Dit is een must voor een PHP-programmeur.

Verder is het altijd fijn op door te scrollen naar de 'examples' in de PHP manuals.
Ik heb het idee dat er gisteren ook een hoop op je af kwam bij de zoektocht, daarom adviseer ik altijd om; als het niet lukt; even een pauze te nemen, of de volgende dag weer verder te gaan. Dan ben je weer 'fris & fruitig' ;-)
Gewijzigd op 18/06/2017 09:17:25 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:50:39
Quote Anchor link
Hoi Arien en Ben. De datum komt van een jQuery datepicker en heeft het volgende format mm/dd/yyyy

Dus in de controler heb ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = date("j F Y", strtotime($nwDatum));


en het volgende voor de output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('j F Y', $datum); ?>

zoals ben aangaf maar dan krijg ik de volgende fout
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
A non well formed numeric value encountered


Dit zal misschien heel stom lijken maar ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen. Ik ben door die links heen gegaan op PHP net. maar het kwartje valt gewoon niet.
Gewijzigd op 18/06/2017 11:53:07 door Donald Boers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

18/06/2017 11:52:19
Quote Anchor link
Heel verrassend. Je moet je date aanroep veranderen naar strftime, niet de output van date gebruiken in strftime.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 11:55:42
Quote Anchor link
Nu raak ik je kwijt Ben? Hoe bedoel je precies?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$datum    = strftime("j F Y", strtotime($nwDatum));


Bedoel je dit, en zo ja wat gebruik ik dan in mijn echo?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:12:58
Quote Anchor link
Donald, heb je nou die formattabel op strftime al gezien? Want deze functie accepteert niet de 'j F Y'.
Gewijzigd op 18/06/2017 12:13:21 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:26:06
Quote Anchor link
Hi Arien. Dat heb ik zojuist gedaan, en het nu als volgd aangepast in de view:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%A %e %B', $datum) ?>


Maar ik blijf die fout krijgen. Kan wel janken hahaha
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 12:28:16
Quote Anchor link
Logisch, omdat strftime een timestamp verwacht. Dus een date() voeren helpt niet.
Die hele functie date() heb je imho niet eens nodig.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 12:33:01
Quote Anchor link
Hi Arien. Wat stuur ik dan naar de view? Gewoon de datum zoals ik het viea de POST in de controller binnen krijg, want die is zoals ik al aangaf in het volgende format:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mm/dd/yyyy

Dat is toch geen timestamp?

Sorry hoor ik snap deze materie gewoon niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:03:45
Quote Anchor link
Dat is een string, die voer je aan strtotime() en die maakt er een timestamp van. En die voer je aan je strftime().

Laat anders je relevante code eens zien die je nu hebt.
Gewijzigd op 18/06/2017 13:08:39 door - Ariën -
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:11:02
Quote Anchor link
Hi Arien. wederom bedankt voor de reactie. Even voor alle duidelijkheid. Dus dit in de Controller:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum      = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum    = strtotime($rDatum);


en dit in de View

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>


Edit: nee dat werk dus ook niet want nu geeft ie niets meer weer in de View. Bovenstaand is hoe de structuur nu is
Gewijzigd op 18/06/2017 13:16:57 door Donald Boers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2017 13:18:42
Quote Anchor link
Bedoel je met controller en view het MVC-pattern? Dan moet je wel $datum beschikbaar maken voor in je view.
 
Donald Boers

Donald Boers

18/06/2017 13:29:48
Quote Anchor link
Ja dat bedoel ik. Dit staat in de Controller:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$rDatum     = filter_input(INPUT_POST, 'datum', FILTER_SANITIZE_STRING);
$datum   = strtotime($nwDatum);


En ik maak em beschikbaar voor in de Vieuw op de volgende wijze:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$bericht = new View('partials/reservering_mail.php', compact('naam', 'e_mail', 'telefoon',
        'personen', 'datum', 'tijd', 'wensen'));


en dit staat dus in de View:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?= strftime('%a %e %B' , $datum) ?>
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.