Login Ip controle

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Matthijs Vos

Matthijs Vos

21/11/2012 18:56:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een login systeem. Nu word er vaak (ook op dit forum) aanbevolen het IP op te slaan in een session en dan te checken of deze nog gelijk is aan het eigen IP. Nu is het zo dat als een gebruiker met het web verbonden is dmv een 3G verbinding deze bij elke refresh een ander IP krijgt. Dan is het dus niet mogelijk in te loggen. Hoe is het mogelijk om ook deze gebruikers toegang te geven?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:12:25
 
John D

John D

21/11/2012 19:02:10
Quote Anchor link
Vergeet gewoon dat opslaan van het ip-adres of sla het op ter registratie maar hang er geen login/beveiliging aan op want ip adressen kunnen teveel veranderen. Ga maar na, iemand kan inloggen op zijn smartphone, op zijn werk, thuis, op school, diverse vrije wifi in de stad zoals mcDonalds. Zorg gewoon voor een degelijke username/password beveiliging.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

21/11/2012 19:03:36
Quote Anchor link
@John,

Ip word ook niet opgeslagen bij registratie maar bij het inloggen. En wat is een degelijke username/password beveiliging?
 
Jaron T

Jaron T

21/11/2012 19:06:51
Quote Anchor link
fatsoenlijke encryptie, geen 'normale' md5/plain
 
John D

John D

21/11/2012 19:08:09
Quote Anchor link
Matthijs Vos op 21/11/2012 19:03:36:
Ip word ook niet opgeslagen bij registratie maar bij het inloggen. En wat is een degelijke username/password beveiliging?
Opslaan, prima ter informatie bedoel ik met het woordje registratie. Er zijn hier en elders op het wel diverse goeie login scripts te vinden. Zie ook het advies van Jaron. Je geeft als beroep Webdesigner / webdeveloper dus ik vertrouw erop dat je nu voldoende informatie hebt?
Gewijzigd op 21/11/2012 19:09:42 door John D
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

21/11/2012 19:12:56
Quote Anchor link
Opzich heb ik hier genoeg informatie aan. Het enige waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit, als je een password en username gaat encrypten dan stuur je hem eerst plain over de lijn aangezien dat server-side gebeurd. Is hier ook nog een oplossing voor? Of is dat niet 'gevaarlijk'
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/11/2012 19:15:11
Quote Anchor link
SSL gebruiken. Neem zelf de beslissing of het echt nodig is. Voor administratieve zaken op een website (betalingen, bestellingen) waarvoor men in jouw geval moet inloggen zou ik het in ieder geval aanbevelen.
Gewijzigd op 21/11/2012 19:15:27 door - Ariën -
 
John D

John D

21/11/2012 20:04:24
Quote Anchor link
Matthijs Vos op 21/11/2012 19:12:56:
Opzich heb ik hier genoeg informatie aan. Het enige waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit, als je een password en username gaat encrypten dan stuur je hem eerst plain over de lijn aangezien dat server-side gebeurd. Is hier ook nog een oplossing voor? Of is dat niet 'gevaarlijk'
Een gebruiker stuurt altijd een password en username over de lijn. Ik snap niet wat je bedoeld met aangezien dat server-side gebeurd?? Je kan zoals Aar aangeeft ssl gaan werken. Je hebt dan een certificaat nodig dat de ssl waarborgt. Username en password gaan dan versleuteld over de lijn. Deze methode is van belang voor systemen waarmee je geldzaken doet. Voor andere meer simpele zaken zoals fora, rpg's, andere games, cms'en en dergelijke is het minder van belang.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.