login net als .htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The Hosh

The Hosh

18/12/2006 14:42:00
Quote Anchor link
hey
ik zoek een login script die net als .htaccess.. keb een gratis (gwn testen voor nieuwe site en delen met andere admins) maak ik een .htaccess en .htpasswd bestand, maar dan zegtie telkes dat de pagina niet gevonden (waarschijnlijk accepteerd de host het niet..
now had ik laatst zo een op phphulp gevonden, maar kannum niet meer vinden (keb alle categorieen 1 voor 1 gezocht.) kan iemand me helpen? wil niet dat het voor andere mensen te zien is daarom is dit script nodig :P

greetzz
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:55:52
 
Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

18/12/2006 14:46:00
Quote Anchor link
Zou je iets meer ABN willen gebruiken...?
Dat gwn, keb,kannum,now,telkes,zegtie komt zo ongeinteresseert over alsof je je berichtje maar lekker snel hebt neergezet en maar hoopt op een reactie...
Verder zou je zoiets kunnen doen door met javascript een nieuw venster te openen als popup, en in die popup te moeten inloggen door middel van PHP, en dat je dan een sessie aanmaakt en de popup weer sluit zodat je bent ingelogd.
 
The Hosh

The Hosh

18/12/2006 14:53:00
Quote Anchor link
sorry voor die woorden :$
maar jah
omdat ik zelf cookies gebruik voor inloggen op de site, zou dan sessies lukken?
want ik wil dat niemand iets ziet tot later wanneer het op de goede server online (dit is eigenlijk een soort V2 van mijn site) dus het is dan ongeveer,

Je komt op de pagina aan
Je moet inloggen met een wachtwoord en gebruikersnaam wat in htpasswd zo is: naam:pass.
hiervan bestaat er maar een.
dan werkt ben je nog niet helemaal ingelogged want dan kun je alleen de site zien, willen mensen posten enzo moet ze nog een keer inloggen met hun eigen wachtwoord en gebruikersnaam,

die eerste gaat dus later weg als je de site overgaat naar de echte server

greetzz
 
Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

18/12/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Sessies kan je wel gebruiken, ongeacht dat je cookies gebruikt.
Geef de sessies bijv. de namen:

adminlogin_naam
adminlogin_pass

Geef ze een unieke naam die je later gewoon weer sloopt, en zorg er voor dat die sessies na een bepaalde tijd verlopen.
Of direct zodra je de pagina verlaat.
Laat bijv. een script op de achtergrond draaien die checkt of de sessies al een tijdje niet geupdated zijn (zoals je ook wel eens bij forums ziet, dat een gebruiker van de online lijst verwijderd wordt na een bepaalde tijd geen interactie met de site).
 
The Hosh

The Hosh

18/12/2006 17:02:00
Quote Anchor link
oh thx.. ik zal dat es doen :D
greetzz
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/12/2006 17:19:00
Quote Anchor link
Jelle Posthuma schreef op 18.12.2006 14:58:
adminlogin_naam
adminlogin_pass
Sla NOOIT een wachtwoord op in een sessie. Dat is nergens voor nodig en brengt alleen maar risico's met zich mee. Het wachtwoord gebruik je alleen maar tijdens de inlogprocedure en daarna niet meer. Het aanmaken van een sessie als 'logged_in' die je op TRUE zet, is al voldoende.

Wat betreft het checken of mensen nog ingelogd zijn. Maak hiervoor een aparte kolom aan in je database waarin je het tijdstip zet waarop een gebruiker voor het laatst actief was. Bepaalde tijd niet meer actief? Niet meer in de lijst tonen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Niek s

niek s

18/12/2006 18:41:00
Quote Anchor link
zoiets als dit lijkt me het makkelijkste.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek s
 
The Hosh

The Hosh

20/12/2006 13:51:00
Quote Anchor link
jjaah dat wassumm.. kon um maar niet vinden :D
thxx :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.