Login page

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 18:01:45
Quote Anchor link
Hoi ik ben nieuw hier en moet een opdracht maken voor school.
Hierbij moeten we zorgen dat iemand kan inloggen.
Ik heb een database met de tabel 'Inloggegevens' en de kolommen 'GEBRUIKERSNAAM' en 'WACHTWOORD' (varchar 100+)

Nu heb ik een form action waar jij je gebruikersnaam en wachtwoord invult, namelijk:
Gebruikersnaam:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type='text' name ='Gebruikersnaam'>
zelfde voor wachtwoord alleen dan is Gebruikersnaam natuurlijk vervangen door Wachtwoord.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php.... $Gebruikersnaam = ($POST=['Gebruikersnaam']); etc included.

Nu komt uiteindelijk in mijn php scriptje dit voor :

$query = mysql_query("SELECT * FROM  `Inloggegevens`  WHERE GEBRUIKERSNAAM ='$Gebruikersnaam'",$mysql) or die ("De query is mislukt!");
$numrows = mysql_num_rows($query);

if ($numrows!=0)
{
     while ($row = mysql_fetch_assoc($query))
     {
             $GEBRUIKERSNAAM = $row ['$Gebruikersnaam'];
             $WACHTWOORD = $row ['$Wachtwoord'];
     }
if ($Gebruikersnaam==$GEBRUIKERSNAAM&&$Wachtwoord==$WACHTWOORD)// $dbGEBRUIKERSNAAM// $dbWACHTWOORD
     {
          echo "daaaauyymmmmm eindelijk gelukt";
      }
else
    echo "ja van jou wachtwoord klopt helemaal nada!";

.... ?>


Rest van het scriptje werkt fatsoenlijk en is daarom niet van toepassing
Nu zal dit scriptje, ookal vul ik wachtwoord en gebuikersnaam goed in, nooit inloggen, mijn vraag is waarom?!

MVG
Jasper
Gewijzigd op 27/03/2013 18:59:57 door Jasper Konsten
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 23:59:44
 
Erwin H

Erwin H

27/03/2013 18:13:52
Quote Anchor link
Er is nog veel meer mee mis, maar om te beginnen:
- wachtwoorden niet als plain text opslaan in een database, altijd beveiligd. Ja, ik weet dat dit 'maar voor school' is, maar op school dien je het volgens mij juist te leren. Niet nu dus lekker makkelijk ga doen, gewoon direct goed.
- in je query selecteer je al het record op gebruikersnaam, waarom dan later nog eens checken? Dat is overbodig.
- het gebruik van een variabele $gebruikersnaam en $GEBRUIKERSNAAM in 1 script is een slechte gewoonte. Ja, php zal het als twee verschillende zien, maar het werkt erg snel fouten in de hand. Welke is ook al weer welke?
- het copieren van variabele alleen maar omdat het leuk is is ook een slechte gewoonte. Dit dient geen enkel doel.
- geen 'die()' gebruiken als foutafhandeling. Ook dat is weer een slechte gewoonte die ze er op school echt uit zouden moeten slaan (maar blijkbaar accepteren...)
- Dit: $row ['$Gebruikersnaam']; is waarschijnlijk echt de boosdoener. Er bestaat geen kolom $Gebruikersnaam in je tabel mag ik hopen, dus dit gaat je een foutmelding opleveren. Je bedoelt waarschijnlijk $row['gebruikersnaam'] (of iets anders, omdat je hoofdlettergebruik nogal vreemd is en ook dat je problemen op zal gaan leveren).

Al met al, als ik je leraar was zou ik dit op alle punten direct naar je terug sturen om het nog eens te proberen.
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 18:34:23
Quote Anchor link
Hoi, bedankt voor het snelle antwoord!
Je hebt gelijk over het wachtwoord, ik moet md5 encryptie gaan gebruiken maar wou eerst dat ik uberhaupt kon inloggen. In je laatste opmerking over $row zag ik de fout toen jij hem beschreef, namelijk: $GEBRUIKERSNAAM = $row ['$Gebruikersnaam']; moet dit zijn: $Gebruikersnaam = $row ['$GEBRUIKERSNAAM']; De rest is voor mij als nieuweling moeilijk te begrijpen.
Maar in ieder geval hardstikke bedankt, nu kan ik weer verder!
 
Erwin H

Erwin H

27/03/2013 18:35:15
Quote Anchor link
Nee, dat laatste is ook weer onzin.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 18:36:59
Quote Anchor link
Hallo Jasper,

zou je je code even tussen [ c o d e ] en [ / c o d e ] willen zetten tevens < ? p h p en ? > willen gebruiken, dit allemaal zonder spaties!
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

27/03/2013 18:37:40
Quote Anchor link
Nee wacht even, zit in de kolomnaam van de database een dollarteken? Je doet dus dit:
$Gebruikersnaam = $row ['$GEBRUIKERSNAAM'];
Terwijl het dit zou moeten zijn
$Gebruikersnaam = $row ['GEBRUIKERSNAAM'];
Zonder dollarteken in de array key.
Maar ook hier kopieer je weer een variabele hoor.
Gewijzigd op 27/03/2013 18:38:30 door Mark Hogeveen
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 18:59:01
Quote Anchor link
@Erwin daar kwam ik idd ook snel achter
@Frank zal ik ff proberen
@Klopt ik heb het veranderd.. nu zit ik weer vast lol
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 19:08:27
Quote Anchor link
ik zie variabelen / mysql namen met allemaal hoofdletters of één hoofdletter. Ik zou in mysql kolomnamen, tabelnamen en ook php variabelen met uitsluitend kleine letters schrijven.
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 21:01:52
Quote Anchor link
Hoi ik heb nu mijn hele PHP script ingevoegd, daarbij heb ik de input type en variabelen veranderd naar username en password zodat het overzichtelijker wordt? @Frank, mijn tabellen zijn met een hoofdletter en dan kleine letters en mijn kolom namen zijn met alleen maar met hoofdletters.

Nog steeds bestaat mijn database ui : 'Inloggegevens' en de kolommen 'GEBRUIKERSNAAM' en 'WACHTWOORD' (ook nog meer maar dat is nu niet van belang)

De PHP zegt nu automatisch fout wachtwoord ookal zijn gebruikersnaam en wachtwoord goed ingevoerd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php

$username
=($_POST ['username']);
$password =($_POST ['password']);

$mysql = mysql_connect("localhost" , "geheimpje!" , "nog een geheimpje!") or die("Fout:Verbinding met mysql mislukt!");
mysql_select_db("DASdatabase",$mysql) or die("Fout: De database kon niet worden geopend, balen!");

if ($username&&$password)
{


$query = mysql_query("SELECT * FROM  Inloggegevens  WHERE GEBRUIKERSNAAM ='$username'",$mysql) or die ("De query is mislukt!");
$numrows = mysql_num_rows($query);

if ($numrows!=0)
{

     while ($row = mysql_fetch_assoc($query))
     {

             $username = $row ['GEBRUIKERSNAAM'];
             $password = $row ['WACHTWOORD'];
     }

if ($username==GEBRUIKERSNAAM&&$password==WACHTWOORD)// $WACHTWOORD?!?!??!
           {
        
            echo "U bent ingelogd!";
}

else
       echo ("Wachtwoord is niet correct!");
}

else
     echo ("Gebruikersnaam is niet correct of bestaat niet!");

}

else
      echo ("Vul alle velden in, tysm!");
      
?>


Ik kan dus niet inloggen met het juiste wachtwoord en de juiste gebruikersnaam...

MVG
Jasper Konsten
 
Bart V B

Bart V B

27/03/2013 21:14:15
Quote Anchor link
Ooit gehoord van sessions?
Daarmee moet je een controle maken die controleerd of een user is ingelogd of niet.
Wat jij doet is sec een focus leggen op username en password.
En dat is nou juist net niet een login systeem.

Een username en password is alleen om te kijken of er een match is.
Meer niet.
Verder is je logica in je script niet echt duidelijk.
Ik zou meer voor zoiets gaan in pseudo code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
session_start(); // starten session
// eerste check kijken of er wat is gepost

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

  // tweede check alle velden zijn ingevuld

  // query afvuren in de database

  // klopt het?

  $row['user_id'] = $_SESSION['user_id'];
  $_SESSION['logged_in'] = true;
  header('Location:beveiligd');
  exit();

  // else constructe met melding dat er geen match is..
}
?>


Enkele tips:
- Maak geen dubbele variabelen aan $_POST['ies'] is al een variabele
- maak je script logisch
- variabelen buiten quotes zetten.
- Gebruik mysql_real_escape_string() om je $_POST[] waardes in een database.
Gewijzigd op 27/03/2013 21:15:29 door Bart V B
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

27/03/2013 21:21:38
Quote Anchor link
op regel 3 en 4 maak je de variabelen username en password aan. op regel 19 en 20 overschrijf je vervolgens deze variabelen. hoe wil je ze dan uberhaupt met elkaar kunnen vergelijken? regel 17 t/m 21 kan er zowiezo helemaal uit. immers je verwacht maar één record uit de database die klopt.

regel 22 moet dan vervolgens worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if ($numrows == 1) {

$row = mysql_fetch_assoc($query);
if ($username == $row['GEBRUIKERSNAAM'] && $password == $row['WACHTWOORD'])
 
?>
Gewijzigd op 27/03/2013 21:25:35 door Frank Nietbelangrijk
 
Erwin H

Erwin H

27/03/2013 21:35:31
Quote Anchor link
En in php hoef je niet meer te controleren op gebruikersnaam, want dat heb je in de query al gedaan. Overbodige check dus, wat ik in mijn eerste post al heb aangegeven....
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 21:41:55
Quote Anchor link
Hoi bart, ik moet inderdaad met sessies werken maar wou eerst zorgen dat dit überhaupt werkte. De rest is voor iemand als mij, nieuw op dit gebied helaas moeilijk te begrijpen...

@frank,ik heb regel 17 tot 21 verwijdert levert geen fout rapporten op maar ook niet het juiste resultaat (het verwijderen was niet wat je bedoelde neem ik aan maar, toch even geprobeerd) En regel 22 vervangen zoals jij hem had staan.(ik probeer wat) Ik vroeg me nou eigenlijk af hoe ik nou de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de database kon vergelijken met de ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord... php is zo moeilijk...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php

$username
=($_POST ['username']);
$password =($_POST ['password']);

$mysql = mysql_connect("localhost" , "geheimpje!" , "nog een geheimpje!") or die("Fout:Verbinding met mysql mislukt!");
mysql_select_db("DASdatabase",$mysql) or die("Fout: De database kon niet worden geopend, balen!");

if ($username&&$password)
{


$query = mysql_query("SELECT * FROM  Inloggegevens  WHERE GEBRUIKERSNAAM ='$username'",$mysql) or die ("De query is mislukt!");
$numrows = mysql_num_rows($query);

if ($numrows!=0){

if ($username == $row['GEBRUIKERSNAAM'] && $password == $row['WACHTWOORD'])
           {

            echo "U bent ingelogd!";
}

else
       echo ("Wachtwoord is niet correct!");
}

else
     echo ("Gebruikersnaam is niet correct of bestaat niet!");

}

else
      echo ("Vul alle velden in, tysm!");
      
?>

mvg
Jasper
 
Erwin H

Erwin H

27/03/2013 21:44:00
Quote Anchor link
Je moet wel eerst de gegevens fetchen voor je de $row uit kunt lezen (staat in Frank zijn voorbeeld).

En de check op username is nog steeds overbodig.... of vind je het gewoon leuk dingen dubbel te doen?
Gewijzigd op 27/03/2013 21:44:20 door Erwin H
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 21:44:06
Quote Anchor link
Hoi erwin bedoel jij dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if ($username == $row['GEBRUIKERSNAAM'] && $password == $row['WACHTWOORD'])
?>


Kan ik hier dan: "($username == $row['GEBRUIKERSNAAM'] && "" weglaten?
mvg
 
Erwin H

Erwin H

27/03/2013 21:45:06
Quote Anchor link
Inderdaad, die doe je al in de query:
"SELECT * FROM Inloggegevens WHERE GEBRUIKERSNAAM ='$username'"

Alleen het record met die username komt dus uit de database, niet nodig om daar nog eens op te checken.
 
Jasper Konsten

Jasper Konsten

27/03/2013 21:47:34
Quote Anchor link
Hoi Erwin,

Bedankt voor al de snelle reacties maar ik ben totaal nieuw op dit gebied en heb er nauwelijks verstand van het is dan ook voor een school opdracht. Dingen dubbel doen is niet echt mijn ding, maar het gaat hier per ongeluk. En frank heeft blijkbaar zijn post veranderd :P.
MVG

Toevoeging op 27/03/2013 21:51:50:

Hoi iedereen ik heb zojuist frank zijn post ingevoerd namelijk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if ($numrows == 1) {

$row = mysql_fetch_assoc($query);
if ($username == $row['GEBRUIKERSNAAM'] && $password == $row['WACHTWOORD'])
 
?>

En dit WERKT!
Hartstikke bedankt (en toen wou ik door met schrijven maar klikte ik op reageren lekker handig :D dus ff deze edit) Zou iemand mij ook kunnen uitleggen waarom numrows == 1 moet zijn? Ik heb misschien binnenkort nog wat vragen en hoop dat ik jullie daar niet mee lastig val, echt hartstikke bedankt!
Gewijzigd op 27/03/2013 21:54:33 door Jasper Konsten
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

28/03/2013 08:16:34
Quote Anchor link
Je kan ook met MySQL kijken of er een user gevonden is of niet en zo dus een extra waarde maken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT COUNT(*) AS aantal_users, * FROM  Inloggegevens  WHERE GEBRUIKERSNAAM ='$username'


Dan heb je ook $row['aantal_users'] :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($row['aantal_users'] == 1) { }


Scheelt weer een regel code in je php script.. Maar misschien dat dit dan al weer wat verder gaat voor je.
 
- SanThe -

- SanThe -

28/03/2013 08:20:37
Quote Anchor link
Nog simpeler: SELECT .. FROM .. WHERE username='..' AND password='..'
Krijg je één record terug dan is ie goed anders niet.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

28/03/2013 10:42:27
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/03/2013 08:20:37:
Nog simpeler: SELECT .. FROM .. WHERE username='..' AND password='..'
Krijg je één record terug dan is ie goed anders niet.


Dacht dat ie dat dus wel had gedaan.. Dat zag ik niet :-) En ja, dan zou die ook gewoon maar 1 record terug moeten geven als het veld 'username' uniek is (:
Gewijzigd op 28/03/2013 10:44:34 door Mebus Hackintosh
 
- SanThe -

- SanThe -

28/03/2013 10:50:49
Quote Anchor link
Mebus Hackintosh op 28/03/2013 10:42:27:
dan zou die ook gewoon maar 1 record terug moeten geven als het veld 'username' uniek is (:


Username hoeft niet uniek te zijn.
De combinatie usernaam en password moet uniek zijn.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.