login script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2014 11:54:09
Quote Anchor link
Kenny, het bovenste deel is geen inlog-script, hoogstens een formuliertje. Wat je nu nog nodig hebt is ene inlog-systeem.

Deze kan je in ruimte aantallen op Google vinden. Ook zijn er op PHPhulp tutorials te vinden over hoe je deze kan bouwen. Ik vraag me af waarom je niks nuttigs vindt? Ik ben dan ook zeer benieuwd op waar naar je dan werkelijk zoekt? Want als ik Google op inlogsysteem kom ik een hoop tegen.

Verder is het zo dat hoe meer eisen je hebt, des te lastiger het wordt om iets te vinden, maar vergeet niet haast alles gelukkig open-source is, en dat je het zelf aan kan passen naar eigen wens. Dus als er geen 'activatie door de admin' in zit, dan kan je deze maken. Door de registratiemail te laten ombuigen naar de admin i.p.v. de gebruiker zelf.

Het zou fijn als je wat met de gegeven tips zou doen en wat uitgebreider kan reageren. Dooddoeners zoals: 'Het werkt niet', 'Het lukt niet', dragen immers ook niet echt baat bij een goede discussie.
Gewijzigd op 12/05/2014 11:59:39 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:54:29
 
Kenny iets

kenny iets

12/05/2014 11:54:12
Quote Anchor link
dat zei ik niet?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2014 11:55:03
Quote Anchor link
Lees mijn post nog eens a.u.b. Kenny. Ik heb hem even uitgebreid.
 
Kenny iets

kenny iets

12/05/2014 13:38:45
Quote Anchor link
oke m
ik heb nu dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
include "config.php";
session_start();
?>

<html>
<head>
<title>login</title>
</head>
<body>
<center>
<form   action="login" method="post">
username: <input type="text" size="20" name="username"><br>
password: <input type="password" size="20" name="password"><br>
<input type="submit" value="login">
<center>
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
$query = $link->query("SELECT * FROM leden WHERE username='".$link->real_escape_string($_POST['username'])."' AND password='".$link->real_escape_string($_POST['password'])."' AND actief=1 LIMIT 1");
if ($query) {
$_SESSION['loggedin'] = TRUE;
echo "Je bent ingelogd";

}
else {
echo "Gegevens niet gevonden";
}}

?>


</form>
</body>
</html>

maar blijft steeds zeggen de gegevens niet zijn gevonden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2014 13:46:06
Quote Anchor link
Waar komt $link vandaan?
En waar is je connectie?
Waar controleer je of de gebruiker bestaat? ($link->num_rows)

Wat je nu doet is kijken of je query gelukt is, en dan bepalen dat iemand is ingelogd. Iets wat totaal onjuist is.

Tevens missen er TAB's in je code. Als ik iets als '}}' zie, dan beginnen mijn handen behoorlijk te jeuken.
Gewijzigd op 12/05/2014 13:47:42 door - Ariën -
 
Kenny iets

kenny iets

12/05/2014 13:59:44
Quote Anchor link
wat zou er dan allemaal nog bij moeten ?
zou je hem dan ook willen verbeteren en die }} is bij mijn
}
}
alleen dat diee dit forum zo
en link enzo uit me config bestand
Gewijzigd op 12/05/2014 14:01:08 door kenny iets
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2014 14:10:13
Quote Anchor link
Dit is ook niet netjes....
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
}
}

Weet je straks met 10 accolades nog welke accolade bij welke statement hoort?
Gebruik daarom netjes per statement een TAB.


Een config is bedoeld voor configuratie, en eigenlijk niet voor connecties.
Althans, het klinkt niet logisch als ik naar de bestandsnaam kijk.

Kijk nadat je query gelukt is, eens naar $link->num_rows() om te kijken of een gebruiker bestaat. Want dat is ook van belang. Als deze bestaat, dan kan je de sessie aanmaken.

Verder raad ik aan om het formulier alleen te tonen als er niet gePOST is (zie regel 17).
Want waarom zou je als je ingelogd bent nog een formulier willen tonen?
Gewijzigd op 12/05/2014 14:11:09 door - Ariën -
 
Kenny iets

kenny iets

12/05/2014 14:17:12
Quote Anchor link
wil je verbeteren dan als je het zo goed weet
(niet rot bedoeld)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/05/2014 14:29:59
Quote Anchor link
Kenny het is het wel PHPhulp, maar geen afhaalbalie.
Er worden tips naar jouw gegeven, dus kijk daar eens naar en probeer het zelf eens.

Anders moet je een vacature aanmaken in het Vacature-forum. Maar als je je goed inzet dan zou je het zelf kunnen maken. Je bent al op de juiste weg naar een inlogsysteem....
Gewijzigd op 12/05/2014 14:32:04 door - Ariën -
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/05/2014 14:36:58
Quote Anchor link
Kenny, je bent 14 jaar. Normaal gesproken vind ik leeftijd onbelangrijk; het gaat er tenslotte om wat je wilt. Daar hoeft leeftijd geen invloed op te hebben.
Maar dan kom ik bij de vraag: Wat wil jij?

Wil je dat we iets kant en klaar voor je maken? Plaats dan een vacature.
Als je zelf iets wilt maken / leren, wat veel leuker en leerzamer is, waarom doe je dat dan niet?

In http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/gezocht-leuke-ideen/94680/ vraag om je om ideeën. Je geeft in dat topic op 24/04/2014 22:07:19 aan alles al gedaan te hebben.
Op zich een prestatie voor iemand van 14 jaar, maar het zou kunnen.
Als ik dan echter je vragen en je reacties lees, geloof ik daar niet veel (meer) van en als je het al gedaan hebt, ben ik benieuwd naar de kwaliteit er van (zeker gezien de fouten waarop je gewezen werd in http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/video-script-mysqli-en-php/94809/).

Kenny iets op 12/05/2014 14:17:12:
wil je verbeteren dan als je het zo goed weet
(niet rot bedoeld)

Een opmerking zoals Aar die plaatst is niet zo moeilijk te begrijpen en om zelf (even) door te voeren in je script.
Je krijgt hier allerlei tips en goedbedoelde adviezen, maar ik heb het idee dat het je geen .... interesseert en je er geen .... mee doet.
HTML(5), CSS, PHP, MYSQL(i)/PDO, Javascript, jquery, AJAX; je leert het niet op een zondagmiddag.
Ik hoop dat je bereid bent om zelf wat fanatieker je te verdiepen in deze talen. Zorg voor goede foutafhandeling en leer debuggen, zodat, als je ergens vastloopt, weet waar je het moet zoeken. Vergeet het bestaan van Google niet; je kunt er ontzettend veel mee vinden (goede én slechte informatie). En uiteraard staat het je vrij om hier vragen te stellen. Maar dan hoop ik wel dat je wat meer moeite hebt gedaan om zelf een antwoord te vinden op je vraag en dat je vragen/reacties dan bestaan uit normale Nederlandse zinnen.
Want
Kenny iets op 05/05/2014 22:37:57:
ik ben niet goed met zins opbouw drm maak ik het snel af
blijf ik echt te gek voor woorden vinden.
 
Christian k

christian k

12/05/2014 20:11:16
Quote Anchor link
hier is een voorbeeld van een login systeem:
http://www.phphulp.nl/php/script/php-algemeen/beveiligde-login-en-registratie/1873/
deze is wel veroudert maar heeft wel een duidelijke uitleg
-inplaats van mysql moet je mysqli gebruiken
-gebruikt password_hash inplaats van sha1()
en dat soort dingen.
je moet dit script niet gebruiken als jou login systeem maar het is wel een mooi voorbeeld!
je moet wel denken om de beveiliging.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.