Loginscript werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »

Jeroen VD

Jeroen VD

07/02/2012 22:19:10
Quote Anchor link
Tussen encoden en decoden zit een wereld van verschil....
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 11:44:04
 
Wouter J

Wouter J

07/02/2012 22:20:41
Quote Anchor link
@reshadd, je moet ten alle tijden juiste code weergeven. Niet zulke code als jij geeft waardoor hackgevaar 100% is en je slechte methodes gebruikt. Als iemand aan jou vraagt hoe je een huis bouwt leg je het toch ook wat moeilijk uit dan dat je zegt 'neem 4 grote kartonnen platen, plak die met plakband tegen elkaar en neem een dekentje waaronder je kan slapen'.

@Jeroen, de beste methode is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' )
{

  // form is verzonden
}

?>

Simpel uitgelegd kijkt deze if statement of er POST variabele zijn verzonden, is dat zo dan kunnen we er met 99% zekerheid zeggen dat er een formulier verzonden is (tenzij je de pagina aanroept met AJAX, maar daar ga ik niet van uit).
 
Reshad F

Reshad F

07/02/2012 22:25:24
Quote Anchor link
misschien moet jij goede vergelijkingen maken?

als hij zegt ik heb een slot op de deur gezet maar deze gaat niet open, en ik zeg als je het slot open wilt krijgen moet je de sleutel gebruiken OFTEWEL HOE HIJ DE MD5 moet gebruiken


hoef ik er toch niet ook bij te zeggen dat hij een alarm moet installeren een rotweiler in zijn achtertuin moet zetten en de hele ME voor zijn deur?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

07/02/2012 22:25:40
Quote Anchor link
Ok, ik gebruik zelg altijd if (isset($_POST['var'])), vroeg me af wat beter was

Toevoeging op 07/02/2012 22:26:53:

@reshadd, misschien als tip?! Haha
 
Reshad F

Reshad F

07/02/2012 22:34:11
Quote Anchor link
lol wat je nu hebt wordt niet altijd ondersteund ( dat is volgens mij de reden waarom het niet meer gebruikt wordt )

en als je ziet dat hij nog php aan het leren is dan hoef je niet een gebouw voor hem neer te gaan zetten voor dat je hem de blauwdrukken hebt laten zien, ik bedoel als iemand een script net in elkaar zet en daar hulp om vraagt ga je toch niet zeiken dat zijn beveiliging niet goed is? WTF dacht dat het een HULP forum was? voor kritiek geven kan je naar http://www.phphulp.nl/php/forum/site-reviews/27/
Gewijzigd op 07/02/2012 22:34:41 door Reshad F
 
Roel -

Roel -

07/02/2012 22:37:49
Quote Anchor link
Natuurlijk wel. De juiste manier moet vanaf het begin aangeleerd worden, des te makkelijker is het. Als je het later doet is het lastiger je manier van programmeren te veranderen.
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2012 08:08:54
Quote Anchor link
Ook bij sitechecks ben je om iemand te helpen niet om iemand af te zeiken...

@jeroen, opzich is die manier niet heel fout. Het is met oude browsers (denk aan IE) helaas zo dat er soms geen waarde voor de submit button wordt meegestuurd als je er niet op klikt, als je een form met enter submit bijv. Om dat te voorkomen is de if die ik gaf beter.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 14:55:42
Quote Anchor link
Heey,

Ik heb net het beginners fouten tutorial doorgenomen en mijn script aangepast. Nu heb ik het onderstaande. Klopt het zo of zitten er nog fouten in??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
 require("config.php");

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' )
{


$res = mysql_query("SELECT username,password FROM project2_members WHERE username = '" . mysql_real_escape_string( $_POST['username']) . "' AND password = '". mysql_real_escape_string (md5 ($_POST['password'])) . "'");
$count = mysql_num_rows($res);
if($count==0){
echo("The username/password was not found.");
}
if($count==1){
//The user had the correct login details
echo("You have been logged in.");
$_SESSION['loggedin'] = "true";
$_SESSION['username'] = $_POST['username'];
}}

else{
  echo("<form method='POST'>
 Username: <input type='text' name='username' /><br />
 Password: <input type='password' name='password' /><br />
 <input type='submit' value='Login!' />
 </form"
);
}

?>
 
Reshad F

Reshad F

08/02/2012 15:12:57
Quote Anchor link
krijg je foutmeldingen als je het gebruiikt?
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 15:15:26
Quote Anchor link
Ja ik krijg gewoon foutmeldingen (the username/password was not found). heb het script geupload op http://www.fox-creations.nl/projects/project002/login1/login.php.

Matthijs
 
Reshad F

Reshad F

08/02/2012 15:20:47
Quote Anchor link
je kan hier

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$count
= mysql_num_rows($res);
if($count==0){
?>


gewoon een regel van maken

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if (mysql_num_rows($res) == 0) {

// hier code
}

else {

// hier code

}
?>
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 15:23:08
Quote Anchor link
Ja dat is ook zo.. nu aangepast.
Nog even een vraagje, hoe werkt het met sessions e.d. om te controleren of iemand is ingelogd??? in mijn script staat

$_SESSION['loggedin'] = "true";
$_SESSION['username'] = $_POST['username'];

maar dat heb ik zo standaard van internet geplukt..
 
Reshad F

Reshad F

08/02/2012 15:34:11
Quote Anchor link
daar zijn verschillende manieren voor ik zelf gebruik deze twee

optie 1

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

session_start();

if(!session_is_registered(myusername)){
echo header("location: login.php");
}


?>


wat hij hier doet is kijken of je ingelogd bent session_start() moet overigens wel bovenaan je pagina staan eigenlijk deze hele code dus echt boven alles en als je bijv direct naar desbetreffende pagina gaat kom je in login.php

tweede optie zou zijn

dit boven aan je pagina
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
session_start();
if (isset($_SESSION['myusername'])) {
?>


en dit helemaal onderaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
}

else {
    
    echo "direct access denied!! log correct in. <br/>";
    echo '<input type="button" value="Terug" onClick="history.go(-1);return true;">';
        
    }


?>


ik weet niet of het goed beveiligd is of niet maar het werkt goed, over de beveiliging hiervan moet iemand anders maar kijken hoe het goed beveiligd moet worden :p

Toevoeging op 08/02/2012 15:35:17:

bij de tweede manier zit je hele html pagina dus tussen de 2 php codes
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 15:38:04
Quote Anchor link
Oke, en hoe registreer ik een session dan?? op deze manier?? $_SESSION['username'] = $_POST['username'];

Ik wacht reactie's van de rest even af of dit veilig is
 
Roel -

Roel -

08/02/2012 15:43:28
Quote Anchor link
Dat kan op zich geen kwaad, mits je $_SESSION['username'] filtert bij het gebruik ervan.
Overigens raad ik je het gebruik van gebruikersnaam als unieke key af, gebruik liever een ID.

Regel 14 hoeft niet tussen quotes trouwens, het is een boolean: true of false.
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 15:45:33
Quote Anchor link
@roel
Wat bedoel je met filteren??? Van het session verhaal snap ik weinig. Regel 14+15 heb ik niet zelf gemaakt maar zo van internet gehaald snap alleen niet hoe ik dit moet toepassen. heb je hier een voorbeeld/turtorial over?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

08/02/2012 15:45:55
Quote Anchor link
Nee dus niet volgens de manier van reshad. Dit werkt alleen als je de gebruikersnaam weet. Deze weet je niet, dus moet de gebruiker die invoeren. Oftewel dan kan je beter gewoon inloggen.

Zet boven aan je pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
If (isset($_SESSION['loggedin'])){
Header('location: pagina.php');
Die;
Else{
//login
}
?>


Die session is voor iedereen uniek, dus je hoeft niet op de naam te controleren
Gewijzigd op 08/02/2012 15:47:27 door Jeroen VD
 
Matthijs Vos

Matthijs Vos

08/02/2012 15:54:13
Quote Anchor link
Ik heb het script van jeroen toegepast,'

Login.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
 require("config.php");

if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST' )
{


$res = mysql_query("SELECT username,password FROM project2_members WHERE username = '" . mysql_real_escape_string( $_POST['username']) . "' AND password = '". mysql_real_escape_string (md5 ($_POST['password'])) . "'");
if(mysql_num_rows($res) == 0){
echo("The username/password was not found.");
}
if(mysql_num_rows($res) == 1){
//The user had the correct login details
echo("You have been logged in, je word doorgestuurd....");
$_SESSION['loggedin'] = true ;
$_SESSION['username'] = $_POST['username'];
?>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="2; url=http://fox-creations.nl/projects/project002/login1/pagina.php">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
}}
else{
  echo("<form method='POST'>
 Username: <input type='text' name='username' /><br />
 Password: <input type='password' name='password' /><br />
 <input type='submit' value='Login!' />
 </form"
);
}

?>


pagina.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (isset($_SESSION['loggedin'])){
echo "Pagina...";
}
else{
header ('location: login.php') ;
}

?>


Echter, als je nu inlogd word je doorgestuurd naar pagina.php en vanuitdaar weer terug naar login.php en krijg je weer het login script te zien..

Edit: probleem opgelost, even session_start() boven in gezet
Gewijzigd op 08/02/2012 15:57:48 door Matthijs Vos
 
Roel -

Roel -

08/02/2012 15:57:45
Quote Anchor link
Jeroen je hebt zelf ook nog het een en ander te leren zo te zien:
- Functies horen niet met een hoofdletter
- Inspringen na een if-statement
- Die * zucht *
 
Jeroen VD

Jeroen VD

08/02/2012 16:00:27
Quote Anchor link
- ik zat op mn telefoon, sorry die hoofdletter heb ik over het hoofd gezien
- ik kan sowieso niet inspringen als ik snel reageer?
- die klinkt toch veel leuker dan exit? naar mijn weten maakt het geen verschil
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.