mail() in shared hosting onbetrouwbaar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry nvt

Harry nvt

01/03/2009 17:09:00
Quote Anchor link
Ook weer een vraag naar ervaringen. Op een site met een php formulier wat gebruik maakt van mail() komen zo af en toe mails gewoon niet door, ze worden niet aan de mailserver doorgegeven. Alles is ok, alles wat een mogelijke oorzaak van mijn kant zou kunnen zijn, kan worden uitgesloten. Uiteraard geeft mail() true terug.
Het enige wat nog overblijft is een time-out probleem. Dit kan voorkomen als er bulk-email gestuurd wordt, of als er users vlak achter elkaar zitten. Maar dit alles is bij mij niet het geval.
Mijn ISP weet het ook niet, of wil het niet weten...
Kan het zijn dat in een shared-hosting omgeving een time-out van de mail() functie wordt veroorzaakt door andere users op dezelfde machine die op hetzelde moment een excessief gebruik van mail() maken?
Harry
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 21:21:42
 
Frank -

Frank -

01/03/2009 17:14:00
Quote Anchor link
ISP's doen regelmatig flinke pogingen om spam tegen te gaan, zeker wanneer dat van hun eigen servers afkomt. Daarnaast is php niet heel erg geschikt voor het versturen van grote hoeveelheden email en is de functie mail() met zelfbedachte headers() vrijwel kansloos. Gebruik bv. Swift Mailer, daarmee gaat het 9 van de 10 keer al een stuk beter.

Zorg er wel voor dat jouw DNS-settings goed zijn, daar kan ook een hoop fout mee gaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.