Mail komt niet aan vanuit formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 22:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een mailscript gedownload van Scriptarchive.com en op mijn site geplaatst. Dit is het (misschien) bekende FormMail.pl
- Ik heb de gegevens ingevuld/aangepast
- Ge upload in cgi-bin (met ASCII)

- Het formulier zelf staat in een subdomein.
Het subdomein heeft 3 mappen (httpdocs, cgi-bin en conf). De informatie die ik heb, is dat het script in de root map van cgi-bin moet komen te staan. Of moet deze in de cgi-bin map van het subdomein komen?
Als ik namelijk het formulier invul en op verzenden klik, krijg ik geen foutmelding terug, dus lijkt alles goed geinstalleerd. Echter, de mail ontvang ik niet!?

Ik heb met m'n hoster hierover contact gehad, alleen doen zij geen (of in ieder geval weinig) support aan scripts.

Iemand die me hiermee wil/kan helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:19:06
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2007 22:54:00
Quote Anchor link
Als dat perl script op een subdomein moet draaien die een eigen cgi-bin directory heeft, dan moet het uiteraard daarin staan. Is perl wel aanwezig op de server. En heeft het bestand de juiste (exec) rechten? Roep je het wel goed aan?

Edit: Typo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:01:00
Quote Anchor link
Ja dat is mij niet geheel bekend of het nu wel of niet in de subdomein moet staan.
De info van de hoster is deze
Perl: /usr/bin/perl
Mailprog: /usr/sbin/sendmail

Vwb de rechten bedoel je CHMOD? Ik heb die 755 gezet. In de README van het bestand kon ik het niet vinden, maar op diverse internetsites staat dat het CHMOD 755 moet zijn

En het aanroepen heb ik nu zo gedaan: http://domein/cgi-bin/FormMail.pl

Vast bedankt voor je berichtje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter van Ree
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2007 23:08:00
Quote Anchor link
755 is inderdaad goed. In de file staat op de eerste regel het path naar perl. Is dat correct? Dus in jouw geval #!/usr/bin/perl en heb je de configuratie in het bestand correct aangepast?
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:11:00
Quote Anchor link
Klopt! #!/usr/bin/perl staat helemaal bovenin het script.

De configuratie heb ik meerdere malen aangepast. Ik kreeg bad refferers en foutpagina 500 en nu niet meer. Vandaar ik dus ook denk dat het juist ingevuld is

Kan ik de code hier neerzetten? (Van script en mailformulier?)
 
PHP erik

PHP erik

25/10/2007 23:17:00
Quote Anchor link
Misschien ben ik weer eens volledig van de wereld en overgenomen door m'n 2e persoonlijkheid of autisme maar ik kan me niet herinneren dat we ook Perl toestaan op PHPhulp? Bijna niemand hier weet iets van Perl en al écht bijna niemand interesseert het iets. Verkeerde forum? (no offense)
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Hallo PHPerik, mogelijk zit ik in verkeerde forum zoals je zegt. Excuses daarvoor. Ik heb het berichtje hier geplaatst omdat je wel altijd door mensen goed geholpen wordt, als ik de forum berichtjes doorlees en wat ikzelf ervaren heb.
Diverse fora zijn onduidelijk, of te lastig te begrijpen (vanwege de taal bijvoorbeeld) voor mij.

Kun je me op iets anders sturen dan? Daarbij gezegd dat ik geen kennis van PHP heb. Ik ben er wel in geïnteresseerd.
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2007 23:24:00
Quote Anchor link
Stuur maar even per PM.
 
PHP erik

PHP erik

25/10/2007 23:25:00
Quote Anchor link
Ik vind dit topic niet zo heel erg maar er zijn niet veel mensen die je kunnen helpen.
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:30:00
Quote Anchor link
@SanThe: is verzonden
@PHPerik: indien het niet lukt, heb ik pech. Dan zoek ik hier verder! ;)

Thanks
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2007 23:36:00
Quote Anchor link
Stuur ook even de README File.

Edit: Gebruikt je host wel sendmail?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:43:00
Quote Anchor link
Ja, het pad voor sendmail staat ook op hun website. Dus daar ga ik maar vanuit
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

25/10/2007 23:58:00
Quote Anchor link
Ahhhhh, het is me zojuist gelukt!!!

Ik heb even een bestandje aangemaakt phpinfo.php en daarin zag ik dat sendmail door de host ondersteund wordt.
Helaas stond het pad op hun site niet helemaal juist

ik gebruikte /usr/sbin/sendmail
maar moest zijn /usr/sbin/sendmail -t -i
Zo stond het in het phpinfo bestandje!

Nah ja, gelukt en bedankt voor jullie bijdrage
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2007 23:58:00
Quote Anchor link
Ik heb het even snel doorgespit, maar ik kan niet iets ontdekken waardoor het niet zou werken. Het enige dat ik zie zijn de twee parameters die jij er niet bij hebt staan. Die zou ik er wel bij zetten.

$mailprog = '/usr/sbin/sendmail -i -t';

PS: Ik heb dit heel wat jaartjes terug zelf ook gebruikt.
 
Pieter van Ree

Pieter van Ree

26/10/2007 00:01:00
Quote Anchor link
Nou mooi dat we gelijkertijd op hetzelfde kwamen!

Bedankt voor het kijken en hulp!
T'is vrijdag inmiddels, ga maffen...gaat nu lukken...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.