Mail uitlezen van IMAP e-mail om in db te plaatsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

11/05/2013 17:56:53
Quote Anchor link
Ga uit van het volgende:
Quote:
Een klant mailt aan [email protected]. Dit e-mail adres wordt met een cronjob iedere 15 minuten gecontroleerd. De mail die er op binnenkomt word uitgelezen en worden aan het juiste ticket toegevoegd als een reply. Als er voor dit e-mail adres geen klant bestaat of het ticket niet gevonden kan worden moet de mail worden doorgezet naar een ander e-mail adres.

De subjectline voor de mail waar al een ticket voor bestaat worden opgemaakt als volgt: [xxxxxx-xxxxxx] Website www.example.nl niet bereikbaar (DNS)
Eventueel met RE: of Antw: ervoor.

De mailserver is dezelfde als de webserver.

Hoe kan ik het uitlezen van de mail het beste aanpakken? Ik heb nog niet eerder mail uitgelezen met PHP. Is dit het de standaard door DirectAdmin geinstalleerde PHP modelijk? Of moet ik andere modules installeren voor PHP? En, indien meer modules nodig zijn, welke moeten dit zijn? Hoe kan ik dit het beste codematig aanpakken?

Ik wil geen complete code hier hebben ofzo, alleen handvaten om aan te grijpen. Mocht ik uiteindelijk ook nog specifieke code vragen hebben dan komen die vanzelf wel.


Edit: Bestaande domein veranderd naar niet bestaand domein.
Gewijzigd op 11/05/2013 18:31:37 door Bernhard Flokstra
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:28:19
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2013 01:05:19
Quote Anchor link
Hier kun je een class downloaden die imap en pop3 berichten uitleest. je kunt dan het onderwerp en het bericht als een string-variabele opvragen en scannen op het ticket nummer.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.