maillist, mails komen bij ongewenst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram

bram

05/09/2009 13:31:00
Quote Anchor link
Ik heb een maillist gemaakt waarvoor mensen zich kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief.
De namen en mail-adressen worden via mysql opgeslagen,
wanneer ik een mail stuur naar iedereen die zich heeft ingeschreven voor die nieuwsbrief, komt de mail bij ongewenste mail.

Ik vermoed dat dat iets te maken heeft doordat ik de mail via een while loop verstuur naar iedereen. Want wanneer ik op diezelfde server een mail via php naar slechts 1 persoon stuur werkt hij wel.

Hier is het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if (isset($_POST['mail'])) {
    $onderwerp = htmlentities($_POST['onderwerp'], ENT_QUOTES);
    $bericht = htmlentities($_POST['bericht'], ENT_QUOTES);
    $bericht .= "\n";
    $bericht .= "----------------------- \n";
    $bericht .= "Niet terugsturen naar dit e-mail adres, de mails worden niet gelezen!";
    $query = mysql_query("SELECT * FROM mail");
  echo "<div class='titel'>Mail is verzonden naar:</div>";
  while($data = mysql_fetch_array ( $query )) {
     $email = $data['Email'];
     $naam = $data['Naam'];
     $activatie = $data['Activatie'];
     //$bericht .= "<p>Klik <a href=http://www.deplenkskes.be/mail.php?uit=".$activatie."&email=".$email.">hier</a> om je uit te schrijven";
     mail($email, $onderwerp, $bericht, 'From: De Plenkskes <[email protected]>' . "\r\n");
  }
}

Hier hoort ook nog een formulier bij waarin de e-mail wordt getypt die verzonden moet worden, maar dat lijkt me niet belangrijk om te posten.
De mails worden uit de mysql database gehaald.

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
Gr. Bram
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bram
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:02:31
 
Leon Vosmeijer

Leon Vosmeijer

05/09/2009 14:08:00
Quote Anchor link
Het email bericht wordt gewoon verstuurd, dus dit lijkt mij een fout van de email server en geen programmeer fout. Er zijn honderden redenen waarom een email bericht vanaf een specifieke email server in de ongewenste mail terecht komt.

Overigens... mysql_fetch_assoc is nogal veel sneller om te gebruiken. Probeer ook de MySQLi klasse in PHP5 eens te gebruiken. Deze is veel zuiniger in het gebruik van de resources: http://nl.php.net/mysqli
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.