Mailmanagement programma voor debian

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cake Masher

Cake Masher

26/05/2013 17:52:25
Quote Anchor link
Beste,

Op het moment heb ik een Debian 6 server draaien met DirectAdmin. DA regelt zowel mijn apache server als de mail servers. Nu stap ik af van DA en ga ik de webserver en mysql server etc. handmatig beheren. Het probleem is altijd de mail servers geweest (wat in de eerste instantie ook de reden was om DA te gebruiken).

Mijn vraag is, is er een programma die de mail servers (dovecot, postfix etc.) installeert en configureert? En eventueel met een web paneel om email accounts aan te kunnen maken en te beheren?

Het zelf installeren van de servers heb ik altijd al erg moeilijk gevonden, en heb er nooit vertrouwen in gehad. Indien er geen programma beschikbaar is waarnaar ik opzoek ben, zal ik me wederom gaan verdiepen in de installatie en configuratie hiervan.

Ik hoop dat iemand me veder kan helpen.

Alvast erg bedankt voor de moeite!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:09:02
 
Bart V B

Bart V B

26/05/2013 21:27:42
Quote Anchor link
iredmail is eenvoudig.
www.iredmail.org/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.