mailscript fail :(

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »
C -

C -

24/12/2012 01:13:32
Quote Anchor link
hallo iedereen,

Ik ben sinds enige tijd bezig met een relatief groot project voor mij, echter heeft dit het gevolg dat er problemen bij komen kijken... nu zit ik met iets waar ik echt niet meer mee uit kwam maar toch een beginners probleempje is, en anders alvast me excuses voor het verkeert posten... het gaat om een website waarbij ik laatst een mailformulier heb, echter wordt de controle uitgevoerd, de mail wordt niet verstuurd en er zijn geen meldingen dat het bericht verstuurd word... ik heb de host via een vorig project waar we ook een mail systeem hadden, daar werkte het echter wel, helaas ben ik door omstandigheden de bestanden en wachtwoorden kwijt waardoor ik het niet meer op kan halen...

dan nu de codes die hiervoor moeten zorgen:

het mailformulier:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<title>Carsten PT</title>
<link href="/include/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" >
<script>
function validateForm()
{
var x = document.forms["contact"]["email"].value;
var y = document.forms["contact"]["voornaam"].value;
var z = document.forms["contact"]["onderwerp"].value;
var q = document.forms["contact"]["bericht"].value;
var atpos=x.indexOf("@");
var dotpos=x.lastIndexOf(".");
if (y == null || y == "") {
alert("Je hebt je naam nog niet ingevuld.");
return false;
}
if (z == null || z == "") {
alert("Je hebt geen onderwerp ingevuld.");
return false;
}
if (q == null || q == "") {
alert("Je hebt nog geen bericht meeverstuurd.");
return false;
}
if (atpos < 1 || dotpos<atpos+2 || dotpos+2>x.length) {
alert("Je hebt geen geldig e-mailadres ingevoerd.");
return false;
}
}
</script>
</head>
<body>
<div id="ctleft">
<h2>
Contact
</h2>
</div>
<div id="ctright">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if (isset($_REQUEST['email'])) { // als e-mail ingevuld is,
    $signature = $_REQUEST['voornaam'];
    $email = $_REQUEST['email'];
    $subject = $_REQUEST['onderwerp'];
    $message = $_REQUEST['bericht'];
    $receiver = "[email protected]";

    mail($receiver, $subject, $message, "From:" . $signature . " <" . $email . ">");
    echo "Bericht is succesvol verzonden.";
    
}
else {

?>

<div style="margin-top:30px;">
<form name="contact" onSubmit="return validateForm()" action=
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
method="POST" >
<table border="0">
<tr>
<td>Voornaam:</td>
<td><input type="text" name="voornaam" placeholder="Voornaam" /></td>
</tr>
<tr>
<td>E-mailadres:</td>
<td><input type="text" name="email" placeholder="[email protected]" /> </td>
</tr>
<tr>
<td>Onderwerp:</td>
<td><input type="text" name="onderwerp" placeholder="Onderwerp" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Bericht:</td>
<td><textarea name="bericht" placeholder="type hier jouw bericht..." rows="10" cols="30" >
</textarea></td>
</tr>
<tr>
<td>
<input name="Submit" type="submit" value="verzenden" />
</td>
</tr>
</table>
</form>
</div>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? } ?>

</div>
</body>
</html>

bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,
Gewijzigd op 24/12/2012 01:15:31 door C -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:08:17
 
Jack maessen

jack maessen

24/12/2012 02:08:35
Quote Anchor link
Deze regel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

Gebruik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
ipv
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>


Op mijn server werkt het script dan wel, anders ook niet
Vraag: heb je een host waar het bestand op staat of draai je een eigen webserver?
In geval van eigen webserver zou je even de instellingen in php.ini moeten nakijken of die goed staan
Gewijzigd op 24/12/2012 02:13:30 door jack maessen
 
C -

C -

24/12/2012 02:31:07
Quote Anchor link
ik heb een host hiervoor :)

k heb hem net getest en kom tot de conclusie dat ik rechtstreeks doorgestuurd wordt naar de homepage, zonder dat ik de melding krijg van bericht is verzonden of dat me bericht wordt verstuurt... wel krijg ik als ik daarna me pagina vernieuw nog de melding van dat de gegevens opnieuw worden verzonden van chrome...
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

24/12/2012 10:36:23
Quote Anchor link
* Je controleert alleen client-side of de velden wel goed zijn ingevuld, maar je moet dat ook altijd nog server side controleren
* Ik heb gister nog ergens hier op het forum gelezen dat PHP_SELF niet veilig is, maar waarom zou je action niet gewoon helemaal weglaten?
* je moet ook controleren of de mail wel is verzonden, gooi hem gewoon ff in een if-statement.
* Je bent vatbaar voor een mail-injection.
* Zoals hier ongeveer 10x per dag wordt verteld, maak je niet gebruik van de juiste mailheaders, neem hier is een kijkje: http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders
Gewijzigd op 24/12/2012 11:10:07 door Bo Ter Ham
 
No One

No One

24/12/2012 11:01:38
Quote Anchor link
wat Bo zegt...en waarom heb je de PHP code voor het verzenden van een e-mail midden in de html gezet? Ik raad je aan om de code te scheiden tussen php en html. Zo is het een stuk overzichtelijker...

en voor het emailen kun je beter gebruik maken van PHPmailer. geen gesodemieter met mailheaders, dat wordt allemaal voor je geregeld...
 
Jack maessen

jack maessen

24/12/2012 12:09:24
Quote Anchor link
mbt veiligheid PHP_SELF; hier staat daar een duidelijk artikel over
http://www.scriptorama.nl/security/tips-veiligere-site-phpself
 
C -

C -

26/12/2012 10:11:35
Quote Anchor link
na heel wat pogingen heb ik de script gescheiden en nu werkt het wel
controle en me headers was ik nog mee bezig, me eerste zorg was dat het niet werkte terwijl hij dat wel zou moeten...

in iedergeval bedankt iedereen :)
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/12/2012 11:03:14
Quote Anchor link
Cyvan Oort op 24/12/2012 01:13:32:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (isset($_REQUEST['email'])) { // als e-mail ingevuld is,
    $signature = $_REQUEST['voornaam'];
    $email = $_REQUEST['email'];
    $subject = $_REQUEST['onderwerp'];
    $message = $_REQUEST['bericht'];
    $receiver = "[email protected]";

    mail($receiver, $subject, $message, "From:" . $signature . " <" . $email . ">");
    echo "Bericht is succesvol verzonden.";
?>

Waarom gebruik je $_REQUEST? Je formulier heb je $_POST staan.
Waarom kopieer je eigenlijk de gegevens? Gezien je verdere script is dat overbodig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.