Mailto in php-formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Han  IJssennagger

Han IJssennagger

28/10/2013 17:04:41
Quote Anchor link
Ik kan redelijk met html omgaan, maar php blijft een klein drama. Ik wil in een bestaande php-website (http://www.boekenbeursutrecht.nl/paginas/link7.php)het emailadres "doorklikbaar" maken naar het emailprogramma. Met html doe je dat simpel met een "a href mailto"-opdracht, maar met php krijg ik dat niet voor elkaar. De regel is:

"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen:
[email protected].<br />",

Hoe moet ik die "doorklik" daar realiseren? Op het forum zie ik diverse aanwijzingen, maar als ik het volgende daar uit destilleer, dan blijft het fout gaan:

"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u die hier invullen of kunt u ons een email sturen:
<a href="mailto:'.$row['[email protected]'].'">'.$row['[email protected]'].'</a><br />",
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:58:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2013 17:09:00
Quote Anchor link
Waar slaat $row['[email protected]'] op?

Je moet altijd kijken naar de quotes waar je echo mee begint en eindigt. Met deze sluit je ook altijd je string af als je tussentijds een variabele wilt gebruiken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$email
= "[email protected]";
echo '<a href="mailto:'.$email.'">Mail ons:'.$email.'</a>';
?>
Gewijzigd op 28/10/2013 17:10:01 door - Ariën -
 
Cake Masher

Cake Masher

28/10/2013 17:11:36
Quote Anchor link
Wat met $row te pakken hebt, is waarschijnlijk een voorbeeld van iemand die meerdere links maakt met PHP waarvan de mail in de database opgeslagen is.
Waarschijnlijk stond er bij het stukje PHP code wat je gevonden had niet $row['[email protected]'] maar $row['email'].

De oplossing heeft aar je al gegeven ;)
 
Han  IJssennagger

Han IJssennagger

28/10/2013 18:09:37
Quote Anchor link
Dank Aar en Cake Masher voor jullie supersnelle reactie. Het lukt me echter niet om de door jullie aangegeven codes IN het tekstblok, c.q. formulier te plaatsen. Ik krijg de link wel ergens anders losstaand op de site. Ik geef hieronder even een klein stukje weer:

$form_structure = array(
"text|fmtext|Naam*|fm_name|32|100|true|none",
"info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen: [email protected].",);

Waar precies moet ik de door jullie opgegeven codes invullen om die link In de tekst te krijgen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2013 18:19:30
Quote Anchor link
Kijk eens naar mijn voorbeeld. Ik kom dan uit op dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$form_structure
= array(
"text|fmtext|Naam*|fm_name|32|100|true|none",
'info|txt7|Als u nog opmerkingen of vragen heeft kunt u ons een email sturen: <a href="[email protected]">[email protected]</a>');
?>
Gewijzigd op 28/10/2013 18:21:40 door - Ariën -
 
Han  IJssennagger

Han IJssennagger

28/10/2013 18:50:14
Quote Anchor link
Dat werkt niet, want dan wil hij naar een niet bestaande pagina van de website: [email protected] gaan. Dit gaat niet naar het emailprgramma.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2013 18:58:15
Quote Anchor link
mailto: toevoegen, was ik even vergeten... *oeps*
 
Han  IJssennagger

Han IJssennagger

28/10/2013 19:15:25
Quote Anchor link
Prima, dank je wel. Het gekke is, dat ik dit precies zo had geprobeerd met mijn html-kennis, maar met één uitzondering: ik had de zin tussen dubbele aanhalingstekens staan. Zit het verschil daar in?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2013 19:19:42
Quote Anchor link
Ik vind single-quote (enkele) makkelijker werken. Dan kan je daar binnen in gewoon double-quotes gebruiken voor je HTML.

Had anders ook gekund, maar dan moet je die escapen door voor elke double-quote in HTML een \ te plaatsen, en dat maakt de code onoverzichtelijker.

Dus deze versus de volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// Met singlequotes zonder escaping
echo '<a href="bla.html">klik</a>';

// met doublequotes en escaping
echo "<a href=\"bla.html\">klik</a>";
?>
 
Han  IJssennagger

Han IJssennagger

29/10/2013 14:06:54
Quote Anchor link
Dank je wel. Discussie kan wat mij betreft afgesloten worden!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.