Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Database developer - SQL

Functie omschrijving Kan jij goed overweg met complexe algoritmes en het schrijven van procedures in T-SQL? Heb jij al wat ervaring opgedaan met SQL en vind je het tijd voor de volgende stap? Lees dan snel verder! Dit software bedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van logistieke software, is op zoek naar een ervaren SQL database developer. Jouw werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: Je sluit aan bij meetings en brengt het gehele logistieke proces in kaart. Vervolgens ga je als lead developer aan de slag om de klus te klaren. Je stuurt het junior developer team en helpt, zo nodig,

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:24:25
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel [email protected] en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "[email protected]" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "[email protected]" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "[email protected]" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.