Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Social Media Specialist

Social Media Specialist locatie: Rotterdam (Zuid Holland) Wij zoeken op korte termijn een nieuwe collega, een social media specialist/ adviseur sociale media (24 uur), voor ons sprankelende team Communicatie van CJG Rijnmond. Onze focus ligt op het informeren en binden van onze in- en externe klanten en stakeholders en het versterken van onze naamsbekendheid en zichtbaarheid. Dat doen we in nauwe samenwerking met elkaar. Over de functie Ons team bestaat uit 7 communicatieprofessionals met ieder een eigen expertise. Als lid van het online team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en analyseren van onze socialemediastrategie. Ook stel je campagnes

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:05:41
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel [email protected] en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "[email protected]" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "[email protected]" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "[email protected]" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.