Max 350 mails per uur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Kenzo

kenzo

07/02/2009 11:01:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik kan maximaal 350 mailtjes per uur versturen.
Nu verstuur ik met de nieuwsbrief ongeveer 2000 mailtjes.


Hoe kan ik het beste een systeem maken via bijvoorbeeld cronjob dat ik elk uur maar 350 mails verstuur en het uur erna weer totdat alle leden een mail hebben.


Ik kan wel in de database met waardes van 1 t'm ... gaan werken ofzo en selecteren waar leden geen 1 hebben deze week ofzo, maar als ik zondag avond zo'n mail verstuur dan werkt het weer niet goed.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 22:39:25
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2009 11:07:00
Quote Anchor link
http://www.swiftmailer.org/wikidocs/v3/plugins/throttler

Of, de vaak betere methode, is in je database een kolom maken met een 0 of een 1. Een cronjob pakt 350 emailtjes waar een 0 achter staat, verstuurd ze en de succesvol verstuurde mailtjes zet je vervolgens op 1.

Alles klaar? Zet je alle emailtjes weer op 0 voor de volgende nieuwsbrief.
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 11:10:00
Quote Anchor link
ok, maar de cronjob mag pas werken nadat ik geklikt heb dat de nieuwsbrief verstuurd mag worden.


als alles verstuurd is moet de cronjob weer worden uitgeschakeld (geen nieuwsbrief mag meer worden verstuurd tot ik weer opnieuw klik voor versturen)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/02/2009 11:13:00
Quote Anchor link
Dan zet je alle emailtjes op 1. Dan word er ieder uur -niks- verzonden. Vervolgens hoef jij alleen maar een simpel scriptje te maken wat in 1 klap alle emailtjes op 0 zet. Of je wijzigt dat rechtstreeks in de database; UPDATE tabel SET verzonden = 0;
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/02/2009 11:14:00
Quote Anchor link
Koppeltabel:

1 met de nieuwbriefgegevens (evt. de hele inhoud van de nieuwsbrief in HTML, of anders een url naar een bestand met die code) en natuurlijk de datum
1 met de gebruikers gegevens

En dan een koppeltabel, waarin je de users plaatst nadat ze een bepaalde nieuwsbrief (-> userid:nieuwsbrief als kolommen, evt. nog een id, maar de combinatie userid:nieuwsbrief moet uniek zijn) hebben ontvangen.

De cronjob kan gewoon blijven draaien en zal alleen naar mensen die nog geen brief hebben gehad een brief sturen (als je het goed opbouwt, maar ik denk dat de strekking wel duidelijk is)
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 11:21:00
Quote Anchor link
ok, dat is een goed idee.

Nog een vraagje; word de site daar niet langzaam van? ieder uur 300 mails versturen? (of liever iedere minuut 5 mails versturen?)


de site is nu al vrij traag
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kenzo
 
Eddy E

Eddy E

07/02/2009 12:52:00
Quote Anchor link
En als je in de het TO-adres je eigen adres maakt, en de adressen in de BCC?
Dan kan je toch gewoon 3000 adressen in zetten?
Iedere minuut 5 is wellicht sneller, maar je roept script wel 60x zo veel aan.
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 12:55:00
Quote Anchor link
en wat is beter?

1 x 300

of

60 x 5 ?


Of maakt in totaal niet uit?

mij maakt het ook niet uit. ik hoef er toch niet bij te zijn.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/02/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Waarom maximaal 350? Een server wordt nog niet sloom met 100 mailtjes per seconde.

Ten minste, een beetje normale server met een goeie verbinding.

Edit: je server wordt er niet sneller van als je het gaat verdelen. Je server kan makkelijk 2000 mailtjes achter elkaar versturen.

En eventueel kun je in de cron nog argumenten meegeven en dus het in stappen verdelen: 2000 achter elkaar duurt langer dan 10 x 200. Dus je kunt als je het snel wilt versturen beter meerdere crons aanmaken op de zelfde tijd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 13:10:00
Quote Anchor link
ok,
ik had dat hij meteen alle meeltjes verstuurde, maar in de server is ingesteld dat hij max 350 mails per uur verstuurd. anders ziet hij het als spam werd mij verteld.

De beheerder wil het niet aanpassen want ik zit op een shared host en dat past hij het dus bij iedereen aan.

Als ik dat wel wil moet ik een dedicated server pakken.
Gaat dan de snelheid van de site ook erg omhoog?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/02/2009 13:14:00
Quote Anchor link
En dat klopt hoor, bij een te groot aantal geeft die het vaak aan als spam. maar 350 per uur is dan weer niet waar.. Je moet ze niet allemaal tegelijk sturen, omdat het dan als spam wordt gezien.

Ik zou gaan voor een aantal per minuut, dan is het mooier verspreid. (en je kan daar in 1e instantie eens mee gaan testen, met de aantallen wat verhogen... )
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/02/2009 13:14:00
Quote Anchor link
kenzo schreef op 07.02.2009 13:10:
ok,
ik had dat hij meteen alle meeltjes verstuurde, maar in de server is ingesteld dat hij max 350 mails per uur verstuurd. anders ziet hij het als spam werd mij verteld.

De beheerder wil het niet aanpassen want ik zit op een shared host en dat past hij het dus bij iedereen aan.

Als ik dat wel wil moet ik een dedicated server pakken.
Gaat dan de snelheid van de site ook erg omhoog?


Wtf, als mensen zich aanmelden voor een nieuwsbrief, dan kan het nooit spam zijn en je hebt een kut hoster ik zou echt verhuizen. En een dedi server is altijd beter, je kunt er mee doen wat je wilt. En de snelheid gaat zeker omhoog als je je eigen lijntje hebt daar in dat datacenter, en natuurlijk niet te veel troep gaan draaien dan.
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 13:20:00
Quote Anchor link
jah, daarom ben ik er ook over aan het nadenken om naar een dedicated server te gaan.

Het is alleen de keuze van de baas wat hij wil.
Ik heb wel meer problemen doordat het shared is. Ook externe url inladen enzo kan niet.

Dit is mijn site: http://www.shamrock-maastricht.nl

Er staat wel veel op, maar zo traag hoort hij toch niet te zijn.

Of zijn er andere "fouten" in de site die hem traag maken?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/02/2009 13:26:00
Quote Anchor link
69 requests voor alleen de frontpage maakt een site sloom ja. Probeer je code te optimaliseren. En download eventueel YSlow voor FireBug.
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 13:27:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 07.02.2009 13:26:
69 requests voor alleen de frontpage maakt een site sloom ja. Probeer je code te optimaliseren. En download eventueel YSlow voor FireBug.





69 requests?

en wat is YSlow en FireBug?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

07/02/2009 13:31:00
Quote Anchor link
Weet je wat Firefox is? Firebug is een plugin voor Firefox en YSlow is een plugin voor Firebug. Met YSlow kun je het laden van je site optimaliseren.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

07/02/2009 13:34:00
Quote Anchor link
Tommy,
Je gaat niet zomaar voor een website een dedicated server huren.

Kenzo,
Ik zou even overleggen met je webhost.

edit:
Fouten in je website:
1. De frontpage is 750 kb groot, dat is toch aanzienlijk te veel.
2. Maar mijn load-indicator geeft aan dat de vertraging vooral zit in het laden van prijs_links.jpg en het laden van "gadget"
3. Waarschijnlijk gebruik je nog oude functies in je code. Je draait namelijk op PHP 4.4.8. Misschien eens upgraden en gebruik maken van de snellere functies in php 5 om externe bestanden in te laden?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 13:35:00
Quote Anchor link
ga ik ook zeker doen, maar ik heb YSlow en Firebug gedownload
(ik weet wel wat firefox is),

maar ik weet niet hoe ik de snelheid ermee verbeter?
 

07/02/2009 13:40:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 07.02.2009 13:14:
kenzo schreef op 07.02.2009 13:10:
ok,
ik had dat hij meteen alle meeltjes verstuurde, maar in de server is ingesteld dat hij max 350 mails per uur verstuurd. anders ziet hij het als spam werd mij verteld.

De beheerder wil het niet aanpassen want ik zit op een shared host en dat past hij het dus bij iedereen aan.

Als ik dat wel wil moet ik een dedicated server pakken.
Gaat dan de snelheid van de site ook erg omhoog?


Wtf, als mensen zich aanmelden voor een nieuwsbrief, dan kan het nooit spam zijn en je hebt een kut hoster ik zou echt verhuizen.

Die mailtjes worden natuurlijk naar een andere server gestuurd, als daar een hele stapel mailtjes tegelijk aankomen die opelkaar lijken gaat deze server het als spam beschouwen.
Het ligt dus aan de computers die d'r tussen zit, niet de mensen.

Waar ben je mee bezig? Ik krijg de hele tijd: http://shamrock-maastricht.nl/blok.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Kenzo

kenzo

07/02/2009 13:48:00
Quote Anchor link
wat is je ip adres?

misschien is er iets fout gegaan en ben je geblokkeerd geworden?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

07/02/2009 13:58:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 07.02.2009 13:40:
Die mailtjes worden natuurlijk naar een andere server gestuurd, als daar een hele stapel mailtjes tegelijk aankomen die opelkaar lijken gaat deze server het als spam beschouwen.
Het ligt dus aan de computers die d'r tussen zit, niet de mensen.


Hoe worden nieuwsbrieven dan normaal verstuurd? Dit is gewoon een limiet van de webhoster. Hij heeft gezegd dat er niet meer dan 350 e-mailtjes per uur verzonden mogen worden om zo te zorgen dat er geen spam verstuurd wordt via lekker scripts die gehost worden.

Oplossing: ga even met je webhost praten.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.