Maximum data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim Neefs

Wim Neefs

13/10/2021 18:26:03
Quote Anchor link
Hallo

Weet er iemand wat het maximum aantal velden is dat je ineens kan update in php/mysql?
Op dit moment kan ik maximum 993 velden ineens updaten, als ik het probeer met meer velden dan werkt de update niet meer. Ik krijg dan ook geen foutmeldingen hierover.

En is er eventueel een oplossing voor?

Groeten,
Wim
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:48:46
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/10/2021 19:34:44
Quote Anchor link
Heeft het te maken met dit onderwerp?

https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/data-uit-2-tabellen/103924/

De oplossing wordt daar gegeven.

En als het niets mee te maken heeft, blijft de oplossing van toepassing.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/10/2021 20:18:17
Quote Anchor link
Standaard is er een limiet op 1000 POST-velden, als je dat bedoeld.

En dat kan je met php.ini verhogen.
Maar in de praktijk vraag ik mij af waarom je zoveel velden wilt updaten?
Is het niet zinniger om het aantal velden te minimaliseren, met een kleine aantal records die je over meerdere pagina's splitst?

Als je serieus 993 velden in je database bedoelt. Dan mag je direct stoppen, en eens inlezen in 'databasenormalisatie'.
Gewijzigd op 13/10/2021 20:19:15 door - Ariën -
 
Wim Neefs

Wim Neefs

13/10/2021 20:21:34
Quote Anchor link
Het gaat over een zeer complexe site met enorm veel data in verschillende tabellen die samen moet worden geüpdatet. Het gaat idd over de POST Ariën. Ik heb in php.ini de waarde verhoogd en alles werkt nu prima. Bedankt voor de feedback.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2021 09:59:42
Quote Anchor link
php.ini aanpassen kan, maar met zoveel post-waardes op je scherm is het niet een gemiste kans om deze records misschien eens over meerdere pagina's te splitsen.
 
Ivo P

Ivo P

14/10/2021 13:48:31
Quote Anchor link
Als dit een eenmalig proces is, lijkt het me verstandiger om dit niet via PHP te laten lopen, maar zelf de query's op te stellen.

Zonder de tussenstap om eerst alles in een htmlform te parkeren en dan door te sturen, maar door iets
als
INSERT into tabel2
(SELECT kolomA + 1000, kolomB, kolomC / 33 FROM tabel1)

Danwel iets met een UPDATE query.
Dan kun je bijvoorbeeld de 2500 records in je tabel met 1 query bijwerken, ipv 2500 keer een query af te vuren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.