Media afspelen in alle browsertypes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koko

koko

22/01/2007 22:07:00
Quote Anchor link
hoi,

Ik ben bezig met een website van een muziekband en ze willen graag dat hun videoclip afgespeeld wordt in de browser. Wat is de beste manier om dit te doen in de meest gangbare browsertypes?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 18:47:52
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

22/01/2007 22:19:00
Quote Anchor link
embedded met windows media player

of

flash.
 
Jelmer -

Jelmer -

22/01/2007 22:22:00
Quote Anchor link
Flash heeft verreweg het meeste dekking. Daarna denk ik dat Quicktime de beste 2e keus wordt, en dan mpg (geloof ik) en dan wmv. WMV support op Linux en Mac is niet bepaald om blij van te worden. Quicktime komt tegenwoordig met iTunes, en veel mensen hebben iTunes. Quicktime op Linux weet ik zo niet trouwens.

Maar probeer eerst flash, dat is sowieso voor alle platformen wel beschikbaar. Bied anders eventueel nog een link naar een divx-bestand aan ofzo, dan kan je het ook opslaan en makkelijk op een telefoon, pda, psp, ipod, whatsoever zetten.
 
Koko

koko

22/01/2007 22:24:00
Quote Anchor link
ok bedankt!

Naast de afspeelmogelijkheid online, kan de surfer de clip uiteraard ook downloaden :-D
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

22/01/2007 22:25:00
Quote Anchor link
dan zet je flash en een mpg bestandje online. Zelf zou ik kiezen voor mpg.
 

22/01/2007 23:17:00
Quote Anchor link
Flash maakt meestal gebruik van wmv.

Via XSPF kan je heel mooi MP3 afspellen
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/01/2007 00:59:00
Quote Anchor link
Webmakerij schreef op 22.01.2007 23:17:
Flash maakt meestal gebruik van wmv.

Via XSPF kan je heel mooi MP3 afspellen


En je wou downloaden ook toelaten, dat zit toevallig al mooi in die tool ingebakken. Rechtermuisknop en download file en ja hoor, hij haalt een mp3 file van het internet. Daarnaast is het ook mogelijk om albumgegevens e.d. in te laten laden en te laten zien in die flash player.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.