Meerdere checkboxes versturen naar andere action.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kristof s

Kristof s

02/03/2008 14:10:00
Quote Anchor link
Ok ik heb in één action het volgende staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
while($line2 = mysql_fetch_array($result2, MYSQL_NUM)) {
echo '<td><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="'.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</td>';


in de volgende action wil ik nu de aangevinkte chexboxen printen maar ik weet niet goe hoe. ik dacht iets in de aard van :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$sql = "SELECT CourseId, CourseName FROM ".$prefix."course WHERE CourseId = '".$_POST[$line2[0]]."'  ";
$result = mysql_query($sql) or die(error(lang('error,cantload'),__FILE__,__LINE__));
    while($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
    echo $line[1];
    }



gewoon de sql herhalen en dan printen wat ik nodig heb maar dit lukt niet, ik neem aan dat ik gewoon de post variabele verkeerd aanroep maar ik weet niet hoe het dan wél moet. Kan iemand me hier even mee helpen aub ?

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 10:13:26
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

02/03/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Controleer eerst voordat je iets met een $_POST waarde in de SQL zet!
Bovendien háát ik or die() - lelijk, lomp en onvriendelijk. Gebruik een fatsoenlijke foutafhandeling! Ik geef de voorkeur aan mysql_fetch_assoc i.p.v. mysql_fetch_array. Gebruik dan gewoon de naam van het veld als key.
 
Kristof s

Kristof s

02/03/2008 14:34:00
Quote Anchor link
nja die errorhandeling beslis ik niet over helaas. Ik heb het ondertussen opgelost . Bedankt voor de tip , ik ga die assoc later eens wat verder bestuderen.

oplossing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$result
= mysql_query($sql) or die(error(lang('error,cantload'),__FILE__,__LINE__));
    while($line2 = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
        if(isset($_POST['vak_'.$line2[0]])) {
            echo $line2[1]." <br/>";
            
         }
    }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kristof s
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

02/03/2008 14:41:00
Quote Anchor link
Hoezo zou je niet mogen beslissen over de foutafhandeling? Als dat de opdracht van iemand is, moet diegene niet op veel bezoekervriendelijkheid rekenen. Or die() is een lompe én lelijke manier van foutafhandeling. Door te kijken of mysql_num_rows() een bepaalde hoeveelheid rows bevat, kun je al zien of een query succesvol is uitgevoerd. Dan kun je alsnog error() en lang() etc. echoën om toch dát als foutafhandeling te gebruiken.
 
Kristof s

Kristof s

02/03/2008 16:55:00
Quote Anchor link
ik ben het met je eens maar ik moet het nu eenmaal zo gebruiken.
Nogmaals bedankt voor de info!
greetz
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.