meerdere frameworks op XAMP Zend en Yii

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Francoi gckx

Francoi gckx

07/05/2015 11:49:02
Quote Anchor link
Ik wil graag meerdere frameworks hanteren en een site proberen na te maken in elke framework om van de frameworks te leren. Ik gebruik zelf XAMMP. maar als ik t goed begrijp als je Zend installeert verander je ook directories in php of kan je gewoon frameworks naast elke hebben.

Dit wil ik graag weten voordat ik XAMPP verpest
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:38:38
 
- wes  -

- wes -

07/05/2015 11:54:15
Quote Anchor link
installeer meerdere instances van XAMPP als je het niet zeker weet, of ga virtual machines/boxes gebruiken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2015 12:14:57
Quote Anchor link
Ik kan me niet indenken dat Zend de installatie van PHP aan zal tasten. Ik ga er gewoon vanuit dat je meerdere frameworks kan installeren op één webserver.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/05/2015 13:11:26
Quote Anchor link
In principe zijn de FRAMEWORKS gewoon PHP applicaties die je onder elke subdirectory kunt installeren.

Ik heb zelf geen ervaring met Zend maar Symfony vraagt je wel om de intl extensie te installeren en een PHP accelerator zoals APC. Je kunt dus iig vele projecten naast elkaar draaien.
Gewijzigd op 07/05/2015 13:12:37 door Frank Nietbelangrijk
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/05/2015 13:39:42
Quote Anchor link
Installeer de verschillende applicaties in verschillende mappen en maak hierbij gebruik van virtual hosts zodat je deze onder compleet verschillende domeinnamen kunt aanspreken, bijvoorbeeld via zend.dev of zend.local of wat dan ook.

Gooi dus niet alles onder je document root, maar zet deze mappen op hetzelfde niveau als je document root.

Zorg gewoon dat je zelf e.e.a. goed structureert.

Persoonlijk gebruik ik de standaard document root (bereikbaar via http://localhost/) voor losse test scripts en dergelijke, maar nooit voor frameworks of complete (opensource) applicaties. Je wilt namelijk ook errorlogs en zo gescheiden houden. Voor dit soort (administratieve) scheidingen zijn virtual hosts uitermate geschikt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.