meerdere randoms in een database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Peeren

Niels Peeren

16/09/2012 14:59:45
Quote Anchor link
ik heb momenteel in mijn mysql database 40 rijen staan genaamd b1 t/m b40 waarin een random wordt geplaatst tussen de 0 en 400 bij de registratie.(dit heb ik later nodig) nu wil ik ervoor zorgen dat als er een random wordt gemaakt die al eens is voorgekomen en bij die user ook in de database staat dat hij opnieuw random'd en dan het nieuwe getal in de database zet. zodat er niet 2 getallen hetzelfde kunnen zijn.

weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

dit script zet al 40 randoms in de database maar ze kunnen nog wel hetzelfde zijn. en dat moet dus niet.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$a = 0;
while ($a <= 39){

$a ++;
$random = rand (0,400);

for ($C=0; $C < $a; $C++){
    if (mysql_query("select B$C FROM $tbl_name2 WHERE Username = '$Username' ") == $random){
    $a--;
    }
}
    
mysql_query("UPDATE planets SET B$a=$random WHERE Username='$Username'");

}

for ($J=0; $J < 40; $J++){
    $pot=mysql_query("select B$J from planets where Username='$Username'desc limit $J,1");
    $top=@mysql_fetch_row($pot);
    $tpo=$top[$J];
    echo $tpo;
    echo"</br>";
}
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:00:35
 
Wouter J

Wouter J

16/09/2012 15:09:26
Quote Anchor link
Soms vraag ik me echt af of het wel zin heeft dat ik 15 minuten aan een reactie besteed...
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/array-in-een-database/86659/
 
Niels Peeren

Niels Peeren

16/09/2012 15:14:49
Quote Anchor link
Beste wouter ik heb dit doorgelezen en probeer hier inderdaad aan te werken. het punt is dat ik nog niet heel lang bezig ben met php en zodra mijn fouten verbeterd worden leer ik hier snel van. maar ik begreep niet helemaal hoe jij het bedoelde en hoe het beter zou kunnen.

ik waardeer de reacties wel heel erg
 
Wouter J

Wouter J

16/09/2012 15:21:49
Quote Anchor link
Mijn punten zijn:
1) dat er niet op wordt gereageerd, als je iets niet begrijpt vraag het dan we zijn hier om je te helpen
2) een nieuw topic openen met precies hetzelfde ondewerp en niks met het vorige topic doen is not done. Open sowieso geen 2 dezelfde topics
 
Niels Peeren

Niels Peeren

16/09/2012 15:54:33
Quote Anchor link
okay dat begrijp ik maar ik dacht dat dit nogal anders lag omdat dat hoofdzakelijk ging over een array in de db te voegen en dit om het zorgen dat er geen 2 dezelfde randoms in de db kunnen komen. en ik doe wel wat met de vorige topic maar had ik inderdaad wel ff wat over mogen posten sorry daarvoor. maar zou ik misschien wat uitleg kunenn krijgen over hoe jij dit probleem zou oplossen? ik ben een beginnend programmeur/student en ben momenteel bezig met een eigen project op te zetten en ik loop hier een beetje op vast.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.