meerdere rijen verwijderen uit db met checkbox

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Dijkstra

mark Dijkstra

04/11/2007 02:42:00
Quote Anchor link
iemand eenig idee hoe je met de checkbox meerdere rijen ineens kan verwijderen??


alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 06:26:41
 
Frank -

Frank -

04/11/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Hele vage vraag, maar ik gok dat je bedoelt hoe je meerdere records kunt verwijderen door meerdere checkboxen aan te vinken.

Geef alle checkboxen dezelfde name en zet achter deze naam []. Hiermee maak je er een array van:
name="records[]"

Op de server lees je met een foreach de array $_POST['records'] uit en kun je 1 voor 1 de records gaan weggooien.

Je zou het ook met 1 query kunnen oplossen, maar gaat er dan wat mis, dan wordt het lastig om uit te zoeken wat er nu precies mis ging. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar meerdere queries.

Vraagje: Waarom verwijderen als je ook de status van een record kunt aanpassen? Dan kun je fouten nog eens ongedaan maken.... Neem een kolom 'status' op in je tabel en zet daarin bv. 'actief' of 'inactief' en laat vervolgens een UPDATE-query los op je database. Maak je dan een foutje, dan hoef je alleen de status aan te passen.
 
Mark Dijkstra

mark Dijkstra

04/11/2007 17:18:00
Quote Anchor link
klopt ik wil meerdere rijen verwijderen(in dit geval gebruikers) ik had al ene voorbeeld gevonden met die array[] dat werkt ook maar ik had der een beveiliging op zitten met een javapopupje te beveiliging maar miss ook wel handig als het nog niet helemaal word verwijderen ;)
 
Frank -

Frank -

04/11/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Beveiliging en javascript... Dat gaat niet in 1 zin, er is namelijks niks veiligs aan js. Zet het uit en dat was het dan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.