Meerdere rijen verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 15:44:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik zit al een tijd met deze vraag, en kom er maar niet uit.

Ik ben bezig met een nieuws systeem voor me zelf, en ik wil in de admin ook meerdere nieuws berichten verwijderen (om alles schoon te houden)

Maar echter lukt me het niet.

Ik gebruik de volgende code (ik maak tevens gebruik van template power)

De html gedeelte
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<select name="kies" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  <!-- START BLOCK : while_d -->
    <option value="{ID}">{VAL}</option>
    <!-- END BLOCK : while_d -->
  </select>


Het php gedeelte
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$titel = $_POST['kies'];
    
    mysql_query("DELETE FROM nieuws WHERE id = '".$titel."'") or die(mysql_error());
    $tpl->newBlock('goed');
    $tpl->assign('SUCCES', 'Met succes verwijdered');


Ik weet al dat de $_POST['kies']; niet automatisch in een array komt. Echter moet dat wel om de boel te kunnen verwijderen.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:24:58
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 15:48:00
Quote Anchor link
Je query is nu:
DELETE FROM nieuws WHERE id = '".$titel."'"

Die id = hoogstwaarschijnlijk een INT dus de enkele quotes moeten/mogen weg.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 15:51:00
Quote Anchor link
Het is inderdaat een int.

Welke quotes bedoel je?

En ik kan dus ook meerdere berichten selecteren, en elke bericht heeft een andere id. En hoe moet ik dat oplossen?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 15:55:00
Quote Anchor link
De enkele ;-)

Zo dus:
DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $titel

Zolang je selecteert op een id zul je inderdaad alleen enkele records kunnen verwijderen. Als je er meer wilt verwijderen, bijvoorbeeld aan de hand van een array met id's, moet je zoiets doen:

DELETE FROM nieuws WHERE id IN(1,2,3,4,5,6)

waarbij 1,2,3,4,5,6 de waarden uit je array zijn.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:00:00
Quote Anchor link
hmm, de enkele quotes verijderd.

En ik heb dus ook IN toegevoegd, en hij verwijderd er maar 1.

Moet ik de post var nog in een array zetten?

Tot nu toe heb ik de volgende query lijn:

mysql_query("DELETE FROM nieuws WHERE id IN(".$titel.")") or die(mysql_error());
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:09:00
Quote Anchor link
$titel bevat de waarde van $_POST['kies'] en daar zit maar 1 getal in. Op die manier zul je inderdaad altijd maar 1 record kunnen verwijderen.

Als je een array uit je formulier wilt krijgen, zul je met een multiple select moeten gaan werken, of met een series checkboxen.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:11:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<select name="kies" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  <!-- START BLOCK : while_d -->
    <option value="{ID}">{VAL}</option>
    <!-- END BLOCK : while_d -->
  </select>


Ik doe het al met miltiple select.

En check boxen, nee. Maar ik denk ook tevens dat hier boven staand wel iets fout gaat.
 
Frank -

Frank -

06/09/2007 16:16:00
Quote Anchor link
print_r $_POST['kies'] eens, dan wordt het duidelijk welke data er nu in de array staat. Vervolgens ga je van deze array een keurige string maken waarbij je de nummers kommagescheiden keurig op een rijtje zet. Dit slinger je de query in en klaar is kees.

Niet vergeten te controleren hoeveel records er zijn verwijderd!
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Okee, dan zit dus in $_POST['kies'] een array met de gekozen waarden. Dan krijg je zoiets:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        foreach ($_POST['kies'] as $nr) {
            $sql = "
                DELETE FROM nieuws
                WHERE id = "
. $nr;
            if (mysql_query ($sql)) {
                if (mysql_affected_rows () > 0) {
                    echo 'record met id: ' . $nr . ' is verwijderd';
                }
            }

            else {
                trigger_error (mysql_error ());
            }
        }
    }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
- wes  -

- wes -

06/09/2007 16:17:00
Quote Anchor link
$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr . "";

jan foei

$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr;
 
- SanThe -

- SanThe -

06/09/2007 16:23:00
Quote Anchor link
wes schreef op 06.09.2007 16:17:
$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr . "";

jan foei

$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr;

Hahaha... (sorry Jan, maar ik moest even lachen)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Ik zie het ja :-)

Het heeft te maken met mijn manier van werken. Bepaalde code snippets zitten onder shortcut keys bij mij en daar hoort buiten quotes halen ook bij. Ik zal hem even verwijderen.
 
Martijn B

Martijn B

06/09/2007 16:33:00
Quote Anchor link
Dit is wat veiliger:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= 'DELETE FROM nieuws WHERE id = ' . (int)$nr;
?>


Zo zorg je ervoor dan er altijd een nummer in de query komt.

En niets iets als "0 OR 1=1", wat voor een lege nieuws tabel zorgt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:34:00
Quote Anchor link
Naja, nu verwijderd hij niks.

hmm, dan toch gewoon over gaan op 1 per keer.
 
Martijn B

Martijn B

06/09/2007 16:36:00
Quote Anchor link
Je select veld moet aangepast worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<select name="kies[]" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  <!-- START BLOCK : while_d -->
    <option value="{ID}">{VAL}</option>
    <!-- END BLOCK : while_d -->
  </select>


Nu wordt "kies" verzonden als array. Nu moet het lukken, denk ik.
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:49:00
Quote Anchor link
Dat was de truc. Thanks!
 
Frank -

Frank -

06/09/2007 16:54:00
Quote Anchor link
@Martijn: Bij een multiple hoef je geen blokhaken achter de naam te zetten, de browser maakt er zelf al een array van. Dat is juist 1 van de eigenschappen van multiple.

En de query die jij hebt opgesteld, heb je tussen enkele quotes gezet. Dat is zwaar klote, nu kun je alle enkele quotes die je om strings in de SQL moet zetten, gaan escapen.

I.p.v. (int) kun je beter gewoon mysql_real_escape_string() gebruiken en de integer (ja, ook een integer!) tussen enkele quotes zetten. escapen moet een gewoon worden/zijn en het gebruik van quotes kan heel handig zijn wanneer je ook nog wel eens met andere databases werkt. Er zijn er bij die dit eisen, en dit zijn betere databases dan MySQL...

Leesvoer: Prepared statements met PDO.
 
Martijn B

Martijn B

06/09/2007 17:40:00
Quote Anchor link
Quote:
@Martijn: Bij een multiple hoef je geen blokhaken achter de naam te zetten, de browser maakt er zelf al een array van. Dat is juist 1 van de eigenschappen van multiple.


Het werkt voormij en het werkt ook voor Mr. de Jong. De blokhaken horen volgens mij gewoon bij de HTML standaard. Als het zonder ook werkt okee, maar werkt het dan in andere browsers ook?

Quote:
En de query die jij hebt opgesteld, heb je tussen enkele quotes gezet. Dat is zwaar klote, nu kun je alle enkele quotes die je om strings in de SQL moet zetten, gaan escapen.


Nee, dat is een keuze die je maakt. En is voor jou zwaar kloten, voormij niet. Ik werk alleen met quotes als dit ook echt nodig is. En bij een query is dit niet nodig, omdat je geen speciale tekens wilt gebruiken.

Quote:
I.p.v. (int) kun je beter gewoon mysql_real_escape_string() gebruiken en de integer (ja, ook een integer!) tussen enkele quotes zetten. escapen moet een gewoon worden/zijn en het gebruik van quotes kan heel handig zijn wanneer je ook nog wel eens met andere databases werkt. Er zijn er bij die dit eisen, en dit zijn betere databases dan MySQL...


Ik zeg nergens dat ik mysql_real_escape_string() i.p.v. (int) gebruik.
PostGreSQL werkt toch ook met nummers zonder quotes?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/09/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Quote:
En bij een query is dit niet nodig, omdat je geen speciale tekens wilt gebruiken.
Het lijkt me dat je bij het gebruik van een string in een SQL query toch wel degelijk quotes wilt gebruiken?
 
Martijn B

Martijn B

06/09/2007 17:54:00
Quote Anchor link
@Blanche:

Nee ik heb het over de query string enkele quotes versus quotes.

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sQry
= "SELECT * FROM tabel";

$sQry = 'SELECT * FROM tabel';
?>
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/09/2007 18:06:00
Quote Anchor link
Nee klopt, dat maakt in principe niets uit. Maar ik gebruik toch liever een standaard, en in dit geval dan dubbele quotes voor een query om zo de eventueel benodigde enkele quotes niet te hoeven escapen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "SELECT * FROM tabel WHERE foo = 'bar'";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.