Meerdere varianten uitlezen database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jop B

Jop B

07/04/2019 22:05:58
Quote Anchor link
Ben een beetje het stoeien met SQL en heb een tabel met 7 standaard rijen die worden aangemaakt als de tabel word aangemaakt.
Deze 7 rijen hebben de id's 1 t/m/ 7.

Een gebruiker kan en mag deze tabel aanvullen met informatie.

De eerst 7 ID's wil ik iets anders presenteren, dan de ID's wat daarna komen, daarnaast wil ik de de id's vanaf 8 en verder anders ordenen.

Wat is hier een handige methode voor?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:32:07
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/04/2019 22:50:54
Quote Anchor link
ID's zijn alleen bedoeld als identificatie voor de database. Want als je ID 4 wist dan wordt na het hoogste ID een nieuw oplopend nummer gebruikt. Een speciale kolom voor het type zou een oplossing zijn in combinatie met LIMIT.
 
Jop B

Jop B

07/04/2019 22:54:53
Quote Anchor link
Hi Arien,


Dus je bedoeld eigelijk dat ik een kolom moet aanmaken die ik bijvoorbeeld soort noem.
Als de records die worden toegevoegd als de table word aangemaakt allemaal fruit is dan geef ik die waarde meteen mee in de database ons soort.

Als de gebruiker wat toevoegt dan word dat bijvoorbeeld groente. Als ik dan eerst het fruit wil tonen en verdere op in de pagina de groente dan kan ik dus bij de loop filteren op de kolom soort?
Gewijzigd op 07/04/2019 23:07:22 door Jop B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/04/2019 23:00:42
Quote Anchor link
Ik begrijp je niet helemaal in je laatste bericht. Maar ik denk van wel.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/04/2019 07:01:24
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je dan niet gaat filteren, maar sorteren.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
select * from dingen
order by if(soort = 'fruit',0,1),naam

Nu komt het fruit eerst, dan de rest (en daarbinnen weer gesorteerd op naam).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.