meerdere waardes tegelijk in de db stoppen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rein Broekman

rein Broekman

06/06/2007 21:49:00
Quote Anchor link
ik heb een webwinkel met een database uit die database kan ik met wagentje alle bestelde producten opvragen en tonen via session.
nu wil ik de producten uit het wagentje weer in een database stoppen maar in een andere tabel.
bv 2 paar trimschoenen en 5 paar voetbalschoenen.
dit zijn 2 verschillende producten dus er moeten 2 rijen in de database gezet worden kan iemand mij vertellen hoe dit moet.
insert into en zo dat weet ik wel maar hoe zorg ik voor een loop zodat alle producten erin gezet worden.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 15:36:38
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

06/06/2007 21:57:00
Quote Anchor link
staan je producten cq bestellingen al in een db of moeten ze van een sessie naar een db ?

Als ze al in een db staan zie ik de link van db naar db niet ?

tenzij het is van basket naar definitieve bestelling.

Als de 2 tables qua benodigde velden identiek zijn kan je gewoon insert into bla ( fields ) select ( fields ) from basket doen.

Als het uit je sessie moet komen kan je je sessie loopen met foreach en vervolgens insert in je db :
bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
foreach ( $_SESSION['basket'] as $product_id => $aantal ) {
$q  = sprintf ( "INSERT INTO order_items ( product_id, aantal, order_id ) VALUES ( %u, %u, %u )", $product_id, $aantal, $order_id );
}


bij bovenstaand is $order_id het order id dat je hebt bij de naw-gegevens van de order.

Bovenstaand voorbeeldje is natuurlijk enkel voorbeeld en hoe het bij jou er uit ziet is totaal afhankelijk van hoe je db eruit ziet.

Als laatste nog een korte opmerking. Als je php nog niet beheerst waarom ga je dan met een dergelijk iets beginnen, ik zou eerst met wat simpele dingen beginnen voordat je je op zoiets gaat storten.

iig suc6
 
Rein Broekman

rein Broekman

06/06/2007 22:21:00
Quote Anchor link
het is van basket naar definitieve bestelling.
zodat ik de bestellingen in een keer kan opvragen.
ik heb dit winkeltje al uitgebrijd met een inlog systeem beheerder systeem en een mail script.
via het beheerscript stop ik steeds maar een product in de db dus ik heb nog nooit meerdere producten in een keer in de db gestopt en al helemaal niet vanuit en wagentje die met sessies werlt.
ik ben dit winkeltje aan het uitbreiden ik weet dat het op zich makkelijker is om hem helemaal zelf te schrijven maar ik heb het database gebeuren nog niet helemaal onder de knie

even ter vermelding ik heb een week php cursus gevolgd bij een opleidings centrum. dus simpele dingen ,inlog systeempje ,databse vullen per bestand, mailscriptje en een nieuws scriptje gaat me lukken.
maar oefening baard kunst daarom ben ik dit winkeltje aan het itbreiden met de dingen die ik redelijk onder de knie heb.
het lezen van scripts gaat verder wel goed dus het aanpassen ook redelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.