Meerderen sites op 1 database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebas jongeneel

sebas jongeneel

11/12/2012 19:42:41
Quote Anchor link
Hallo.,

Ik wil een aantal profielen sites gaan beheren, meerderen woonplaatsen., elke woonplaats zn eigen uiterlijk. Maar kwa database allemaal hetzelfde. zodat leden op elke site kunnen inloggen..

Nu is me dit al enigzins gelukt door het script te uploaden naar website 2, met daarbij de database gegevens van site 1. dat lukt goed.. echter als men inlogt bijv: website 2 en bijv profielfoto plaatst. dan is die profiel foto alleen zichtbaar in site 2., en dus niet in site 1..

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het systeem: profielfoto direct upload naar website 1? ipv upload eigen map?

Ik rommmel hier al weken mee., Echter compleet de draad kwijt ermee..
btw een script van http://cmyid.nl

Hoop dat jullie een antwoord weten hiervoor,

Alvast hartelijk dank.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:41:20
 
Aad B

Aad B

11/12/2012 20:48:32
Quote Anchor link
Waar staat de profielfoto? Misschien ergens op disk bij site2 en niet bij site1? Ik kan het niet helemaal beoordelen maar vaak is het zo dat de foto's zelf niet in de database staan en dan is misschien het (veelal relatieve) pad voor site1 niet kloppend en wordt de foto niet gevonden. Vertel dus iets over de plaats van de foto's?
 
Sebas jongeneel

sebas jongeneel

11/12/2012 20:58:23
Quote Anchor link
Als men inlogd op site 2 en profielfoto upload. dan is die profielfoto alleen zichtbaar bij site 2., [de map] /upload komt die in te staan.,

andersom bij site 1 is dit ook zo.

nou komt het wss doordat het 2 sites zijn., die elk op een apparte server draaien. en dus geen ftp contact kunnen leggen metelkaar. Vandaag dacht ik, als ik een subdomein aanmaak en site 2 daarin zet, dan draaien de sites op 1 server en 1 ftp. Echter dacht ik op het UNIX pad volledige te vermelden in script van site 2.. bij elk punt waar /upload staat in script. Echter kom ik erachter dat ik het fout doe, of gewoon niet kan..?
 
Aad B

Aad B

11/12/2012 21:05:18
Quote Anchor link
Waarschijnlijk blijven de paden altijd verschillen ook bij een subdomein. Dat komt omdat per website wordt uitgegaan van een eigen DocumentRoot waaronder alles staat.
 
Sebas jongeneel

sebas jongeneel

11/12/2012 21:07:34
Quote Anchor link
Hm. is er in het algemeen hier een alternatief voor ofzo?? een soort script waardoor site 2 rechten heeft in de map van site 1 te uploaden, en kan bekijken?
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

11/12/2012 22:04:05
Quote Anchor link
(ik werk met apache)
Ik zou zeggen:
Maak 1 hoofdmap met server ofzo.
Zet daarin alle mappen, map 1 voor server1 etc, en een map voor profielfotos op zelfde hoogte.
Als je dan in site 1 registreert, verwijs je naar de database.inlog
Als je dan op site 2 inlogt, haal je gegevens uit database.inlog.
dan komt de foto uit de profielfoto daar uit en op je profiel.

map servers:
/server1;
/server2;
/profielfotos;
index.php (die verwijst eventueel door, of laat je kiezen welke site, en dan met header of a href naar index.php in de goede map)

Handig?
Gewijzigd op 11/12/2012 22:05:41 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2012 22:12:48
Quote Anchor link
Of gewoon 1 website maken.. ( scheelt weer onderhoud ) met betere functionaliteit. ( zodat iedereen na het inloggen een eigen uiterlijk krijgt )
 
Sebas jongeneel

sebas jongeneel

11/12/2012 23:10:20
Quote Anchor link
Kevin., Ik vind het zeker een strak plan., echter vrees ik dat het aardig wat script werk gaat kosten om dat te realiseren?

Reshad., Ik heb eerder gekeken naar de optie wat je aangeeft helemaal een TOP idee., alleen heb ik dit toen niet voor mekaar gekregen.

Bieden opties zijn top., Alleen welke van de 2 is het meest gemakkelijk voor een (beginner scripter?)
 
Reshad F

Reshad F

11/12/2012 23:23:45
Quote Anchor link
het meest makkelijke is mijn manier. zo houd je alle code bij elkaar en als iets niet lukt dan moet je natuurlijk kijken wat er niet lukt, desnoods om hulp vragen, uitvinden hoe het wel moet en dit realiseren. ( gelijk een goede oefening )

verder zou ik niet denken als.. het lukt niet dus een andere ( soms dirty ) manier gebruiken. maar denken als het werkt niet maar het moet zo want dit is de juiste manier van doen dus uitvogelen hoe.
 
Sebas jongeneel

sebas jongeneel

11/12/2012 23:32:34
Quote Anchor link
Oke oke.. Thx

Toevoeging op 12/12/2012 19:28:17:

Maar zou je mij een klein stukje opweg kunnen helpen?
Hoe kan ik het beste beginnen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.