Melding bij elke actie, door include.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zap

zap

20/11/2006 16:06:00
Quote Anchor link
Hallo,
ik ben bezig met een redelijke grootte CMS, waar ook veel mensen bij werken (Gaat vooral om nieuws te weizigen, en content in de lay-out)
Maar nu wil ik dat elke keer als iemand ( die een hoger level heeft dan een normal user, maar die kunnen niet op die pagina's komen waar dingen gelogd moeten worden dus dat maakt neit veel uit )dus alles gelogd wordt, ( dan bedoel ik dat er een emailwordt verzonden naar een admin)

Het gaat vooral om forms die gesubmit worden, nu wil zeg maar een pagina includen op alle pagina's waar iets gelogd meot worden. En da wil ik dat er in een email meerdere dingen worden verstuurd, zoals alle gegevens van de form, en wat session gegevens, en de url waar de form op staat.

maar het lastige is, is dat ik dit voor allerij soorten form wil doen, ( polls reviews nieuws posten, en ook al die dingen wijzigen. en user profiles wijzigenen.

Heeft er iemand een paar tips voor mij, of kan mij misschien een beetje op weg helpen, zodat ik maar 1 files voor die meerdere forms kan maken.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:47:41
 
- -

- -

20/11/2006 16:12:00
Quote Anchor link
HUH? ik vat er niets van.
laat eens zien wat je hebt.
 
Majid Ahddin

Majid Ahddin

20/11/2006 16:17:00
Quote Anchor link
Quote:
Maar nu wil ik dat elke keer als iemand ( die een hoger level heeft dan een normal user, maar die kunnen niet op die pagina's komen waar dingen gelogd moeten worden dus dat maakt neit veel uit )dus alles gelogd wordt, ( dan bedoel ik dat er een emailwordt verzonden naar een admin)

Dat is serieus 1 zin :| En het is geen goede. Ik snap m ook niet!
Leg eens duidelijk in kortere zinnen uit wat de bedoeling is, wanneer, waarom en -idd- wat je al hebt...
 
Zap

zap

20/11/2006 16:25:00
Quote Anchor link
hehe :P nou, ik heb in mijn cms meerder "levels"gemaakt , en alleen mensen met een bepaald level kunnen nieuws posten en dingen doen... maarnu wil ik op elke pagina waar die mensen komen, dingen ( dus alle gegevens van een form die gesubmit worden) gelogd worden. ( tenminste ik meot nog precies gaan uitzoeken op welke pagina'sik allemaal wil laten loggen ) Dus als jij een poll plaast, dan krijg ik een email met dat jij een poll geplaatst heb met bepaalde gegevens.

Maar dat wil ik doen door 1pagina te includen, maar ik wil die pagina voor meerdere forms, (dus meerdere gegevens,) gaan gebruiken.

En ik heb al een register menu, en nu begin ik met een nieuws systeem en daar wil dus ook dit log systeem voor gebruiken, er is dus weinig om te laten zien. want ik emot it log systeem nog gaa bouwen, maar ik weet nog niet hoe ik dit meot aanpakken, vooral die meerdere forms enzo.


ik hoop dat het nu duidelijker is :)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/11/2006 16:29:00
Quote Anchor link
Je wilt dus zeg maar een universeel script dat de afhandeling van meerdere formulier kan verzorgen.

Dan zou je het resultaat van het formulier, de $_POST array, kunnen uitlezen met een foreach loop en aan de hand daarvan gegevens loggen/versturen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
foreach($_POST as $key => $value)
{

    echo $key.': '.$value.'<br />';
}

?>
 
Majid Ahddin

Majid Ahddin

20/11/2006 16:29:00
Quote Anchor link
je kan een aantal variabelen sowieso gebruiken..:
* de pagina of module waarop/waarin de gebruiker zich bevindt (bijv: make_poll of update_news, o.i.d.)
* gebruikerinfo (IP, username, etc)
* POST en GET data. GET data is misschien niet interessant (omdat al je 'acties' uitgevoerd worden met POST data), maar wat er in POST staat, is precies wat de gebruiker gaat doen... Hoop ik :) Maar dat ligt beetje aan je systeem.

Je kan op die pagina -die je gaat includen- dus een aantal checks zetten:
* issie ingelogd??
* is zijn/haar userlevel hoog of laag genoeg??
* is er iets gepost (tel POST vars bijvoorbeeld)??
* meer?

Niet zo moeilijk dan toch?
Je kan de pagina includen met een parameter (iets geks als $_INC_MOD_IDENTIFIER) om de module waarin de gebruiker zich vindt te definieren. Maar hoeft natuurlijk niet, want je weet sowieso welke pagina de gebruiker geopend heeft.

Lijkt me slim om alleen een mail te sturen als er echt POST data over de lijn gaat, anders krijg je echt veel mail :)
 
Peter Somhorst

Peter Somhorst

20/11/2006 17:24:00
Quote Anchor link
ik zou zeggen: maak een functie waarmee je een mailtje stuurt naar de admin, waarin je de inhoud van het geplaatste zooitje zet... die voer je uit op de pagina waarmee je form-inhoud verwerkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.