memory

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

24/07/2010 18:36:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een PHPscriptje, maar als ik het script probeer te runnen krijg ik deze error:
Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 30720 bytes)

Ik heb geprobeerd met ini_set("memory_limit","24M"); de memory limit te verhogen, Maar tot 500M werkt nog steeds helemaal niks. EDIT: Ook verandert er niks.

Volgens NotePad++ is mijn bestandje (maar) 1214 bytes en heeft 45 regels, waarvan 3 leeg zijn.

heeft iemand een oplossing op mijn probleem, of hebben jullie meer info nodig..?

UPDATE 1, 2.
Het script checkt of je bent ingelogd, je mail geactiveerd is en of je PowerPlayer bent (dat ben je als je betaald hebt voor extra opties):
(is weet dat ik niet inspring, en dat het slordig is)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
$checksql
= "SELECT * FROM accounts WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['id'])."' AND pass = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['pass'])."'";
$checkres = mysql_query($checksql);
if(mysql_num_rows($checkres) == 0){
unset($_SESSION['id']);
unset($_SESSION['naam']);
unset($_SESSION['pass']);
echo '
<html>
    <Title>...</title>
    <head>
    <script language="JavaScript">
<!--
function omleiding(){
location=\'index.php\'
}
//-->  
</script>

    </head>
    <body onLoad="setTimeout(\'omleiding()\',1);">  
    </body>
    </html>
'
;
exit();
}


$rowacc = mysql_fetch_assoc($checkres);
if($rowacc['activatie'] != "actief"){
include 'activeer_mail.php';
exit();
}


if($rowacc['ppd'] >= date('Ymd')){
$ppupd = "UPDATE `randomnumber`.`accounts` SET pp = '1' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['id'])."'";
}
else{
$ppupd = "UPDATE `randomnumber`.`accounts` SET pp = '0' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['id'])."'";
}

if($rowacc['punten'] < 0){
$ppupd2 = "UPDATE `randomnumber`.`accounts` SET punten = '0' WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['id'])."'";
mysql_query($ppupd2);
}

mysql_query($ppupd);
?>

Hij geeft de fout op regel 40

het enige wat ik doe, voor ik de pagina include is session_starten en de databaseconnect includen (alleen verbinden met de database):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<? session_start();
include 'dbcfg.php';
include 'safecheck.php';
?>


Alvast bedankt :)
Ro
Gewijzigd op 24/07/2010 20:59:36 door Maestro Roboroads
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 02:21:24
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/07/2010 18:40:10
Quote Anchor link
Het gaat niet om de grootte van je script of het aantal regels. Zelfs met een paar regels kun je een script al om zeep helpen: denk aan een oneindige loop...

Nee, blijkbaar probeer je in je script iets te doen dat zo veel geheugen in beslag neemt, dat je deze foutmelding krijgt. Laat eens wat van je scriptje zien?
 

24/07/2010 18:41:14
Quote Anchor link
Dat ie een memory fout geeft ligt niet aan hoe groot het bestand is, maar aan wat het doet. Memory fouten ontstaan vaak bij 'beeldbewerking'. Wat doet jou script?
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

24/07/2010 18:44:51
Quote Anchor link
Update in 1e post ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/07/2010 18:57:21
Quote Anchor link
Ik zie zo in eerste instantie geen gekke dingen. Je zou eens wat delen van je script weg kunnen laten en het dan uitvoeren om te zien waar het probleem zit?
 

24/07/2010 20:18:04
Quote Anchor link
Het zit niet in dit bestand, of je hebt te het niet gekopieerd en hier geplakt, want er moet nog wat boven zitten.
Verder moet je effe goed opletten dat je het juiste bestand te pakken hebt, en op welke regel de error ontstaat en dat door includes de regelnummers veranderd. Je moet dus dit bestand en de include als een bestand zien.
En veranderde de foutmelding toen je de memory limit omhoog gooide?
 
Mark L

Mark L

24/07/2010 20:37:21
Quote Anchor link
Het enige dat ik kan verzinnen wat in deze code die fout op zou kunnen leveren, is dat het stukje code wat hier uitgevoerd word ook 'activeer_mail.php' is. Dan krijg je dus als $rowacc['activatie'] != "actief", een oneindige loop. Hij blijft dan namelijk activeer_mail.php includen. En opnieuw en opnieuw.
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

24/07/2010 20:57:03
Quote Anchor link
@karl ik heb het stukkie code dat er nog boven zit voordat ik het include ook in mn 1e post gezet. (dit is namelijk een bestand om te includen).
En btw: Als ik de ini set, Verandert er hélémaal niks ;)
Ik kan word op de pagina waarop geinclude word een ini gaan setten, maar mn site bestaat uit heel wat pagina's die een safecheck hebben.

@mark Dat doet hij toch maar 1x..? Ik exit hem daarna, dus.. Moet er misschien include_once in..?
EDIT: Include_once werkt niet..
Gewijzigd op 24/07/2010 21:13:20 door Maestro Roboroads
 
Mark L

Mark L

24/07/2010 22:02:07
Quote Anchor link
@ Roboroads:

De loop geld alleen als jouw stuk code ook activeer_mail.php is. Als dat zo is, dan begrijp ik je include niet. Want dan is dat zinloos. Dan voer je een stuk opnieuw uit, wat je al hebt uitgevoerd. Dit zou dan oneindig doorgaan.
De exit zou pas uitgevoerd nadat de oneindige loop van includes klaar zou zijn. Dus deze word niet uitgevoerd. Maar een include_once zou moeten werken. Zo niet; dan is dit niet het probleem.
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

24/07/2010 22:06:19
Quote Anchor link
Wachteven! Ik snap wat je bedoelt! Omg, dat ik er niet eerder aan geedacht had.. safecheck word inderdaad geinclude op mail_activeren ;)

Dankje!
 
Mark L

Mark L

24/07/2010 22:09:22
Quote Anchor link
Werkt het nu wel dan?
 
Maestro Roboroads

Maestro Roboroads

24/07/2010 22:10:18
Quote Anchor link
Jha, Ik moest even de include van safecheck eruit halen, Nu werkt alles prima! nogmaals bedankt ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.