met php verandert pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike vd Veer

Mike vd Veer

11/08/2008 01:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met een probleem, namelijk het volgende.

Ik ben bezig met een site te maken en had deze in het begin in html gemaakt. Maar er moest php code bij om deze pagina te beveiligen. Ik doe het stukje erboven (boven <html>, kan dus geen kwaad dacht ik), sla het op als php bestand op en dacht; klaar is kees. Maar wat toen bleek. Mijn menu bestaat uit een tabel, links het menu-item, rechts een plaatje die een lijn doortrekt zegmaar, verder niet interessant, en dat telkens onder elkaar dus zegmaar zo:

menu | plaatje
menu2 | plaatje

enzovoort. Daarboven was dus een groot plaatje en die kleine plaatjes gingen daar naadloos in over (toen ik hem in html opsloeg). Maar toen ik er php dus boven zette en hem op .php opsloeg, gingen al die plaatjes bij menu een stukje naar rechts, zodat het er zo uitzag:

|
|
|
|
|

en daarvoor

|
|
|
|

Rara hoe kan dit? Ik heb echt al alles geprobeert, code weghalen, zonder code van html naar php opslaan en kijken, maar het lukt me niet om het op te lossen. Wie kan mij helpen?

Groeten,

Mike,

edit: Sorry voor mn vage uitleg, kan ff niet anders;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mike vd Veer
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 20:38:18
 
--

--

11/08/2008 07:45:00
Quote Anchor link
Heb je er misschien een linkje naar?

- Een menu met een tabel? Kan je daar niet beter een gewone lijst icm CSS voor gebruiken?

- Opslaan als .html of .php zou geen verschil moeten maken, ligt eraan wat dat PHP precies doet natuurlijk.
 
Rotu

Rotu

11/08/2008 14:35:00
Quote Anchor link
Misschien helpt het om een doctype toe te voegen na je PHP-code. Soms kan een website hierdoor net iets anders worden weergegeven.

Hier staan wat doctypes voor HTML http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/doctype.html en hier voor XHTML http://xhtmldoctype.com/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rotu
 
--

--

11/08/2008 14:52:00
Quote Anchor link
Of reset.css gebruiken?
 
Rotu

Rotu

11/08/2008 15:10:00
Quote Anchor link
Kun je de code eens posten? Want het zou ook zonder reset.css kunnen, dat lijkt me echt een noodoplossing.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.