Mijn eigen gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sven b

Sven b

01/06/2011 07:43:42
Quote Anchor link
Hallo,

Dit is een flink project voor mij. Ik ben eigenlijk pas 3 weken bezig en niet eens fulltime om deze code te krijgen. Ik blijf tegen dingen aanlopen en wil graag wat advies.

In de volgende code heb ik mijn eigen gastenboek gemaakt. Dit wordt met 2 bestanden gedaan. Dit bestand verwerkt het gastenboek. Ik heb tot nu toe 2 velden. 1 voor de naam en de andere voor het bericht. Daaronder heb ik dan een overzicht wat mensen plaatsen. In dit bestand wil ik ook de datum van wanneer het gepost is in de database plaatsen. Ik krijg de tijd en datum perfect op de site te zien, maar ik krijg het niet in de database. Heeft iemand tips?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= '1' ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo "Je bericht is geplaatst op $adatum";
}

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 07:44:52 door Sven b
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 04:24:56
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 08:14:56
Quote Anchor link
Is je datum-kolom in de database een datetime veld? Zo ja, dan wil je de datum met een verkeerd formaat in de database zetten. Zo nee, wat voor veld heb je er dan van gemaakt?

Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.

Je moet trouwens even een tutorial opzoeken over foutafhandeling, veel eventuele fouten doe je nu namelijk niets mee. Het tellen van resultaten kan overigens met mysql_num_rows(). Die returnt een integer, dus dan moet je het resultaat vergelijken met 1 en niet met '1'.
Gewijzigd op 01/06/2011 08:19:00 door Erik van de Locht
 
Wouter J

Wouter J

01/06/2011 08:52:05
Quote Anchor link
Daarnaast is het zo dat je beter geen backtricks in je query kan gebruiken. En haal intergers (getallen) altijd buiten quotes, dus niet '1' maar 1.
Daarnaast moet je ook altijd variabelen buiten de quotes halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$naam
= 'Sven';
echo 'Hallo '.$naam;
?>
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:12:01
Quote Anchor link
t
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Wat bedoel je precies met backtricks?

Wat als ik nu wil zeggen: Hallo $naam, is te gek!
$deel1 = 'Hallo,';
$deel2 = 'is te gek!';

echo $deel1.''.$naam,.''.$deel2; ? Ik neem aan wanneer je variabelen buiten je quotes zet dat dit sneller werkt?

Ik heb een timestamp in mijn table gebruikt. Dit kan niet werken of moet ik het dan anders aanpakken? Ik kan wel die msql functie NOW toepassen, maar ik moet er wel 2 uur aan toevoegen, omdat de tijd die ik bij default krijg te zien 2 uur achterloopt. Hier heb ik al eerder mee lopen rotzooien en dit heb ik tot nu toe gefixed, maar ik moet het nu dus allemaal omgooien? Ik zou $adatum toch wel in mijn database moeten krijgen? Hij staat precies goed. d/m/Y en H:i.

Groetjes Sven
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 10:21:17
Quote Anchor link
Sven kijk hier is voor wat meer informatie over de datetime functie.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/datetime.html
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:50:34
Quote Anchor link
Oke, ik heb het gelezen. Nu zie ik dat de date() die ik gebruikte niet bedoeld is om H:i te genereren, terwijl in mijn script toch een H:i gegenereerd wordt. Hoe kan dit?

Als ik het verander in date verander in datetime en een timestamp in mijn db heb dan zou het dus wel moeten werken?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 10:52:52
Quote Anchor link
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:22:28
Quote Anchor link
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest. Ik ben een newbie en ben al langer bezig met die timestamp datime en dates en het is een potje ingewikkeld. Ik snap er de niets van, omdat het echt verwarrend is en er zijn weinig goede tutorials hierover.

Ik kan een tijd in mijn database krijgen. Ik kan dit zelfs door mijn php database laten doen, maar zoals ik al zei ik moet er 2 uur aan toevoegen. Dus NOW is niet wat ik wil. Ik kan het ook niet oproepen.

Ja, ik heb het wel geprobeerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$adatum
= datetime('D d/m/Y - H:i:s'); //* dit werkt ook niet..
$testdatum = SELECT NOW ('d/m/Y - H:i:s'); //* ik heb ook zonder SELECT geprobeerd, maar dat helpt niet.
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$testdatum;

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 11:23:02 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:30:46
Quote Anchor link
Sven b op 01/06/2011 11:22:28:
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest.


Nu vallen er veel mensen af.
Succes verder.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:33:23
Quote Anchor link
Bedankt voor de opbouwende feedback die mij totaal niet verder helpt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:36:45
Quote Anchor link
Ik probeerde je de goede richting op te sturen, maar blijkbaar wil jij een kant en klare oplossing. Tja, dan zul je geduld moeten hebben totdat iemand die wil geven. Tip: Google eens op DATE en TIME functies van MySQL.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:38:57
Quote Anchor link
- SanThe - op 01/06/2011 10:52:52:
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.




Zoals wat reeds is gezegd is hetgeen wat ik zelf heb gezegd!

Zoals wat Erik Zei is datgeen waar ik al op gereageerd had dat ik niet wist hoe ik het moest inzetten en dat ik er alsnog 2 uur aan toe moet voegen. Dit laat geen enkele tutorial zien.

Dus... graag mijn berichten ook lezen.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 11:41:32
Quote Anchor link
Als je de link die ik je had gestuurd goed had gelezen dan zou je zien dat het formaat van de datetime functie "YYYY-MM-DD HH:MM:SS" is. In de php date functie zou dit dus "Y-m-d H:i:s" zijn. Je query zal daarom waarschijnlijk ook een error weergeven maar toch de rest van de data wel wegschrijven.

Als je in de plaats van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");


Dit neer zet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$result
= mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM temp WHERE naam = '".$naam."' AND bericht = '".$bericht);
if (!$result) {
    die('Invalid query: ' . mysql_error());
}

?>


Dan kun je zien wanneer er een fout zit in je query. Zo kun je gericht zoeken op google als er iets verkeerd gaat.

Het probleem dat de NOW() functie 2 uur verkeerd staat komt denk ik door de tijd van de server. Misschien is deze niet in Nederland gehost.

Ik denk trouwens dat je voor de datum gewoon een TIMESTAMP kunt gebruiken als deze wel de juiste datum meegeeft. Op deze manier hoef je de datum namelijk niet via de query in je database te zetten maar wordt deze aangemaakt als er een nieuwe rij in de database wordt gezet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:42:46
Quote Anchor link
En waarom 2 uur erbij tellen?
Zit je in een andere tijdzone? Kijk dan daar eens naar op php.net.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:45:03
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>

Dit werkt.. alleen mag ik dus geen date () gebruiken, waarom snap ik niet precies, maar goed.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$datum = datetime ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>


Dit werkt niet.. waarom snap ik niet, omdat date datetime en timestamp families van elkaar zijn en dus op de zelfde manier inzetbaar zouden moeten zijn. Toch?

Dus ik krijg wel wat op mijn scherm, maar wanneer ik hier 2 uur aan toe wil voegen is dat wat lastiger. Al lukt dat ook..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i', +strtotime('2hours'));
echo $datum; //* nu krijg ik NL tijd

?>


Dit werkt ook, maar wanneer ik het in de database wil stoppen werkt het niet meer. Dus ik weet wel iets van date en datetime en timestamp, maar ik snap niet hoe ik het moet toepassen. Ik wil niet perse een directe oplossing. Zoals je ziet probeer ik het zelf wel uit en doe ik mijn best om er iets van te maken. Misschien slaat mijn script nergens op, maar ik probeer...
Gewijzigd op 01/06/2011 11:47:20 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:55:08
Quote Anchor link
Het enig juiste format voor de database is dit:

Rick van Riel op 01/06/2011 11:41:32:
YYYY-MM-DD HH:MM:SS


En het databaseveld moet een DATETIME zijn (of DATE als je geen tijd wilt opslaan).
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 15:02:10
Quote Anchor link
Oke, dat tijd gedoe is maar rot om uit te zoeken. te veel mogelijkheden en de tutorials die ik probeer of volg die helpen me niet.

Nu gebruik ik de NOW functie zoals men mij adviseerd, maar uiteraard werkt dit bij mij niet. Ik doe precies zoals in de tutorial staat omschreven. Uiteraard heeft de hele code zo geen zin, omdat ik er twee uur aan wil toevoegen, omdat dit geen NL tijd is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
  $sql
= "
  INSERT INTO tabel
  (datumtijdveld)
  VALUES
  (NOW())
  "
;
?>



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','(NOW())'");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>



Toevoeging op 01/06/2011 15:06:10:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$tijd = date ('H:i:s', +strtotime('2hours');
$datum = date ('d/m/y');
echo $tijd. $datum;


Dit laat precies zien wat ik wil, maar ik kan dit niet zo vastleggen? Dit haal ik rechtstreeks uit een video tutorial. Iemand die 250 tutorials op php gebied heeft geschreven. Zelfs hij behandeld niet de datetime....

Te frustrerend.

Toevoeging op 01/06/2011 15:53:21:

Aangezien niemand me helpt blijf ik wat dingetjes testen, maar tevergeefs...



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'true');
$date = $_POST['date'];
$newdate = date("Y-m-d H:i:s", strtotime('$date');
$adatum = date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$_POST['date']}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Toevoeging op 01/06/2011 15:58:54:

Ik ben hier te lang mee bezig... van vanochtend en tot nu en niet alleen vandaag dat die date time en timestamp en datetime me gruwelijk irriteren.

Waarschijnlijk zal het zeer simpel zijn. Zeker zal ik nu beetje irritant overkomen, maar dit geval gaat me echt te ver. Normaal vind ik wel redelijk snel een oplossing en kom ik er wel uit. Normaal zou ik ook suggesties doen hoe ik het zou aanpakken, maar hier heb ik geen idee bij.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 16:14:10
Quote Anchor link
Zoals ik in mijn vorige post al zij het probleem met de tijd komt waarschijnlijk door de tijd van de server. De NOW() functie pakt namelijk de tijd van server. Ik zou even contact opnemen met je host en dan aan hun vragen of dat zo hoort. Als dit zo is raad ik je aan om gewoon een Nederlandse host te nemen (Als je die al had een andere host).

Neem bijv. http://www.antagonist.nl/, super goede host.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2011 16:29:30
Quote Anchor link
Of Deziweb.nl :-)
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 16:37:13
Quote Anchor link
Mocht je toch graag 2 uur aan de datum van een datetime veld toevoegen wanneer je selecteert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
select date_add(datumtijdveld, interval 2 hours) as tijd from tabel
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 17:59:34
Quote Anchor link
Dus eigenlijk zeggen jullie... als je host tijd niet gelijk loopt met NL tijd dan meot je een andere host zoeken? Of je moet genoegen nemen met het invoeren van een tijdstip die 2 uur achterloopt en dan moet je wanneer je hem eruit haalt er 2 uur aan toevoegen, zodat het correct op je site komt te staan? Aargh, dan had ik allang gehad wat ik zocht. Ik kan namelijk mijn php admin al de tijd aan de table automatisch laten toevoegen. Wanneer ik deze uitlees kan ik er 2 uur aan toevoegen. Ik ben beetje pietje precies en wilde hier geen genoegen mee nemen, maar zal dit dus wel moeten doen?

Begrijp ik dit goed?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.