Mijn website in php.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick

Patrick

12/04/2006 13:12:00
Quote Anchor link
Hey ik ben een website aan het maken en ben nu overgestapt naar include werkt wel prima opzich. Maar kan ik ook doen dat hij alles uit database haalt? Of is daar wat meer kennis voor php nodig ben al aan het oefenen voor php maar dat snap ik nog niet.

Patrick.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:43:04
 
Zim Zim

Zim Zim

12/04/2006 13:16:00
Quote Anchor link
Je hebt er kennis van php voor nodig, maar das logisch. Maar eerst moet je bekijken wat wil ik?
En hoe zou ik dat logisch aanpakken. En dan het logisch nadenken omzetten in php.

Eerst zou je ook moeten weten hoe een database eruit ziet. Dan weet je ook hoe je het erin gaat stoppen.

De beste manier om php te oefenen is je eigen idee uitwerken, dus je bent al opweg.

Vragen? post ze hier, wij helpen je ook wel opweg.
 
Winston Smith

Winston Smith

12/04/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Ja dat kan wel en is in principe niet heel veel moeilijker dan includen. Het zal echter niet heel veel efficiënter zijn.
De voornaamste reden dat je met een database wilt werken zou moeten zijn omdat je meer wilt leren van PHP en de samenwerking met SQL, anders zou ik het bij een include houden.
 
Zim Zim

Zim Zim

12/04/2006 13:21:00
Quote Anchor link
Of uitbreiden met een een nieuwschript, die je zelf gemaakt heb. Dat kan ook veel extra waarde opgeven.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

12/04/2006 13:21:00
Quote Anchor link
Het ligt er inderdaad net aan wat je wilt, want voor heel wat dingen zijn al talloze scripten gemaakt, die je zo kan copy-pasten.

Maar als je toch wat meer je eigen 'flavour' wilt geven aan je script, door iets wat niemand heeft er in te proppen, dan is php óf geld een must.
 
Patrick

Patrick

12/04/2006 13:57:00
Quote Anchor link
Jah ik wil best scripts schrijven weet ongeveer al hoe het moet. Maar heb nog te weinig kennis van php denk ik. Ben nu nog met me php boek bezig. Mischien dat ik het erna het wel kan. Het lijkt me zo moeilijk allemaal! :)
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

12/04/2006 14:00:00
Quote Anchor link
Het leren is inderdaad vrij lastig, maar als je eenmaal de smaak hebt geproefd van zelf kunnen programmeren en zelf dingen kunnen laten werken wil je niet meer anders.
 
Patrick

Patrick

12/04/2006 14:02:00
Quote Anchor link
Haha ja dat geloof ik graag Het begint nu al aardig te jeuken ik wil graag beginnen maar de kennis ontbreekt nog.
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

12/04/2006 14:24:00
Quote Anchor link
Hmm, ik weet niet welk boek je hebt, maar als je dat gaat lezen + te gelijker tijd ALLES wat er in staat invoeren en uitvogelen waaaaaarom het zo werkt, en wat er gebeurt als je iets veranderd, dan kom je een heel eind.

Zelf ben ik op een lycos servertje gaan proberen andermans scripten aan te passen. Zo heb langzaam maar zeker geleerd hoe de vork in z'n steel stak.

Handig:
- Probeerservertje (lycos gratis PHP server, er zijn er veel meer)
- Lezen van commentaar op scripten (bv: Buiten haakjes halen van variabelen leest makkelijker etc.)
- Vragen durven te stellen, maar wel goed formuleren. (Dus niet: Het werkt niet, hoe komt dat? Maar: Ik heb dit en dit gedaan, en nu krijg ik deze error. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn).
 
Patrick

Patrick

12/04/2006 14:55:00
Quote Anchor link
Ik gebruik: Academic Service Basis cursus PHP 4.2 van Peter Kassenaar.
Ik doe al heel lang html heb een eigen designers bedrijfje ik werk normaal altijd in HTML maar wil nu de overstap maken naar PHP ben al heel eindje in me boek.
En jah heb ook PHP ondersteunende servers maar enigste wat ik normaal gebruikte dat was post formulieren.
Maar nu wil ik in het geheel overstappen naar php.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Patrick
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

12/04/2006 14:58:00
Quote Anchor link
Quote:
ik werk normaal altijd in php maar wil nu de overstap maken naar php ben al heel eindje in me boek.


Je bedoelt zeker HTML?

Even terzake:
Lijkt me een verstandige keus, als je maar zorgt dat je NETJES leert programmeren en zorgt dat je scripts veilig zijn en geen schade kunnen aanbrengen aan je server of die van iemand anders :p
 
Patrick

Patrick

12/04/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Inderdaad al aangepast, Lijkt me wel zo handig jah. Ik denk dat ik maar gewoon een script eerst helemaal aanpas naar me eigen smaak.
Helemaal uit het niets me eigen php scripts maken is net wat te moeilijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.