MIME Type interpretatie opeens verkeerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ben

Ben

26/08/2009 11:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Toen ik vanmorgen mn laptop weer op startte om verder te werken aan een van de projecten waar ik aan werk werden 3 css bestanden niet ingeladen. In FireFox maak ik gebruik van de webdeveloper toolbar en deze geeft de melding:

"Fout: Het stijlblad http://localhost/Websites/BergEnMeer/Template/Zomer/css_menu.css werd niet geladen omdat het MIME-type ervan, ‘text/html’, niet ‘text/css’ is.
Bronbestand: http://localhost/Websites/BergEnMeer/
Regel: 0"

En zo ook twee gelijke meldingen voor de andere 2 CSS files. Ik vind dit zeer vreemd omdat er nog meer CSS bestanden worden ingeladen en deze wel correct worden getoond. Uiteraard staat in de index.php wel dat het type "text/css" moet zijn, zoals ook bij de bestanden welke wel goed worden ingeladen.

Ik dacht eerst dat het misschien door een update van FireFox kwam maar toen ik de cache in IE vernieuwde bleek het ook daar niet meer te werken. Om uit te sluiten dat het aan de website ligt (met evt. corrupte bestanden) heb ik de gehele website gekopieerd naar een andere PC en daar getest of alles naar behoren wordt getoond. Dit is zo. Het lijkt dus op een, voor mij onverklaarbare, fout/instelling in de webserver. Waar ik overigens ook niets aan gewijzigd heb.

Via Google heb ik al gezocht en stuitte op een aantal probeersels waaronder "AddType text/css .css" toe te voegen aan het .htaccess bestand in de rootmap van de webserver. Ook dit mocht niet baten.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt!

Groeten Ben
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 00:15:59
 
Tamara

Tamara

26/08/2009 11:35:00
Quote Anchor link
webserver opnieuw installeren?
 
Matthias R

Matthias R

26/08/2009 13:15:00
Quote Anchor link
doe je <link type="text/css" src=".." />
want als ik je error zie doe jij <link type="text/html" src=".." />
 
Ben

Ben

26/08/2009 13:59:00
Quote Anchor link
@Tamara, dat zou een rare oplossing zijn gezien het feit dat ik niets aan de configuratie van de webserver heb veranderd.

@Mathias, Dat deed ik niet, zoals ik ook beschreef alleen interpreteerde de webserver dat wel zo. Het lag aan een rewrite rule welke ik gister voor een ander project heb toegevoegd. Door een toevallige overeenkomst met mijn CSS locatie werd de link als een pagina behandeld in plaats als een include. Het is inmiddels opgelost. In ieder geval bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.