Missing argument (n00b vraag?)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rogier Burton

Rogier Burton

25/11/2007 18:24:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben nog redelijk nieuw op het gebied van PHP.
Ik heb een leeftijdscriptje gevonden op internet, werkt prima! Alleen nu haal ik de leeftijd uit een variabel, en begint het script te zeuren dat hij alleen het eerste argument van de functie ontvangt. Dit heeft te maken met de komma die de dag, maand en jaar van elkaar scheidt in $age. Ik weet dat leeftijd(12,12,1989); wel werkt, maar dat wil ik juist niet omdat ik $age eigenlijk uit een database haal.

Hoe los ik op dat de functie de hele variabel $age uitleest i.pv. alleen het eerste getal??? Dankje

CODE:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
function leeftijd($dag,$maand,$jaar) {

    $huidigDag = date('d');
    $huidigMaand = date('m');
    $huidigJaar = date('Y');
    $leeftijd = $huidigJaar - $jaar;
    
    if ($huidigMaand < $maand || $huidigMaand == $maand && $huidigDag < $dag) {
        $leeftijd--;
    }

    return $leeftijd;
}

$age = "12,12,1987";
leeftijd($age);  
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rogier Burton
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:57:54
 
Frank -

Frank -

25/11/2007 18:31:00
Quote Anchor link
$age is bij jou één string. De functie leeftijd() verwacht echter 3 (drie) parameters, de dag, de maand en het jaar.

Edit: Database? Waarom ga je dan in php lopen klooien met de leeftijd? Verder heb ik hele grote twijfels over de data die in jouw database staat. Sla jij wel een datum op in het formaat yyyy-mm-dd ?

Edit 2: In PostgreSQL heb je hiervoor de functie AGE() tot je beschikking, in MySQL zul je zelf even een opzetje moeten maken. Maar ook dat is geen rocket science.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Rogier Burton

Rogier Burton

25/11/2007 18:40:00
Quote Anchor link
pqFrank,

De data die in mijn databasse staat is correct. Gewoon 12,12,1989 als type Text(255). Maar dit is het probleem niet, denk ik. De regel 12,12,1989 moet inclusief komma's in een variabel opgeslagen worden. Ja dit kan, want als ik die variabel dan echo komt er gewoon netjes 12,12,1989 te staan, maar waarom kan ik die variabel dat niet in een functie gebruiken? :S
 
Frank -

Frank -

25/11/2007 18:46:00
Quote Anchor link
Rogier schreef op 25.11.2007 18:40:
De data die in mijn databasse staat is correct. Gewoon 12,12,1989 als type Text(255). Maar dit is het probleem niet, denk ik.
Dan heb ik nieuws voor je, dit is wel een probleem.

1) TEXT is geen datum, geen DATE.
2) 12 komma 12 komma 1989 is geen datum, maar een stuk tekst. Dat jij daar enige betekenis aan toekent, mag je zelf weten, jouw database doet dat echter niet. Net zo min als jouw php-script.

Oplossing: Sla een datum op als een datum en laat de database het rekenwerk doen. Gebruik je een echte database zoals PostgreSQL, dan gebruik je het datatype TIMESTAMP en de functie AGE() om de leeftijd te berekenen. In de dataramp MySQL gebruik je het datatype DATE en kun je met wat SQL een berekening inelkaar prutsen.

Edit: Stukje SQL van Jan Koehoorn om leeftijden te berekenen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
(
  YEAR(CURRENT_DATE()) - YEAR(geboortedatum))
 - IF(RIGHT(CURRENT_DATE(),5) < RIGHT(geboortedatum,5),1,0
)
  AS leeftijd
FROM
  tabelnaam

Niet getest en dus geen garantie dat het werkt. Zorg wel voor een kolom geboortedatum wat een DATE is en geef de juiste tabelnaam op.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Rogier Burton

Rogier Burton

25/11/2007 18:50:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar de functie! Die heeft een datum nodig als dd,mm,yyyy.
DAAROM heb ik gekozen voor de foutieve manier. Ik gebruik MySQL.... iemand een beter idee om een leeftijd te berekenen waarvan de geboortedatum uit een database getrokken wordt?
 
Frank -

Frank -

25/11/2007 18:52:00
Quote Anchor link
Deze functie gooi je weg, die heb je namelijk helemaal niet nodig.

Zie mij edit voor een stuk SQL wat in MySQL zou moeten werken.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

25/11/2007 20:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT DATE_FORMAT(FROM_DAYS(TO_DAYS(NOW())-TO_DAYS(geboortedatum)), '%Y') AS leeftijd FROM tabel
 
- -

- -

25/11/2007 21:19:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$dag = "12";
$maand = "12";
$jaar = "1987";

leeftijd($dag,$maand,$jaar);
 
Rogier Burton

Rogier Burton

26/11/2007 08:25:00
Quote Anchor link
Kruidnootje.nl schreef op 25.11.2007 21:19:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$dag = "12";
$maand = "12";
$jaar = "1987";
leeftijd($dag,$maand,$jaar);


Kijk dat is natuurlijk ook nog een idee, en dan dag, maand en jaar in een aparte rij in de database. Bedankt, ik zal deze eerst eens proberen...
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/11/2007 08:38:00
Quote Anchor link
Waarom gooi je zo'n goed advies van pgFrank weg? Je database is hier 100x sneller met berekenen dan PHP. Om al je datums om te zetten naar een goed datum formaat zou je iets van een scriptje kunnen maken die alle datum van dd,mm,jjjj omzet naar dd-mm-yyyy d.m.v. een update query. vervolgens verander je even het datatypen en voila, je kunt met datums gaan rekenen.
 
- SanThe -

- SanThe -

26/11/2007 08:45:00
Quote Anchor link
Waarom proberen de meeste mensen toch altijd eerst de minst interessante oplossing?
 
Frank -

Frank -

26/11/2007 10:07:00
Quote Anchor link
Ai, ai, ai... Wat een ellende! Ga toch eerst eens leren wat een database is, wat hij doet en waar hij goed in is. Waar je nu mee bezig bent, het verknallen van je data, is echt zonde van de tijd. En niet alleen jouw tijd, ook de tijd van diegene die je proberen te helpen, je weigert iets te doen met de kant-en-klare oplossingen die nog veel problemen oplossen.

En de "oplossing" van Kruidnootje is niet meer dan het correct interpreteren van de functie leeftijd(). Die eist namelijk 3 parameters, wat ik ook al constateerde in mijn eerste reactie en wat jij ook hoort te weten.

Ps. Sla jij de naam 'Rogier' ook op in 6 verschillende kolommen? Dus voor iedere letter een aparte kolom? Als je consequent bent, doe je dat wel, de datums wil je nu tenslotte op dezelfde manier naar de bliksem helpen.

My2Cents
 
- -

- -

26/11/2007 10:33:00
Quote Anchor link
pgFrank, ik liet geen oplossing zien, alleen een nog simpelere uitleg over hoe je de functie moet gebruiken dan jij in je eerste post zei:

Quote:
$age is bij jou één string. De functie leeftijd() verwacht echter 3 (drie) parameters, de dag, de maand en het jaar.


Wat ik mij afvraag is of Rogier wel de bais van PHP kent ;)
 
Rogier Burton

Rogier Burton

26/11/2007 13:41:00
Quote Anchor link
jullie hebben gelijk, ik heb gewoon weinig kennis van PHP en ik zoek naar een voor mij simpele oplossing! kan misschien iemand mij een wat voor mij duidelijker voorbeeld geven?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

26/11/2007 14:03:00
Quote Anchor link
Rogier, er wordt hier van alles genoemd waarvan je veel kunt leren. Het helpt namelijk ook bij eventueel latere php scripts (in feite groeit je php kennis als je het (probeert) te gebruiken)

Maar als je echt niks wilt leren kan het ook zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
$age
= "12,12,1987";
$age_array = explode(',',$age);
leeftijd($age_array[0],$age_array[1],$age_array[2]);
?>


Lees A.U.B. ook door wat verder geschreven is en probeer het te snappen. Wat je nu hebt zal misschien lang goed gaan maar uiteindelijk kom je problemen tegen waarbij je geheid data zult verliezen (tenminste je hebt dan corrupte data die niet meer te repareren is)
 
Rogier Burton

Rogier Burton

26/11/2007 15:36:00
Quote Anchor link
TJVB, je voorbeeld werkt uitstekend! Ik wil de andere voorbeelden wel snappen, maar het is voor mij alleen nog een beetje moeilijk allemaal. Dingen zoals SELECT DATE_FORMAT(FROM_DAYS(TO_DAYS(NOW())-TO_DAYS(geboortedatum)), '%Y') AS leeftijd FROM tabel snap ik niet 1, 2, 3.

Iedereen heel erg bedankt voor al zijn/haar inzet!
 
Crispijn -

Crispijn -

26/11/2007 15:43:00
Quote Anchor link
Rogier, als je het nou eens niet probeert te snappen maar gewoon in je query gooit waarmee je alles uit de database haalt... Dit werkt vele mallen sneller en eenvoudiger dan zoals jij nu werkt.

Dus:
1. Gooi gewoon een datum in een date of datetime veld in je database, daar is niks te snappen aan.

2. haal met de query die arjan gaf de leeftijd op.

3. Achterover leunen met een pint erbij...
 
Rogier Burton

Rogier Burton

26/11/2007 16:00:00
Quote Anchor link
Oke, na wat gepiel is het gelukt, alleen nu is (bijvoorbeeld) mijn leeftijd 0018. Lijkt me niet zo netjes. Is hier een oplossing voor of doe ik weer iets fout?
 
- SanThe -

- SanThe -

26/11/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Misschien dat je eventueel hier nog wat aan hebt.
 
GaMer B

GaMer B

26/11/2007 16:11:00
 
TJVB tvb

TJVB tvb

26/11/2007 16:15:00
Quote Anchor link
je kunt het in je mysql en in je php aanpassen:
mysql: gebruik %y ip.v. %Y
php: ltrim($leeftijd,'0');
met de php variant kunnen ook de leeftijden van 100 en ouder gewoon.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.