Mobiel Dedecteren -> Maar hoe?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 12:53:49
Quote Anchor link
Hallo,

ik weet dat je de browser kan ophalen met HTTP_USER_AGENT vanuit de SERVER.
Maar daar ben ik niet veel mee.

Ik moet kunnen weten of het een mobiel is.

Zoja, ---> Doorsturen naar de mobiel site.
Zoniet --> Op de gewone.

Hopelijk heeft er hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 12:13:18
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 12:56:28
Quote Anchor link
Kijk eens naar dit script: Linkje
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 12:58:52
Quote Anchor link
Offtopic:
Ik raad je aan geen aparte mobiele website te maken, maar je website doormiddel van media queries in CSS aan te passen aan mobiele schermen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

01/07/2012 13:00:21
Quote Anchor link
Kijk anders een hier:

Detect mobile browsers.mobi
Lightweight device detection
php class for detecting mobile devices

Denk dat deze links je goed verder kunnen helpen met wat je zoekt..
Greets.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:00:37
Quote Anchor link
Ik zag die site daarnet ook.
Heb nu de code maar heb ik daar echt zoveel code voor nodig om alleen maar te weten of het een mobiel is?
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 13:02:52
Quote Anchor link
Hier heb je een generator
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:11:49
Quote Anchor link
@Wouter, dat kan wel, had er nog niet echt van gehoord.
Maar is het niet makkelijker om voorbeeld volgende te doen:

Gewone site: domein.com
Mobiele site: m.domein.com

Op de mobiele site plaatsen we ook ergens een link: Gebruik de gewone site ofzo?

@ Marco, bedankt voor de links.
@ Nick, bedankt voor die generator. Heb er daarnet even naar gekeken en het ziet er goed uit.

@ Wouter, heb je toevallig een goede site die wat meer uitleg geeft over media queries?
Dem
Gewijzigd op 01/07/2012 13:13:58 door - Diov -
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 13:15:24
Quote Anchor link
Hier wat info over media queries
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 13:16:53
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:42:38
Quote Anchor link
Bedankt voor die media queries.
Ik snap hoe het werkt, zal even kijken naar hoe groot een iphone is, een ipad, ... zal even zoeken worden voordat ik de meeste waardes weet.
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 13:46:26
Quote Anchor link
Ho!!, dat moet je dus niet doen.

Je moet je scherm verkleinen en dan wanneer het niet meer goed eruit ziet een nieuwe media query starten, zoals mijn 1 na laatste link zegt.

Kijk bijv. eens naar mijn beta design: http://staging.wouterj.nl/ Wanneer er iets verkeerd dreigt te gaan maak ik een query aan en plaats het op een goede plek, of haal het weg.
Vergelijk het maar met mijn huidige design ( http://wouterj.nl/ ) daar zie je dat het helemaal verkeerd gaat!
Gewijzigd op 01/07/2012 13:48:16 door Wouter J
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 14:08:00
Quote Anchor link
Oh zo doe je het.
Ik ging het helemaal anders aanpakken. Bedankt

Heb de links even bekeken, maar hoe bepaal je nu hoe groot het scherm is? Als je het verkleint hebt?

Zijn er daar tools voor?
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 14:32:08
Quote Anchor link
Daar zijn plugins voor in de browser, even een beetje zoeken levert vaak nuttige plugin/add-ons op.

En je kan ook met JavaScript kijken hoe groot het scherm is. Een tool die dat bijv. doet is screenfly. Je ziet daar linksboven een balkje met je schermgrootte. Als je klaar bent kun je met diezelfde tool ook makkelijk kijken hoe het er op verschillende apparaten eruit ziet.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 19:11:35
Quote Anchor link
Ik heb via firefox (develeper tool) een tooltje erbij gevonden waarbij ik exact de grootte krijg, en ook kan ingeven.

Maar kijk, ik heb een fixed bar die altijd op de top blijft. Is het dan eigenlijk ook mogelijk om die weg te laten? (De tekst)?

Zal ik hiervoor jQuery voor nodig hebben? Of andere dingen?
Alvast bedankt
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 19:16:01
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
@media screen and (...) {
    #fixedBar {
        display: none;
    }
}
 
Jens erd

Jens erd

01/07/2012 20:00:01
Quote Anchor link
Wouter J op 01/07/2012 12:58:52:
Offtopic:
Ik raad je aan geen aparte mobiele website te maken, maar je website doormiddel van media queries in CSS aan te passen aan mobiele schermen.


Lijkt me behoorlijk omslachtig, een complete website serveren om vervolgens de helft van de content weg te filteren omdat je het toch niet gebruikt. Behalve dat het je telefoon rekenkracht kost (en dat is niet altijd evenveel aanwezig, niet iedereen heeft een quadcore op zak) kost het je ook behoorlijk meer dataverkeer. Tenzij je goede argumenten kunt aandragen om @media te gebruiken lijkt het mij bijzonder onnodig.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 20:34:35
Quote Anchor link
Tja Jens, daar heb je een punt.
Ik ga wel werken met Wouter zijn methode maar misschien kan ik ook een aparte maken voor de oude gsm's.

Voor iPhone en iPad zal ik ook met wouter z'n methode moeten werken denk ik.
En misschien ook met jQuery (sliden enz).

Ben al wat rijker aan informatie door dit topic en het heeft me goed geholpen.
Dem
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 21:30:34
Quote Anchor link
Jens, het is gebruikersvriendelijk, je hoeft niet 2 urls te onthouden en niks zeggende urls als m.domein.nl in te typen. Media queries gaat niet om het weglaten, maar om het juist weergeven. Dingen moeten wat kleiner worden, fluid worden, enz. 90% van het moderne mobiel web is tegenwoordig wel zo snel dat het de pagina's aan moet kunnen.
En als de helft van de content van je website onnuttig is is je website behoorlijk slecht. Dan heb je toch echt geen goed lay-out gemaakt, maar dat is een ander onderwerp.
 
Reshad F

Reshad F

02/07/2012 10:03:38
Quote Anchor link
@wouterJ waarom m.domein.nl typen? je kan iemand automatisch doorverwijzen naar de mobiele website door op te vangen waarmee iemand je website bezoekt.

verder ben ik het met je eens over het gebruik van media queries. de technologie van tegenwoordig in de telefoontjes is wel ver genoeg gevorderd om dit aan te kunnen en tevens ben je qua content minder tijd kwijt aan het aanpassen van je website.
 
 - Diov  -

- Diov -

02/07/2012 12:51:36
Quote Anchor link
Ik wil wel die mediaqueries toepassen maar ik vraag me af of je ook tekst kan verwijderen en vervangen door icoontjes.

Maar ik ga eventjes zoeken, wat ervaring opdoen zodat ik dit zelf kan.
Alvast bedankt.

Ik ga Wouter z'n manier toepassen, en ik heb nog een oude gsm thuis liggen met wifi, dan kan ik daar wat mee experimenteren.

Voor de iPhone en iPad ga ik met de http://jquerymobile.com/ werken.
Dem
 
Wouter J

Wouter J

02/07/2012 13:28:32
Quote Anchor link
Waarom niet voor iPhone en iPad ook media queries gebruiken? Daar wordt een website echt beter van, het is veel mooier en leuker om op elk apparaat dezelfde look te hebben dan dat je het anders gaat doen.
En juist voor iPhone en iPad kun je aan de slag met media queries, door die 2 is het namelijk bedacht...

En je kan gewoon alles met CSS. Iets verwijderen: display: none; Icoontjes kun je in de background plaatsen, enz.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.