Mod Rewrite installeren
Ik ben nu al heel de middag bezig om te proberen mod_rewrite lokaal in te stellen. Ik kan het echt niet vinden gewoon op internet. Ik gebruik gewoon PHP triad 2.2.1 Ik vind dit erg prettig werken.
Ik heb in mijn map modules wel het bestand mod_rewrite.so gezien, en in mijn httpd.conf heb ik # weggehaald voor LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
kan iemand mij vertellen watik nog moet doen of wat ik fout doe?? Ik wil namelijk met mod_rewrite mooie urls maken.
alvast bedankt, Martijn
./configure
--enable-module=rewrite
--enable-shared=rewrite
Je moet ook het # voor AddModule *hier iets met mod_rewrite* weghalen :)
Vervolgens een php bestand aangemaakt in de map test, index.php:
In de map test staat een htaccess bestand:
RewriteEngine On
RewriteRule ^test/(.*)/(.*)/ test/index.php?a=$1&b=$2
Ik weet zeker dat het htaccess bestand werkt omdat als ik om authorisatie vraag, dan werkt het wel (zo;n pop up scherm dat je een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen, dat werkt)
Wie weet er wat ik nog fout doe? Ohja als ik de pagina opvraag, met localhost/test/index.php?a=a&b=b zie ik gewoon a b op mijn scherm staan
Martijn
Ik zal even voor je checken wat 't exact is...
<Directory "/www/htdocs">
AllowOverride All
</Directory>
Gewijzigd op 12/01/2005 18:17:00 door Peter Dorn
Ja dat heb ik. Anders zou het beveiligen met htaccess ook niet werken.. Maar iig AllowOverride All staat iig in mn httpd.conf. Wat kan er nog meer misgaan? Ik heb overigens in mijn map modules enkel mod_rewrite.os staan en nergens een bestandje mod_rewrite.c Ik weet niet of dat nodig is?
Weet niemand het hier? Ook geen ene MOD?
doe eens een bestand aanmaken met phpinfo() erin en check ergens bij apache modules of daar Mod Rewrite bij staat..
Nee had ik al gedaan, maar staat er helaas niet bij :(
Kan please iemand me helpen? Ik wordt er echt een beetje moedeloos van :( Ben heel de dag al aan het zoeken en zoeken, maar kan gewoon geen oplossing vinden :'(
echt helemaal niemand die weet hoe je mod_rewrite moet installeren?
Bas:
Doe eens een bestand aanmaken met phpinfo() erin en check ergens bij apache modules of daar Mod Rewrite bij staat..
Ik las op een site, dat je dat in windows niet kan zien welke modules er extra zijn geinstalleerd, dat zou alleen met linux zijn.
Ik krijg gewoon
Quote:
Additional Modules
Module Name
Module Name
En dan een lege lijst ;) Toch werkt mod rewrite hier op m'n Windows XP Home Edition.
Mijn werkwijze:
- Apache Downloaden & installeren
- PHP Downloaden & installeren
- MySQL Downloaden & installeren
- Httpd.conf openen, en gewoon de lijn van mod_rewrite ge-uncomment...
- Apache herstart, en werkte perfect ;)
Gewijzigd op 24/02/2005 21:20:00 door Steff an
//.htaccess bestand
RewriteEngine On
RewriteRule ^test/(.*).php test/index.php?p=$1
en dan 'localhost/test/link.php' dan krijg ik een 404 error dat link.php niet gevonden is
Quote:
Not Found
The requested URL /test/link.php was not found on this server.
Apache/1.3.33 Server at localhost Port 80
The requested URL /test/link.php was not found on this server.
Apache/1.3.33 Server at localhost Port 80
edit: ik had ook appserv 2.4.3. En dat werkte gewoon bij mij :)
Gewijzigd op 24/02/2005 21:32:00 door Roy Bongers
Quote:
RewriteEngine on
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)$ index.php?p=$1
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9_-]+)$ index.php?p=$1
Dan naar http://localhost:8000/Bleh
Dan kan ik in index.php $_GET['p'] gebruiken, werkt perfect ;)
(Voor de minder slimme mensen; de 8000 in m'n url verwijst simpelweg naar de poort van m'n server ;))
btw: je moet ook apache herstarten
Hier heb je wel wat aan ;)
Met die tutor ben ik ver gekomen... Als je server het ondersteunt tenminste ;)
Greedy: Met die tutor ben ik ver gekomen... Als je server het ondersteunt tenminste ;)