mod rewrite vragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Embedded Engineer

Bedrijfsprofiel: De Haardt BV is een klein bedrijf dat gevestigd is in Elst (Gelderland), met een grote naam in de rental kart wereld. Het bedrijf is 26 jaar oud en is een groot deel daarvan marktleider in de wereld met haar veiligheids- en timing systemen. Onze klanten noemen ons de autoriteit in de markt als het gaat om veiligheid. In Elst is De Haardt constant bezig met het verbeteren van haar producten en het ontwikkelen van nieuwe ideeën tot producten. Met 14 medewerkers, waarvan 10 ontwikkelaars, staat de focus op productinnovaties en dit gebeurd in een informele en prettige werkomgeving.

Bekijk vacature »

BI Developer - zorgsector - interne functie!

Bedrijfsomschrijving Voor een scale-up in de zorgsector zoeken wij een BI Developer. Ze zijn toe aan de next step en daar gaat data een grote rol in spelen. Zij richten zich echt op hun patiënten, ze vinden het belangrijk dat de zorg verbeterd wordt aan de hand van waardevolle data. De data(base) wordt steeds groter dus dat levert betere, waardevollere data op die gaat helpen bij het realiseren van hun groeiplannen. Op dit moment werken er 40 personen op het hoofdkantoor en dat zal de komende jaren verder groeien. De sfeer wordt omschreven als zeer collegiaal, prettig en informeel. Functieomschrijving

Bekijk vacature »

PHP Developer bij Getnoticed Nederweert

Briljante werken-bij websites voor clubs als ABN-AMRO, T-Mobile, KWF Kankerbestrijding en Boskalis. Online recruitmentmarketingcampagnes voor Waterschap Rivierenland, Randstad en VDL Nederland. Dit zijn zomaar een paar van de projecten die we al hebben binnengeharkt. En er kan nog meer bij. Welke projecten oogst jij als PHP developer bij Getnoticed? Je werkt samen met je scrumteam van designers, front- en backend developers, marketeers en projectmanager bij het uitwerken van stories voor zowel klant als in-house gerelateerde projecten. Wat je werkzaamheden zoal zijn Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het Content Management Systeem op basis van Symfony Het optimaliseren van

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar te hartje Amsterdam

Bedrijfsomschrijving Wij zijn voor deze organisatie op zoek naar een kundige en ervaren Software .NET Ontwikkelaar. De organisatie is sindskort onderdeel van een groot Noors softwarebedrijf, marktleider in Scandinavië. In Nederland zijn zo’n dertig organisaties aangesloten bij het bedrijf. Je krijgt hier de ruimte om je zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Ze helpen diverse klanten dagelijks vooruit met de slimste cloudsoftware. De verschillende afdelingen werken nauw samen om dit te bereiken. Ze gaan snel! De besluitvormingsprocessen zijn kort. En als onderdeel van het development team krijg je vanaf dag één flinke eigen verantwoordelijkheid. Ook is het bedrijf hoofdsponsor binnen

Bekijk vacature »

Agile Projectmanager IT

Heb jij het liefst de touwtjes in handen, denk je niet één, maar meerdere stappen vooruit en weet je het team collega's hierin mee te krijgen? Wij zijn op zoek naar een ervaren it projectmanager die ervoor zorgt dat onze projecten effectief verlopen. Iets voor jou? Lees dan snel verder. Wat ga je doen? Als Projectmanager draag je zorg voor het uitvoeren, bewaken en opleveren van projecten op het gebied van IT voor de verschillende ondernemingen van de Rensa Family. Dit betekent dat je het projectplan schrijft, de projectorganisatie inricht, als aanspreekpunt voor de projectomgeving fungeert, leiding geeft aan één

Bekijk vacature »

Back-end Developer NodeJS gezocht voor A merk bedr

Bedrijfsomschrijving Wanneer het gaat om de marketing sector is dit bedrijf een zeer belangrijke speler. Veel A merk bedrijven maken gebruik van de applicaties die hier gebouwd worden. Ze verzorgen een groot deel van de online communicatie voor deze klanten en er heerst een leuke en informele sfeer. Er is veel ruimte om te groeien, zowel in techniek en in functie, waardoor je een mooie groei hier kunt doormaken. Functieomschrijving Bij deze mooie organisatie is een rol vrij gekomen als Back-End developer om te ondersteunen bij het ontwikkelen van mooie maatwerk software in NodeJS en PHP. Daarnaast zoeken ze iemand

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Senior C# Developer IoT Platform (NL)

Senior C# Developer IoT Platform (NL) Den Haag HBO/WO IT - software development Professional Om alle Unique Loading Devices (ULD's) real-time te kunnen volgen, hebben we een IoT landschap gecreëerd dat ons continu update met de locatie en sensor informatie van de ULD's. Het IoT platform is volledig ontworpen met behulp van AWS serverless componenten en Serverless Architecture staat in het middelpunt van al onze ontwerpen. Enkele van de componenten die we gebruiken zijn AWS IoT services, Amazon Location Services, AWS Lambda enzovoort. Op ons platform vertalen we alle detecties van ULD's, vanuit AWS IoT Core naar relevante informatie over

Bekijk vacature »

Software .NET Backend Developer e-health platforms

Bedrijfsomschrijving Wij zoeken voor deze organisatie naar een slimme Software .NET Developer. Je gaat hier samen met andere goede Software Developers meewerken aan een gezondere wereld. Het bedrijf werkt inmiddels wereldwijd samen met ontzettend veel organisaties en instellingen, waaronder grote en bekende ziekenhuizen en zorginstellingen. De bedreifseigen e-health applicatie is waar jij je tanden in mag gaan zetten. Deze zeer grote en moderne software applicatie geeft inzichten op het gebied van de gezondheid op een individueel niveau. Dagelijks wordt er gewerkt aan vernieuwing van het platform, en daar hebben ze jou voor nodig. Functieomschrijving Je komt te werken in een

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer

Role: Business Intelligence Developer (Part time – 2/3 days a week) Location: The Netherlands (Fully Remote) Salary: €50,000 - €80,000 My client, one of the largest retail chains in the Netherlands with 200+ stores is seeking a talented BI Developer to join their team on a part time basis This role is a unique opportunity to maintain the environment and work within an exciting, fast growing organisation. Benefits include: Competitive pay scales Extremely generous holiday entitlement & Bonus Further salary progression based on performance. flexible working! Pension plan Main Responsibilities: ETL (Extract, Transform and Load) Maintaining the environment Creation of

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Algorithms Developer (Java)

We are looking for a new colleague who brings solid mathematical and industrial (Java based) software engineering expertise with a strong drive to deliver results and a fundamental interest in continuously building a stronger and better performing team by challenging and coaching. Could this be your next job? Functie In the Applications Algorithms group we are responsible for the development and implementation of the common algorithms that are then used by other teams to develop applications to optimize the production process of our customers. We are a group of experts on mathematics, algorithms, numerical methods and software engineering. Collaborate with

Bekijk vacature »

Als Angular Developer bijdragen aan de veiligheid

Bedrijfsomschrijving Ben jij een echte expert als het gaat om AngularJS? Val jij zonder twijfel in de categorie Senior Angular Developer? En ben je toe aan een nieuwe en technisch gecompliceerde uitdaging? Dan zoekt mijn klant jou! Je komt te werken aan software die als doel heeft de veiligheid binnen het openbaar vervoer te vergroten. Jouw nieuwe werkgever werkt dan ook nauw samen met de grootste OV-bedrijven in Nederland. Vanuit deze bedrijven komen aanvragen voor software die kan helpen met het verbeteren van de veiligheid, jij gaat deze software vervolgens ontwikkelen. Dit doe je in een Scrumteam in sprints van

Bekijk vacature »

Front End Developer, Dynagroup

Gaat jouw hart sneller kloppen van het bouwen aan innovatieve oplossingen en het overwinnen van uitdagingen in de wereld van Supply Chain oplossingen, After Sales Services en E-commerce services? Dan is de functie als Front End Developer iets voor jou! Wat bieden wij jou Marktconform salaris Dynamische en gezellige werkomgeving Uitdagende positie binnen een groeiend bedrijf Doorgroeimogelijkheden Wie ben jij Als Front End Developer word je onderderdeel van een klein ontwikkelteam dat eigen gebouwde software en SaaS oplossingen ontwerpt en ontwikkelt. Hierbij ligt een duidelijke focus op kwaliteit en schaalbaarheid. HBO-diploma in de richting van informatiesystemen of Toegepaste Informatica Aantoonbare

Bekijk vacature »

Full Stack Developer (.NET/C#)

Full Stack Developer (C#, .NET) Als Full Stack Software Developer ben jij het innovatieve brein dat is staat is om de wensen van de klant om te zetten naar praktische, gedegen en gebruiksvriendelijke software. Je hebt hierbij visie op de functionele inhoud en levert hier graag input voor. Werken bij Be-Sync; wat houdt dat in? Hoi, mijn naam is Ruud! Voor mijn team ben ik op zoek naar een teamspeler. De persoon die met zijn/haar goede communicatie samen met de andere Developers de klus kan klaren. Dankzij de duidelijk rol- en taakverdeling zal jij, maar ook de andere Developers, voldoende

Bekijk vacature »
Joakim Broden

Joakim Broden

14/07/2010 12:16:43
Quote Anchor link
Hoi Allemaal

Ik ben bezig met een CMS (al meer dan een jaar) en hij werk naar mijn wensen en laatst heb ik SEO urls toegevoegd en dat werk redelijk. Oude Url was index.php?p=Pagina-naam en nu is het /pagina-naam. Dit werkte allemaal goed alleen nu wil custom pagina's toevoegen (dus dat hij niet naar index.php mbv naar webshop.php) als er bijvoorbeeld webshop als eerst in url staat.

Momenteel gebruik ik deze code in mijn .httacces
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d

RewriteRule ^(.*)$ index.php?p=$1 [L]

Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On

RewriteRule ^webshop/(.*)$ webshop.php?c=$1
RewriteRule ^(.*)$ index.php?p=$1

Alleen dit werkt niet.

kan iemand mij hier mee helpen want snap niet altijd heel veel van de modrewrite functie.

En dan mijn volgende vraag is dat ik mensen die via http://url.nl de website bezoeken door gestuurd worden naar http://www.url.nl.

Zoiets kan met de volgende code geloof ik.
Code (php)
1
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.url.nl [NC]

Maar ik wil graag dat ik daar geen url hoef toetevoegen omdat het CMS op verschillende websites draait, en wil zo weinig mogelijk werk hebben om een CMS te installeren op een website (dus neit dat ik bij elke nieuwe website het .htacces bestand moet wijzigen)

Zou zoiets dan werken?
Code (php)
1
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.%{HTTP_HOST} [NC]
Gewijzigd op 15/07/2010 16:00:25 door Joakim Broden

PHP hulp

PHP hulp

19/01/2022 14:27:05

Joakim Broden

Joakim Broden

15/07/2010 08:13:27
Quote Anchor link
Bump?

P Lekensteyn

P Lekensteyn

15/07/2010 10:01:13
Quote Anchor link
Die laatste regel van jou is altijd waar.
Probeer eerder zoiets:
Code (php)
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www. [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1

Waar heb je het .htaccess bestand geplaatst?
In de webroot? (http://site/ -> public_html/)

Joakim Broden

Joakim Broden

15/07/2010 10:35:53
Quote Anchor link
Ja staat gewoon waar de .htacces hoort te staan, in public_html zeg maar

P Lekensteyn

P Lekensteyn

15/07/2010 13:01:14
Quote Anchor link
Werkt het?

Joakim Broden

Joakim Broden

15/07/2010 13:17:51
Quote Anchor link
Nee, maar komt misschien dat ik het als localhost test als http://localhost/. Dus daarmee kom ik alweer een stukje verder,

Alleen vraag 1 is het belangrijkst en krijg dat maar niet werkend

EDIT: Eindelijk ik heb vraag 1 opgelost na 4 dagen zoeken.. Eindelijk! Vraag 2 zal ik later nog eens bekijken als ik het online heb staan. Mijn totale .htacces is nu:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.%{HTTP_HOST}

RewriteRule ^webshop/([A-Za-z0-9-]+)/?$ webshop.php?p=$1 [NC,L]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/?$ index.php?p=$1 [NC,L]

ErrorDocument 404 pagina-niet-gevonden-404
Gewijzigd op 15/07/2010 16:15:52 door Joakim Broden

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.