models uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Core Developer C# Kubernetes

Functieomschrijving Ben jij een .NET Core Developer en wil je werken binnen een hele toffe en innovatieve omgeving? Heb je kennis van C#, Kubernetes en MySQL? Reageer dan snel! Ontwikkelen van online platform door middel van .NET Core, C# en SQL; Optimaliseren van performance en uptime; Wegwerken van bugs; Koppelingen maken met andere microservices; Werken aan innovatieve projecten en nieuwe features. Functie-eisen Afgeronde HBO of WO opleiding; Minimaal 5 jaar ervaring als Developer; Kennis en ervaring met .NET Core en Kubernetes zijn een vereiste; Kennis en ervaring met C#, SQL, RabbitMQ en microservice zijn een pré; Je hebt ervaring met

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij de Software Ontwikkelaar met 5 tot 10 jaar ervaring en heb je daarnaast ervaring met elektronica en pcb-platen? We vertellen graag meer over deze functie. Coderen en programma’s ontwerpen doe jij met je ogen dicht. Jij hebt alles in huis om applicaties zelfstandig slimmer dan voorheen te maken. Wat valt er nog meer als Software Ontwikkelaar onder je takenpakket? - Ontwerp, implementatie en testen van software modules op het gebied van betaalautomaten - Analyseren van veldproblemen - Ontwikkelen en opbouwen van kennis binnen het vakgebied - Integreren van software modules in het eindproduct - Deelnemen aan testen

Bekijk vacature »

Lead Java-ontwikkelaar

Functie­omschrijving Introductie Komend jaar staan een aantal grote projecten op de agenda die bijdragen aan de herkenbaarheid en het bereik van KVK. Samen met ondernemers, steden en rijksoverheid initiëren we creatieve projecten waarmee we ondernemend Nederland faciliteren. Ambitieuze startende ondernemers verbinden we met ervaren en succesvolle ondernemers. Met elkaar bedenken we nieuwe tools die gebruikmaken van gegevens vanuit het Handelsregister en die verrijkt worden met andere data. Zo brengen we real time en fact-based business opportunities in kaart! Jouw kracht Van begin tot einde ben jij een onmisbare factor binnen ieder project. Je bent een enthousiaste teamspeler die volgens de

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

Senior Fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Fullstack .NET developer voor het onderwijs

Functieomschrijving Onze klant bouwt SAAS oplossingen voor het onderwijs en ze hebben inmiddels een aantal innoverende applicaties in de markt staan. Je gaat samen met je team op Scrum basis aan de slag om deze .NET applicaties verder te verbeteren en uit te bouwen. Je team bestaat uit een aantal .NET developers en frontenders en naast technisch uitdagend development werk, ga je ook meedenken met de architectuur en zorg je dat de kwaliteit van de applicaties hoog zijn want ze moeten altijd stabiel en snel werken! Functie-eisen - Je hebt een afgeronde HBO opleiding (IT) - Je hebt ervaring met

Bekijk vacature »

Lead developer (C#) / architect, aansturing machin

Ben je een ervaren technisch software ontwikkelaar/ lead / architect die op zoek is naar een nieuwe baan in Den Haag? Een baan waar je software ontwikkeld voor de aansturing van complexe, innovatieve machines? En bijdraagt aan de ontwikkeling van een maatschappelijk product waar veel mensen bij gebaat zijn? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Den Haag zijn we momenteel op zoek naar een lead developer / architect met een afgeronde HBO of WO opleiding en ervaring op gebied van C# Het gaat om een leuk middelgroot bedrijf van circa 50 mensen waarvan 7 software developers. Het bedrijf bestaat

Bekijk vacature »

Senior C++ Developer 3D Thuiswerken

Functieomschrijving Wil jij als ervaren Software Developer met C++ werken bij een high-tech ingenieursbureau in Rotterdam? Dit high-tech ingenieursbureau maakt een applicatie waardoor hele topografische kaarten worden opgebouwd. Deze applicatie wordt gebruikt door de grootste organisaties van Nederland, waaronder de top 10 gemeentes van dit land! Wil jij meer weten? Lees dan snel verder! In C++ ontwikkelen van en werken aan innovatieve ruimtelijke ordening applicatie; Uitvoeren van technische implementaties bij klanten op locatie; Samenwerken in een dynamisch Agile team; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO of WO werk- en denkniveau; Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als Developer

Bekijk vacature »

Ruby Developer gezocht voor bedrijf dat Ruby ademt

Functieomschrijving Binnen deze rol zal je als RoR ontwikkelaar voornamelijk aan de Backend werken, maar af en toe zul je ook Frontend werkzaamheden verrichten met Javasript, React, HTML en CSS. Je zal samen met je collega ontwikkelaars verantwoordelijk zijn voor het doorontwikkelen van de bestaande producten en het van scratch af aan bouwen van nieuwe functionaliteiten. Je zal in je werk veel in contact staan met collega's van verschillende afdelingen, maar ook klantcontact zal tot je takenpakket gaan behoren. Dit in combinatie met jouw uitstekende technische (Ruby) skills zal ervoor zorgen dat je altijd een eindresultaat oplevert waar de eindgebruiker

Bekijk vacature »

Senior Backend developer (Scala/Python)

Wij zijn op zoek naar een senior Backend developer met een affiniteit met security om de bestaande backend software te implementeren en uit te breiden. Tachyonic Solutions is een lean organisatie die zich richt op het leveren van software en hostingoplossingen voor hoge beveiligingsdoeleinden (Private Cloud) en communicatie software. Derhalve zoeken wij ook iemand die het fijn vindt om in een klein team zelfstandig te werken en die bereid is om veel eigen verantwoordelijkheid op zich te nemen. Je moet dan ook aantoonbare ervaring hebben zodat we je die vrijheid kunnen geven. Werkzaamheden: -het uitbreiden van bestaande softwareoplossingen -het in

Bekijk vacature »

.NET Developer / Angular / React

Functieomschrijving Haal jij als .NET Developer energie uit het ontwikkelen van bedrijfskritische .NET applicaties en vind jij het ook leuk om de door jouw gebouwde .NET applicaties te beheren en door te ontwikkelen, waarmee je de kwaliteit van de .NET applicaties weet te waarborgen? Lees dan snel verder Het ontwikkelen van bedrijfskritische applicaties; Het onderhouden en beheren van de applicaties; Het uitvoeren van patches, testen, change- en incidentmanagement; Meedenken over technische ontwikkelingen; Het pro-actief aandragen van verbeteringen. Functie-eisen Hbo denk- en werkniveau; Minimaal 2 jaar ervaring met .NET; Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en beheer van van applicaties; Aantoonbare ervaring

Bekijk vacature »

Front-end Developer Vue.js Meewerkend voorman

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Front-end Developer, bedreven in Vue.js en lijkt het jou gaaf om als meewerkend voorman verantwoordelijk te zijn voor de ontwikkeling van drie junior ontwikkelaars? Werk jij graag aan diverse projecten t.b.v. het vergroten van klant- en medewerkerbeleving? Lee dan snel verder! Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en api ontwerp; Participeren in

Bekijk vacature »

Senior .Net Developer Duurzaamheid Maatwerkapplica

Functieomschrijving Ben je een ervaren .NET Developer en ben je op zoek naar een uitdagende rol met veel vrijheid? Wil jij aan de slag bij een bedrijf die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan? Lees dan snel verder! Van scratch af aan applicaties bouwen; Testen van jouw code door middel van het uitvoeren van unittesten; Bug fixing; Contact onderhouden met klanten met klanten betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Verbeteren en door ontwikkelen van maatwerkapplicaties. Functie-eisen Een afgeronde hbo/wo opleiding; Minimaal vijf jaar ervaring als fullstack .NET Developer; Uitgebreide technische kennis met oog voor praktische oplossingen; Ruime kennis van

Bekijk vacature »

.NET Developer Datawarehouse

Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig is. Je faciliteert de

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 00:40:53
Quote Anchor link
Hallo.

Ik ben bezig in Zend Framework, en werk met MVC.

Ik heb een object:

protected $id;
protected $type;
protected $catId;
protected $cat;
protected $title;
protected $description;
protected $image;

Dit kan dus 2 dingen zijn,
- een product.
- een categorie van een product.

wat ik nu wil doen is alles uitlezen maar geordend

- cat
- cat
|-product
|-product
-cat
|-cat
|-product
|-product
|-cat
|-product
-cat

zo iets zeg maar, maar hoe kan ik dit het beste maken, zit ik met een structuur fout???
Moet ik misschien product en categorie scheiden?

of hoe kan ik dit dan het beste uit lezen?

bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

06/08/2020 23:18:20

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 00:59:32
Quote Anchor link
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2011 01:53:38
Quote Anchor link
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.
Gewijzigd op 13/11/2011 01:55:33 door Ozzie PHP

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 02:11:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/11/2011 01:53:38:
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.

Lees zijn bericht a.u.b. goed door. Hij weet volgens mij zelf niet eens wat hij wilt, vraagt verschillende dingen door elkaar heen. En volgens mij gaf ik hem een bruikbare advies.. Als jij op reis wilt gaan deheer Ozzie, wat neem je dan allemaal mee/wat regel je/wat moet je allemaal doen? Als jij geen goed plan hebt kom je onaardige situaties tegen en kun je je hele vakantie vergeten.. Zelfde geldt niet alleen voor op reis gaan, maar met bijna alles. Ik gaf hem indirect een advies om zijn probleem in tweeën te splitsen deheer Ozzie.
Bedankt nog voor je totaal niet toegevoegde waarde van je bericht (oftewel: Spam).

Er zijn trouwens talloze tutorials op het internet wat diepe ingang heeft tot MVC. Ook op de site van Zend vind je aardige tips.

@Ozzie, bij problemen in de toekomst verzoek ik je om eerst via de PM je bericht te sturen, want dit stoort. Bedankt voor je heldhaftigheid.
Gewijzigd op 13/11/2011 02:13:27 door Kumkwat Trender

Jelmer -

Jelmer -

13/11/2011 10:22:38
Quote Anchor link
Je probleem lijkt volgens mij echt heel erg op dat van een bestandssysteem. Een map (categorie) kan producten (bestanden) en subcategorieën (mappen) bevatten.

Volgens mij kan je twee dingen doen:

1. Je scheidt ze, en maakt er een (saaie) perfect genormaliseerd database-model van. Categorieën hebben dan subcategorieën, en producten zitten altijd in een categorie. Als je ze dan allemaal uit de database haalt is het vrij simpel om met PHP de twee soorten samen te voegen in een kloppende boom. Ik weet niet waarop je ze wilt ordenen, op naam zou triviaal zijn maar op een zelf vastgestelde volgorde iets lastiger. Dat zou je kunnen doen door per item een soort gewicht op te slaan, en daarop te sorteren. Ik denk dat dit het makkelijkst is en het handigst wanneer je nog meer data aan die producten (of producten aan andere data) wilt koppelen.

2. Je probeert een soort document database te maken waarin je een boom hebt met objecten, en ieder object z'n eigen data kan hebben (dus niet ieder object hoeft dezelfde kolommen te hebben zoals in een relationele database) Als je zoiets hebt dan heb je al de oplossing voor je probleem. Maar dat implementeren bovenop een relationele database is niet heel zinnig, en een andere database gebruiken zoals MongoDB is ook niet altijd een optie. Daarnaast heb je geen schema meer in de database zelf, dus minder houvast.

Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 12:56:15
Quote Anchor link
Nou het leek mij wel mooi om 2 in 1 te doen, categorie en product hebben bijna de zelfde eigenschappen.

bij de front-end zie je bv op de index alles van cat 0
als je daar op klikt gaat hij zoeken naar producten of categories met catid van het id waar je op gedrukt hebt.
dat werkt prima, maar nu wil ik in de back-end een tree laten zien zodat de admin een mooi overzicht heeft.

maar ik weet niet hoe ik zo'n boom het beste kan bouwen.
vandaar vraag ik advies aan jullie.
en als jullie denken, je denkt veel te moeilijk split het in 2 dan gaat het mij zelf ook wel lukken, maar het leek me cool om het zo te doen =)

Joost B

Joost B

14/11/2011 19:27:24
Quote Anchor link
Ik denk dat de Composite pattern hiervoor wel goed werkt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.