models uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 00:40:53
Quote Anchor link
Hallo.

Ik ben bezig in Zend Framework, en werk met MVC.

Ik heb een object:

protected $id;
protected $type;
protected $catId;
protected $cat;
protected $title;
protected $description;
protected $image;

Dit kan dus 2 dingen zijn,
- een product.
- een categorie van een product.

wat ik nu wil doen is alles uitlezen maar geordend

- cat
- cat
|-product
|-product
-cat
|-cat
|-product
|-product
|-cat
|-product
-cat

zo iets zeg maar, maar hoe kan ik dit het beste maken, zit ik met een structuur fout???
Moet ik misschien product en categorie scheiden?

of hoe kan ik dit dan het beste uit lezen?


bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 12:56:19
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 00:59:32
Quote Anchor link
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/11/2011 01:53:38
Quote Anchor link
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.
Gewijzigd op 13/11/2011 01:55:33 door Ozzie PHP
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/11/2011 02:11:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/11/2011 01:53:38:
Kumkwat Trender op 13/11/2011 00:59:32:
Wat is je voorlopige plan? Ik zie dat je een structuur hebt gemaakt, tot hoever ga je dit aan houden? Want ik zie dat Categorie altijd een hoger level/top level heeft t.o.v. een product (item). En dan zie ik eronder een tegenstrijdige vraag of je misschien product en categorie van elkaar moet scheiden?! Maar dat doe je al?
Dus stel eerst een plan op (wat je wilt doen, hoe je het voor elkaar wilt krijgen etc.), zoek informatie op kom dan weer eens langs met je vraag.

Kumkwat, de topicstarter vraagt om advies. Een antwoord als "stel een plan op, zoek informatie en kom dan maar terug" heeft hij niet veel aan. Graag concrete bruikbare adviezen geven, of anders niet reageren. Bedankt alvast voor je begrip.


Lees zijn bericht a.u.b. goed door. Hij weet volgens mij zelf niet eens wat hij wilt, vraagt verschillende dingen door elkaar heen. En volgens mij gaf ik hem een bruikbare advies.. Als jij op reis wilt gaan deheer Ozzie, wat neem je dan allemaal mee/wat regel je/wat moet je allemaal doen? Als jij geen goed plan hebt kom je onaardige situaties tegen en kun je je hele vakantie vergeten.. Zelfde geldt niet alleen voor op reis gaan, maar met bijna alles. Ik gaf hem indirect een advies om zijn probleem in tweeën te splitsen deheer Ozzie.
Bedankt nog voor je totaal niet toegevoegde waarde van je bericht (oftewel: Spam).

Er zijn trouwens talloze tutorials op het internet wat diepe ingang heeft tot MVC. Ook op de site van Zend vind je aardige tips.

@Ozzie, bij problemen in de toekomst verzoek ik je om eerst via de PM je bericht te sturen, want dit stoort. Bedankt voor je heldhaftigheid.
Gewijzigd op 13/11/2011 02:13:27 door Kumkwat Trender
 
Jelmer -

Jelmer -

13/11/2011 10:22:38
Quote Anchor link
Je probleem lijkt volgens mij echt heel erg op dat van een bestandssysteem. Een map (categorie) kan producten (bestanden) en subcategorieën (mappen) bevatten.

Volgens mij kan je twee dingen doen:

1. Je scheidt ze, en maakt er een (saaie) perfect genormaliseerd database-model van. Categorieën hebben dan subcategorieën, en producten zitten altijd in een categorie. Als je ze dan allemaal uit de database haalt is het vrij simpel om met PHP de twee soorten samen te voegen in een kloppende boom. Ik weet niet waarop je ze wilt ordenen, op naam zou triviaal zijn maar op een zelf vastgestelde volgorde iets lastiger. Dat zou je kunnen doen door per item een soort gewicht op te slaan, en daarop te sorteren. Ik denk dat dit het makkelijkst is en het handigst wanneer je nog meer data aan die producten (of producten aan andere data) wilt koppelen.

2. Je probeert een soort document database te maken waarin je een boom hebt met objecten, en ieder object z'n eigen data kan hebben (dus niet ieder object hoeft dezelfde kolommen te hebben zoals in een relationele database) Als je zoiets hebt dan heb je al de oplossing voor je probleem. Maar dat implementeren bovenop een relationele database is niet heel zinnig, en een andere database gebruiken zoals MongoDB is ook niet altijd een optie. Daarnaast heb je geen schema meer in de database zelf, dus minder houvast.
 
Mitchel V

Mitchel V

13/11/2011 12:56:15
Quote Anchor link
Nou het leek mij wel mooi om 2 in 1 te doen, categorie en product hebben bijna de zelfde eigenschappen.

bij de front-end zie je bv op de index alles van cat 0
als je daar op klikt gaat hij zoeken naar producten of categories met catid van het id waar je op gedrukt hebt.
dat werkt prima, maar nu wil ik in de back-end een tree laten zien zodat de admin een mooi overzicht heeft.

maar ik weet niet hoe ik zo'n boom het beste kan bouwen.
vandaar vraag ik advies aan jullie.
en als jullie denken, je denkt veel te moeilijk split het in 2 dan gaat het mij zelf ook wel lukken, maar het leek me cool om het zo te doen =)
 
Joost B

Joost B

14/11/2011 19:27:24
Quote Anchor link
Ik denk dat de Composite pattern hiervoor wel goed werkt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.