Mod_rewrite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Team Lead Applicatie Developers

UPS zoekt een Team Lead Applicatie Developers *THUISWERKEN IS MOGELIJK VOOR DEZE FUNCTIE Heb jij ruime ervaring als applicatieontwikkelaar? En vind je het leuk om boven op de laatste ontwikkelingen in je vak te zitten, mede-developers aan te sturen en altijd te blijven leren? Als Team Lead C# bij UPS werk je aan projecten die in veel verschillende landen worden gebruikt en maak je deel uit van een grote en internationale gemeenschap van agile teams. Dit ga je doen Je gaat aan de slag met het leveren van functionaliteiten voor zeer complexe IT-systemen. Je werkt samen met verschillende agile teams

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière door meteen mee te bouwen aan dingen zoals een optimaal werkende website aan de hand van je PHP kennis. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken.

Bekijk vacature »

Database Marketeer

International Campaign for Tibet (ICT) zet zich al 30 jaar in voor behoud van de Tibetaanse cultuur, mensenrechten, democratische vrijheden en zelfbeschikking voor het Tibetaanse volk. Als grootste wereldwijde Tibet-organisatie heeft ICT kantoren in Washington DC, Amsterdam, Brussel, en Berlijn. ICT-Europe is gevestigd in Amsterdam. We onderzoeken en rapporteren de ontwikkelingen in Tibet, lobbyen bij regeringen, benaderen de media, organiseren evenementen en voeren campagnes voor meer aandacht en steun aan Tibet. ICT wordt gevormd door Tibetanen in Tibet die hun leven wagen om informatie met ons te delen, onderzoekers van mensenrechtenschendingen in Tibet, lobbyisten, woordvoerders die de pers te woord

Bekijk vacature »

DevOps Engineer

DevOps Engineer bij de Nationale Politie Werken bij de Politie op basis van detachering Voor onze opdrachtgever, de Nationale Politie, in Driebergen-Rijsenburg, zijn wij op zoek naar een DevOps engineer o.b.v. detachering. Als DevOps engineer kom je in een team te werken dat nauw gaat samenwerken met analisten en Data Scientists. Wat zijn jouw verantwoordelijkheden en werkzaamheden? Doelstelling: De Helios applicaties heeft als doel het structureren van informatie. De broninformatie bestaat uit platte tekst, wij willen daar eigenschappen en relaties uit opslaan. Dit omvat veel verschillende bronnen en het bijhorende datamodel is complex. Jouw verantwoordelijkheden: Je bent verantwoordelijk voor de

Bekijk vacature »

Software Developer Geospatial Technology

Would you like to be part of an innovative, inspiring and international environment? Are you excited to work in a Geo-ICT, Asset Management, Energy, Water & Telecom industry and do you have strong programming skills? The job as Experienced GIS Software Developer offers the challenge you are looking for! Software Developer Geospatial Technology 32-40 hours per week Your Job As Experienced GIS Consultant you will work in an international team on projects at leading customers in the Netherlands. You will deal with design solutions in which emerging technologies play an important role. Along with your colleagues and customers you will

Bekijk vacature »

Senior Systeembeheerder

Senior Systeembeheerder in de financiële sector Voor onzeopdrachtgever in Den Haag, in de financiële sector zijn wij met spoed op zoek naar een senior systeembeheerder. Als senior systeembeheerder kom je te werken in het team ICT-afdeling. Dit team isverantwoordelijkvoor alle ICT-activiteiten binnen het bedrijf en bestaat uit teams die elk verantwoordelijk zijn voor hun eigen discipline.Die varieert van kantoorautomatisering, opzet en beheer van de systeemarchitectuur, projecten en ondersteuning van alle front- en backoffice applicaties, on premise en in de Cloud. Wat zijn jouw verantwoordelijkheden en werkzaamheden? Doelstelling: Het ICT-infrastructuurteam is belast met het bieden van een infrastructuur die veilig, flexibel,

Bekijk vacature »

Business Intelligence Developer

Dit is de rol Boels pitstop De organisatie Boels is zich aan het professionaliseren en digitaliseren. Jij gaat hier een grote rol in spelen. Wat doet de organistaie Boels? Hoe doen we het? Waar staan we? Waar willen/moeten we naartoe? De afdeling BI krijgt steeds meer (aan)vragen voor dashboards/data etc. vanuit de organisatie om dit te onderzoeken. Dit doen we centraal vanuit Sittard. Als Business Intelligence Developer werk je aan projecten (klein of groot), waar we met data inzichten verschaffen aan onze organisatie. Je denkt mee met onze interne stakeholders, draagt initiatieven aan en zorgt er vervolgens voor dat de

Bekijk vacature »

(Senior) iOS Developer

NO RELOCATION! APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS! Due to success our client is expanding their Mobile App team and therefore we are looking for a (Senior) iOS Developer to join the team! Client Details NO RELOCATION! APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS! Key-Account of Michael Page , A-Brand, International and established company focused on tech Description NO RELOCATION! APPLICANTS MUST LIVE IN THE NETHERLANDS! On behalf of our client we are looking for a (Senior) iOS Developer that can bring the gained and developed knowledge and skills to contribute to the team. Also, the ideal candidate is willing to

Bekijk vacature »

PHP developer

Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met skills. Als PHP Developer ga je bij H&R Products tot het uiterste voor onze klanten. Je bent onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen, aanpassen en onderhouden van nieuwe en bestaande websites, webshops en web-applicaties. Zit het bijhouden van de laatste webontwikkelingen in jouw DNA? Dan is dit misschien wel wat je zoekt! Wie ben jij? Je hebt 0-3 jaar ervaring Je inspireert ons met de laatste webontwikkelingen Je leert snel, maar denkt ook aan het grotere plaatje in teamverband Je bent in staat om altijd de gebruiker leidend te houden bij

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developer Are you looking to develop your career and satisfy your ambitions at a company where you can aspire to new heights, enjoy personal growth and thrive on achievement? At Dynamic Web Marketing we are looking for a passionate and ambitious Java developer, capable of making a positive impact on our key projects, while developing a successful and prosperous career in a challenging and rewarding international environment. We focus on being the best online marketing company in the field of online gaming. Working with us as a Java Developer means: Helping us build and improve a microservice-driven system with

Bekijk vacature »

Tech Lead Application Developer

UPS is looking for a Tech Lead Application Developer For our Europe development center in Eindhoven we’re looking for an Application Tech Lead that is able to work on enterprise type applications deployed across the world. As a tech lead at UPS you work on enabling the delivery of functionality for highly complex IT Systems. More than 500,000 UPSers move goods, capital and information across the world and deliver over 22 million items to their destinations every day. And our IT Systems make sure this can be done as efficient as possible. What You’ll Do You collaborate with internal customers

Bekijk vacature »

Java Server Developer

Ontwikkel jij graag door aan de innovatieve, prijswinnende mobiele identiteitsverificatie oplossing ReadID? Dan is Innovalor op zoek naar jou als Java Server Developer Functie omschrijving Jouw baan! Ontwikkelen van onze ReadID SaaS server, met security en schaalbaarheid als belangrijk aandachtspunt; Bijdragen aan de routekaart voor ReadID, zoals toevoegen van nieuwe functionaliteiten en integratie met aanvullende producten van onze partners (zoals gezichtsherkenning); Helpen van developers van onze klanten bij het integreren van the ReadID API, vooral de server-side API's (REST, XML, JSON); Schrijven van API-documentatie voor onze klanten; Bijdragen aan geautomatiseerd testen; Optioneel bijdragen aan big-data analyse van onze logbestanden (ReadID

Bekijk vacature »

Java / Hippo developer

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Java/Hippo ontwikkelaar en op zoek naar een internationale, creatieve en innovatieve omgeving? Wil jij werken in een divers applicatielandschap waar alle aspecten van het vakgebied van een developer aan bod komen, zodat je je volledig kan ontplooien? Bij Randstad Groep Nederland (HQ) zijn we op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een Java/Hippo ontwikkelaar die per direct ons interne team komt versterken. Java/Hippo development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Je komt te werken in het Online Search Experience team. Dit team werkt samen met de product owner aan onze web omgevingen van Randstad

Bekijk vacature »

.NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Order Management Systeme

Advanced Mendix Developer Order Management Systemen (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende e-commerce markt? Je doet dit bij PostNL door met je DevOps team onze Mendix applicaties verder te ontwikkelen, waarbij je complexe logistieke business processen vertaalt naar applicaties die ons primaire proces ondersteunen". Wat ga je doen? PostNL wordt een postal tech company We nemen de ontwikkeling van onze IT applicaties in eigen hand door onze eigen software-ontwikkel-capability op te zetten. Als Advanced Mendix Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair, agile werkend Business-IT-team. Samen met dit team bouw je onze logistieke IT-applicaties verder

Bekijk vacature »
Jacco Engel

Jacco Engel

07/09/2010 09:44:06
Quote Anchor link
Dames en Heren,

Ff kort een mod rewrite vraagje

ik heb de volgende url :
/project1/pagina.html?1=get_1&2=get_2

Nu wil ik als url graag hebben :
/project1/pagina/get_1/get_2.html

Maar het kan voorkomen dat get_2 er niet is en het kan voorkomen dat get_1 er niet is, maar als get_1 er niet is , is het onmogelijk dat get_2 er is.

Kan iemand me hier mee helpen. (en onder helpen versta ik even geen links naar google/tutorials want daar heb ik helaas even geen tijd voor).

Gr,

Jacco
Gewijzigd op 07/09/2010 09:44:37 door Jacco Engel

PHP hulp

PHP hulp

13/06/2021 21:56:04

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

07/09/2010 09:58:32
Quote Anchor link
Beetje eigen inzet mag ook wel

RewriteRule ^project1/pagina/(.*)/(.*)\.html$ /project1/pagina.html?1=$1&2=$2 [L]
Gewijzigd op 07/09/2010 09:59:01 door www JdeRuijterNL

Didier mercier

didier mercier

07/09/2010 14:54:33
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben bezig met het aanleren van de mod_rewrite functie van Apache.

Ik heb in de htaccess de volgende lijn geplaatst :
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^pagina/(.*)/(.*)\.html$ /pagina.php?param1=$1&param2=$2 [L]

Ik dacht dat het principe was een automatische overschrijving van de url maar het werkt alleen als ik :
of de url aanpast in mijn pagina
of de url zelf intikt in de urlbar van de browser.

Ik weet niet als de AllowOverride op All staat in de http.conf maar ik weet dat mijn hosting de config niet wil aanpassen door beveiligheidsredenen. Kan dit echt voor gevaar zorgen voor de server?

Kan iemand mij een beetje uitleg geven want ik denk dat het toch de bedoeling is om dit automatisch te laten gebeuren.

dank u

Mathijs -

Mathijs -

07/09/2010 18:40:16
Quote Anchor link
http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/core.html#allowoverride
"When this directive is set to None, then .htaccess files are completely ignored. In this case, the server will not even attempt to read .htaccess files in the filesystem."

maw, htacces werkt niet met dit op none.

wat ik zelf normaal doe is alles in 1 get variabele te gooien en dan kan ik met php beslissen wat wat is:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ ./index.php?path=/$1&%{QUERY_STRING} [L]

Didier mercier

didier mercier

07/09/2010 23:29:26
Quote Anchor link
bedankt voor reactie
maar wat bedoel je met : "dan kan ik met php beslissen wat wat is:"

didier

Bas Kreleger
Beheerder

Bas Kreleger

07/09/2010 23:43:58
Quote Anchor link
Door de $_GET variabele uit te lezen ;). Probeer het uit en dump die var: var_dump.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.