modus "r+" werkt niet zoals het zou moeten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hanneke

Hanneke

24/10/2003 17:21:00
Quote Anchor link
Tja, het staat eigenlijk al allemaal in mijn onderwerp... Ik wil een invoer naar een .txt bestand schrijven... dit werkt in principe dus allemaal uitsteeeekend, toen ik nog "a+" in mijn scriptje had staan... maar dit zorgt ervoor dat alle invoer onderaan in mijn tekstbestand wordt geschreven. Om de filepointer boven aan het tekstbestand te zetten, moet je "r+" gebruiken... maar waarom werkt dit nou niet zoals het zou moeten?

Als ik deze modus gebruik om weg te schrijven, worden de daarvoor ingevoerde tekstjes half afgebroken... een tekst als "dit is een klein tekstje" wordt dan zoiets als: "n klein tekstje"

Is er iemand die dit probleem kent en weet hoe dit opgelost kan worden???

Groetjes, Hanneke!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:20:11
 
B a s
Beheerder

B a s

24/10/2003 17:26:00
Quote Anchor link
Zou je je code eens kunnen posten?? Want r+ heeft er niets mee te maken denk ik..
 
Hanneke

Hanneke

24/10/2003 17:34:00
Quote Anchor link
Hier komt ie (niet lachen als't allemaal niet klopt hoor... eerste helemaal zelf geschreven script... moet alleen die functie voor het maken van pagina's nog toevoegen als er tien posts op een pagina staan... maar kweet nog niet hoe dat moet :(

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?PHP
//functie 1: voor het schrijven naar praatje.txt
function schrijf($naam, $bericht) {
   $bestand = "praatje.txt";
   $open = fopen($bestand, "a+b");
    if ($open) {
    fwrite ($open, "$naam\t$bericht<HR><P>\n");
    fclose ($open);
    $geslaagd = TRUE;
    }
else {
     $geslaagd = FALSE;
    }

return $geslaagd;
}

//einde van functie 1: voor het schrijven naar praatje.txt

//functie 2: lezen uit praatje.txt

function lees() {
   $bestand = "praatje.txt";
   $open = fopen ($bestand, "r");
    if ($open) {
    $gegevens = file ($bestand);
     for ($n = 0; $n < count($gegevens); $n++) {
     $haalregel = explode("\t", $gegevens[$n]);
     print ("$haalregel[0]<BR>\n$haalregel[1]<P>\n");
    }

   fclose ($open);
   }
else {
   print ("praatje is momenteel niet beschikbaar<BR>\n");
   }
}

//einde functie 2: lezen uit praatje.txt
?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?PHP
schrijf ($array["naam"], $array["bericht"]);
lees ();
?>
 
Hanneke

Hanneke

24/10/2003 17:42:00
Quote Anchor link
oja, "a+b" heb ik dus al meerdere malen veranderd... eerst gewoon a+, toen a+t (naar aanleiding van een tutorial op deze site) naar r+ enz enz... maar het werkt maar niet!
 
B a s
Beheerder

B a s

24/10/2003 20:10:00
Quote Anchor link
He Hanneke! Ik heb de code ook geprobeerd en het werkt hier perfect, zoals het hoort te werken.. raar dattie het niet bij jou doet.. probeer het eens op een andere hosting provider ofzo?
 
Hanneke

Hanneke

24/10/2003 20:39:00
Quote Anchor link
Dankjewel zeg! Ik heb het eerst geprobeerd bij XL server... en vervolgens dus bij Lycos... en bij allebei werkte het niet... heb je het gewoon gepoogd met r+? Ik vind het zo raaaar! Misschien ligt het dan aan mijn tekstbestand, of aan het feit dat ik op een mac werk? Of aan de versie van Fetch waarmee ik upload? AAAH!
 
B a s
Beheerder

B a s

25/10/2003 10:02:00
Quote Anchor link
He Hanneke!!

Kijk: http://www.phphulp.nl/voorbeeld/hanneke.php .. werkt prima :S
 
Hanneke

Hanneke

25/10/2003 15:01:00
Quote Anchor link
Heee Bas,

Ik zie het, dat het prima werkt... wrom krijg ik dan van die vreemde afbrekingen??? Wat denk jij, kan het aan het textbestand of uploadprogramma liggen? Tis dus wel duidelijk iets dat bij mij verkeerd gaat... Misschien moet ik het gewoon eens vanaf een pc met eehmm.. hoe heette dat... ws_ftp doen ofzow... en een pc tekstbestand... en op een pc invoeren *grom*

Zeg, heb jij nog een idee of een link over dat schrijven van pagina nummers in m'n script? Of is dat uberhaupt niet mogelijk als je een textfile leest? Zal toch wel?
 

24/09/2004 22:46:00
Quote Anchor link
gfgfgfgfgfgfgfgf

Edit:
schreef ik met het ip adres: 62.163.158.110
Gewijzigd op 25/09/2004 12:21:00 door
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.