Moet een keuze maken...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Danny Roelofs

Danny Roelofs

20/03/2008 20:18:00
Quote Anchor link
Hoi Allen,

Als jullie naar deze link gaan, en inloggen met demo / demo dan komen jullie in een backend terecht voor een opensource CMS die ik aan het bouwen ben.

Je zult een een paar iconen zien op een desktop, en een scherm waarin via de bar of scroll wiel (als je in dat scherm staat) de inhoud kunt scrollen. en een aantal menu's (doet niets, stelt niet veel voor).

Maar het gaat mij erom, het is nogal een gedoe om dit allemaal zo te doen, en het zou zonde zijn als deze methode geheel niet interesant is, dat de interesse toch eerder ligt in een joomla achtige back-end..

Mijn vraag is, zou je verkiezen voor een virtuele desktop zoals de mijne of verkies je liever de joomla of drupal (enzovoorts).. methode's ?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 21:39:25
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

20/03/2008 20:27:00
Quote Anchor link
Is het de bedoeling dat je al wat kunt aanpassen? of kan dat nog niet?

want het is mij nog niet gelukt, kan aan mij liggen hoor..

verder is het wel mooi, ik zou alleen andere kleuren kiezen.

Zelf zou ik joomla boven dit verkiezen, maar als anderen er ook mee moeten kunnen werken is dit (misschien) wel een mooi iets. Als het tenminste een beetje gebruiksvriendelijk is.
 
Wouter K

Wouter K

20/03/2008 20:35:00
Quote Anchor link
Ik vind het wel leuk om te werken is teminste eens iets anders ;)
Dus werk het uit ookal kost het veel tijd.
Maar probeer het toch te verkopen ? Ipv Opensource....


Verder vind ik het wel leuk in een steken..
 
Aron K

Aron K

20/03/2008 20:46:00
Quote Anchor link
Deze is koel, ik zou deze boven joomla verkiezen.
 
GaMer B

GaMer B

20/03/2008 20:52:00
Quote Anchor link
Aron schreef op 20.03.2008 20:46:
Deze is koel, ik zou deze boven joomla verkiezen.

Je neemt me de woorden uit mijn mond.
 
Frank -

Frank -

20/03/2008 21:25:00
Quote Anchor link
Hmmm, vind het eigenlijk maar niks. Doe mij maar Drupal.
 
Wouter K

Wouter K

20/03/2008 21:28:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 20.03.2008 21:25:
Hmmm, vind het eigenlijk maar niks. Doe mij maar Drupal.


Zijn we gewent van je :)
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

20/03/2008 22:36:00
Quote Anchor link
erwin schreef op 20.03.2008 20:27:
Is het de bedoeling dat je al wat kunt aanpassen? of kan dat nog niet?

want het is mij nog niet gelukt, kan aan mij liggen hoor..

verder is het wel mooi, ik zou alleen andere kleuren kiezen.

Zelf zou ik joomla boven dit verkiezen, maar als anderen er ook mee moeten kunnen werken is dit (misschien) wel een mooi iets. Als het tenminste een beetje gebruiksvriendelijk is.


Nee je kunt nog niets aanpassen, ik ben op dit moment nog aan het ontwikkelen en zit nog in de test fase en het programmeren van functie's zodat de zogenaamde widgets herbruikbaar zijn zodat ik niet alles opnieuw hoef te programmeren.

Een aantal dingen zijn ook uitgeschakeld, de bedoeling is ook dat alles op on-demand wordt geladen, dus de back-end laad behoort niet alles in éens te laden, maar laad de benodige html en javascript functie's in waar nodig.
 
Wouter K

Wouter K

20/03/2008 22:37:00
Quote Anchor link
Hou je ons Up-To-Date ?

2450 regels code :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

20/03/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Als er interesse in is altijd, ik ga hier toch een opensource project van maken, er komt ook nog een multi CMS variant, die gaat wel commercieel. Maar ik zoek de draagkracht grotendeels toch in de opensource community gezien dit vaak stimulerend is voor een project.
 
Jonathan plas

jonathan plas

20/03/2008 22:46:00
Quote Anchor link
wat is joomla? :p snap er niet veel van! wat is de bedoeling hiervan? (ps kijk naar mijn rank: beginner) :p
 
Niek Weevers

Niek Weevers

20/03/2008 23:43:00
Quote Anchor link
Ik vind het niet echt bijzonder.
Let er op dat bij een cms gebruiksvriendelijkheid enorm scoort.
Ga er van uit dat je gebruikers niks weten en er toch mee moeten werken.
Waar ik een voorstander van ben is dus een explorer idee met een boomstuctuur. Hier weten de meeste mensen raad mee omdat ze het herkennen van het besturingssysteem zelf.

Onder deze boomstructuur (met in en uitklappen) kun je dan je pagina's zetten. In het hoofdmenu kun je dan pagina's voor je cms neerzetten, bijv home, pagina's, modules en uitloggen.

Ik heb te weinig ervaring met joomla om te zeggen hoe gebruiksvriendelijk deze is. Als je bijv typo3 hebt: deze kan zo goed als alles, cool systeem, maar doordat je hier alles kan gaat de gebruiksvriendelijkheid enorm achteruit.
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

20/03/2008 23:50:00
Quote Anchor link
Ja daar heb je op zich wel een punt, omdat ik al 23 jaar achter de computers zit is alles voor mij vrij eenvoudig, doorzie meestal al snel de logica van alles en nog wat, maar ja voor een beginner.

Alhoewel ik eigenlijk wel een desktop omgeving gebruik, die in theorie zowel op windows, linux of mac omgegevingen te vinden zijn.

Maar ik ben onderhand ook al aan het denken om de back-end gewoon naar wens instelbaar te maken, moet er nog even over nadenk (het project gaan her-defineren).. zodat ik in iedergeval niet alles opnieuw hoef te programmeren voor elke methode van werken.

Maar ben blij dat ik hier zo met jullie erover kan praten, eens erover praten met derden geeft me inzicht in keuze's.
 
Crispijn -

Crispijn -

21/03/2008 00:45:00
Quote Anchor link
Quote:
Ja daar heb je op zich wel een punt, omdat ik al 23 jaar achter de computers zit is alles voor mij vrij eenvoudig, doorzie meestal al snel de logica van alles en nog wat, maar ja voor een beginner.


Bekend gevaar. Mijn tip: maak een website en zet je moeder, desnoods oma er eens achter. Dit werkt ideaal. (in mijn geval is de generatie kloof echt zeker aanwezig) en dus leer je hier zeer veel van. Verder zijn er natuurlijk vele onderzoeken over de usability en de vindbaarheid van sites op internet gepubliceerd. zeker een aanrader je hier eens in te verdiepen. Helemaal als je zelf een applicatie bouwt denk je er snel te makkelijk over. Even hier en daar klikken/slepen/rommelen is voor jou dan ontzettend logisch, maar een nieuwe gebruiker zoekt zich een breuk voor dat ene dingetje.

Handige tip: maak van elke bewerking/actie en stappenplan. Zo basaal mogelijk. Ga hier alle handelingen uit slopen totdat je echt het kortst mogelijke lijstje hebt. Dit werkt het lekkerst :D
 
Frank -

Frank -

21/03/2008 01:28:00
Quote Anchor link
Danny Roelofs schreef op 20.03.2008 23:50:
Alhoewel ik eigenlijk wel een desktop omgeving gebruik, die in theorie zowel op windows, linux of mac omgegevingen te vinden zijn.
Ik gebruik voornamelijk OSX en daar is m'n desktop toch echt vrijwel helemaal leeg. In totaal 5 snelkoppelingen naar het netwerk en de schijven, en dat was het dan.

Verder zit alles in Finder en m'n meest gebruikte applicaties in dock.

Een browser zou ik als browser gebruiken en inrichten. Dat is wat een gebruiker verwacht, wanneer je voldoet aan zijn verwachtingen, heb je een tevreden gebruiker. En dat is uiteindelijk toch het doel.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

21/03/2008 08:46:00
Quote Anchor link
@Danny Roelofs

Wat je wel zou kunnen doen, is wel een beetje een "standaard" indeling houden zoals die voor de meest gangbare/ gebruikte systemen zijn gemaakt. Je houdt dan bij welke opties het meest worden gebruikt, en deze zet je voor het gebruikersgemak op de 1e pagina waar je komt als je inlogt.

Scheelt al een boel zoekwerk. Om er echt een "desktop" omgeving van te maken is een leuk idee, maar of het de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt.
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

21/03/2008 12:47:00
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie insteek, ja ik ga dan toch maar het desktop idee op de achtergrond zetten en het meer richting de joomla/drupal achtige methodes.
 
Boris Mattijssen

Boris Mattijssen

21/03/2008 13:29:00
Quote Anchor link
ff een vraagje, waar gaat dit over?

Het enigste wat ik zie is een blauw vlak dat groter wordt, en een ruitjespapier achtergrond.
Ik kan nergens inloggen ofzo hoor XD
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Boris Mattijssen
 
Terry

Terry

21/03/2008 13:56:00
Quote Anchor link
inderdaad, dat zie ik ook
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

21/03/2008 14:12:00
Quote Anchor link
Klopt, ik heb na aanleiding van de bovenstaande reactie's mijn keuze al bepaald en daardoor is de eerder aanwezige backend verwijderd en ben ik opnieuw begonnen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.