Mollie API - hoe raak ik gestart?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bart Venken

Bart Venken

08/07/2018 17:09:43
Quote Anchor link
Hallo,

Voor een maatwerk PHP/MySQL webshop wil ik voor de betalingen de Mollie API gebruiken. Daarvoor heb ik de bestanden gedownload bij GitHUb en de voorbeeldcode gebruikt (met mijn eigen API key). De code geeft errors en als ik die bekijk lijkt die verwijzingen naar bestanden te maken die ik niet terugvind in de API mapstructuur. Er is bvb ook sprake van een bestand autoload.php, dat zich in de map vendors zou bevinden; maar die bestaat niet.

De gebruikte bestanden en code staan hier: https://github.com/mollie/mollie-api-php

Wellicht zie ik iets vanzelfsprekends over het hoofd. Kan iemand mij uitleggen welke bestanden ik precies nodig heb en wat de code is om de boel gestart te krijgen? Het gebruik van de API zelf zal ws geen probleem vormen.

Tx
Bart
Gewijzigd op 08/07/2018 17:10:02 door Bart Venken
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:42:55
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/07/2018 17:20:47
Quote Anchor link
Maar wat heb je dan precies gedownload van GitHub? Mogelijk zijn er implementaties voor Mollie die geschreven zijn voor specifieke pakketten, hier zou de documentatie duidelijkheid over moeten geven? Gaat het over deze API?

Als je gewoon alle bestanden daar vandaan trekt, de handleiding volgt, en dit levert fouten op, dan zou ik je stappen nog eens herlopen.

Wat je in ieder geval zult moeten controleren is of jouw website aan de vereisten (requirements) voldoet.

Als dit alles geen soelaas biedt, zul je wat specifieker moeten zijn over de dingen/foutmeldingen waar je tegenaan loopt.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/07/2018 18:01:18
Quote Anchor link
Met die vendor/autoload.php gaan ze d'r vanuit dat je met Composer werkt: https://getcomposer.org/ . Doe je dat niet, dan moet je het zelf oplossen (wat hier https://github.com/mollie/mollie-api-php ook eigenlijk wel staat).

Als je nog nooit met Composer hebt gewerkt kan ik je aanbevelen om even een uurtje te nemen om er bekend mee te raken. Dat uurtje ga je in de toekomst snel weer "terugverdienen".
 
Bart Venken

Bart Venken

08/07/2018 20:32:49
Quote Anchor link
@Thomas
Daar had ik dat idd gedownload. Als ik het hier download (daar zit de vendor folder wel in), heb ik wat ik moet hebben en werkt het. Ik heb nu wel een issue met de betaalpagina bij Mollie, maar ik veronderstel dat dat eerder iets is voor de support dààr.

@Rob
Bedankt voor de tip. Composing as we speak ;)
Gewijzigd op 08/07/2018 20:33:08 door Bart Venken
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

08/07/2018 22:02:05
Quote Anchor link
Mijn ervaring is dat Mollie vrij recht-toe-recht-aan werkt. Oftewel: ik denk dat de fout bij jou ligt ;-)

Welke melding/fout krijg je?

Tip: begin met een example, en bouw die gewoon stap-voor-stap om naar je eigen situatie. Dan zie je het meteen als je het ergens "verkloot".
 
Bart Venken

Bart Venken

08/07/2018 22:04:05
Quote Anchor link
Rob: zie mijn vorige reactie; het is intussen in orde. Toch bedankt voor je reactie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.