Move data van tabel naar andere tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruud

ruud

23/05/2008 10:52:00
Quote Anchor link
Ik heb 2 tabellen.

Upload_pending:
- id
- naam
- locatie
- bestand

Upload_goedgekeurd:
- id
- naam
- locatie
- bestand

De informatie die geupload wordt, wordt in de eerste tabel (Upload_pending) gezet.

Hoe kan ik de informatie van de tabel 'Upload_pending' naar de tabel 'Upload_goedgekeurd' verplaatsen? Is dat mogelijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:50:15
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

23/05/2008 10:55:00
Quote Anchor link
Waarom zou je dat willen? Je kunt toch gewoon een extra kolom maken waarbij 1 goedgekeurd is en 0 nog niet goed gekeurd.
 
Frank -

Frank -

23/05/2008 11:00:00
Quote Anchor link
Dat wil je niet, nooit niet.

Het enige verschil tussen de data in beide tabellen, is de status. Voeg aan tabel 1 een kolom met de status toe en jouw probleem bestaat niet meer. De 2e tabel kan dan ook richting schroothoop.

Uiteraard kies je een betere tabelnaam, pending is een status (dus een eigenschap) en kan dan onmogelijk in de tabelnaam staan. Tenzij je een fout maakt...

Tip: normaliseren, dan zul je zien dat een eigenschap van een item altijd in de tabel staat en niet een tabel is.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

23/05/2008 11:17:00
Quote Anchor link
Zoieso is de benaming van de tabel upload ook niet goed. Wat wil dat nou over de tabel zeggen als deze upload heet, wat zit er in? Foto's, koeien, text-documenten? Dat is niet af te leiden van je benaming.
 
- wes  -

- wes -

23/05/2008 11:18:00
Quote Anchor link
Jurgen, dat is hier niet goed. Dan zou je een aparte upload tabel moeten maken voor koeien , fotos en textfiles volgens jou theorie. Kan je wel doen, maar dan komt frank je halen in je slaap.
 
Ruud

ruud

23/05/2008 11:37:00
Quote Anchor link
De tabellen bestaan nog niet, gaf ze even als voorbeeld. Ik vroeg me alleen af of het ook mogelijk is dat je data naar een andere tabel verplaatst.

Bedankt!
 
Frank -

Frank -

23/05/2008 11:41:00
Quote Anchor link
Tuurlijk kan dat maar je doet dat helemaal nooit, het is namelijk nooit nodig. Een tabel kan echt wel een paar TB en/of paar miljard records kwijt, gebrek aan ruimte zal dus nooit voorkomen. Een andere reden om data van de ene naar de andere tabel te verplaatsen, kan ik niet bedenken.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

23/05/2008 11:54:00
Quote Anchor link
Ik zou het zo doen(als we het over foto's hebben, voor een album):

foto_upload
==========
id
naam
album_id
bestandslocatie
beschrijving
datum
pending

foto_albums
==========
id
naam
beschrijving
datum
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 
Frank -

Frank -

23/05/2008 12:00:00
Quote Anchor link
Jurgen schreef op 23.05.2008 11:54:
Ik zou het zo doen(als we het over foto's hebben, voor een album):

foto_upload
==========
id
naam
album_id
bestandslocatie
beschrijving
datum
pending
Wanneer je dan van de kolom "pending" gewoon "status" maakt en daarin de gewenste status zet, is het feest helemaal compleet.

Wellicht is het nog handiger om de statussen in een aparte tabel te zetten, dan hoef je daar alleen maar met een foreign key naar te verwijzen en klaar ben je. Dan is er ook geen kans meer op corrupte data.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.