MP3 speler met download functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank WD

Frank WD

23/05/2012 15:21:31
Quote Anchor link
Ik zit even met het volgende. Hoop dat ik in de goede Forum onderdeel zit.

Ik heb een scriptje gemaakt dat er via admin een mix toegevoegd kan worden aan database. Dit lukt helemaal prima.

bij het toe voegen word er een file geupload naar de server toe. Dit is een mp3 file. Na het uploaden word er een download link gemaakt en word ook in de database weg geschreven. Bij het aanmaken van deze download link kan er worden aan gegeven dat de file beschikbaar is voor luisteren en downloaden, maar ook alleen geluisterd kan worden ma niet gedownload mag worden.

Dit werkt ook goed en na behoren alles word netjes zoals gewenst naar database geschreven. Maar nu komt het.

Bij het aanroepen van de gegevens loop ik dus vast. Het weergeven van alle gegevens is het probleem niet. Het laten vullen van een speler met de file is probleem ook niet. Het probleem zit in het volgende.

Ik ben opzoek na een player die dus de file kan afspelen.
Maar hiernaast een download knop heeft om de file te kunnen downloaden bij beschikbaarheid voor downloaden.

nu vroeg ik mij af na diverse uren zoeken of iemand van jullie weten of er een dergelijke speler/downloader bestaat?

Ik kan natuurlijk een speler maken met daar weer onder een link om te downloaden.
Maar dit is natuurlijk niet de mooiste oplossing. Daarom ook even de vraag hier of iemand van jullie zoiets al eens tegen gekomen en of het bestaat.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:44:51
 
Joey Drieling

Joey Drieling

23/05/2012 15:41:17
Quote Anchor link
Als ik het goed heb had de JWPlayer de optie om download knop. bij te weergeven.
 
Eddy E

Eddy E

23/05/2012 15:44:38
Quote Anchor link
Dit heb ik ooit eens gemaakt: http://hervormdsliedrecht.nl/podcast.php?mi=49&pid=0

Daar gebruik ik daar dus een klein Flash-bestand. Maar geef ook een gewone HTTP-link.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="mediaplayer/player.swf" width="350" height="20" style="undefined" id="ply" name="ply" bgcolor="#FFFFFF" quality="high" allowfullscreen="false" allowscriptaccess="always" flashvars="file=http://kerkdienstgemist.nl/assets/803516-Openbaring-1-vers-7.mp3&image=mediaplayer/preview.jpg&skin=mediaplayer/simple.swf"/>


Die kerkdienstgemist.nl geeft een gewone MP3 door zonder fratsen (is ook gelijk downloadlink).
Die player.swf staat dus op www.hervormdsliedrecht.nl/mediaplayer/player.swf
 
Frank WD

Frank WD

23/05/2012 15:49:31
Quote Anchor link
Bedankt tot zover de input.
Ik ga de optie van Eddy eens bekijken of deze wat is. Eventueel andere optie's altijd nog welkom natuurlijk.
 
Jens erd

Jens erd

23/05/2012 16:25:33
Quote Anchor link
Iedereen die met Html om kan gaan weet dat er ergens in de broncode een link naar het nummer móet staan, immers moet je browser weten waar het nummer vandaan komt. Via die link kun je een ook het nummer downloaden. Waterdicht is het dus nooit, tenzij je de techniek van bijvoorbeeld Youtube afkijkt. Ik weet helaas niet hoe dat precies in elkaar steekt, zul je dus even op moeten zoeken via Google o.i.d..
 
Eddy E

Eddy E

23/05/2012 16:56:56
Quote Anchor link
En via een Youtube-downloader kan dat alsnog.
Wat de browser afspeelt DOWNLOADt hij ook.

Wat de browser kan, kan de browser ook voor jou doen.
Alleen met stream-video/-audio wordt dat moeilijker.



Dus: wat je beluistert IS al gedownload.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

23/05/2012 17:07:55
Quote Anchor link
je zou het voor de gemiddelde persoon wel moeilijker kunnen maken door de mp3 bestanden via php aan te roepen en door te sturen naar de file die je buiten je web root hebt. zo kan een gebruiker niet naar het bestand browsen maar zoals eddy al zegt, dit is niet waterdicht
 
Joey Drieling

Joey Drieling

23/05/2012 17:17:05
Quote Anchor link
Youtube is ook makelijk te verkrojgen de urls naar de video's staan gewoon in de broncode in tussen de flashvars in json of na het kijken uit de temp map van je browsor kopiere.

Het enigen wat je niet kan downloaden is via streamen het kan echter wel worden opgenomen.

Zo als gezecht je kan niet tegen houden wel moeilijker maaken echter als het om betaalde content gaat wat gedownload mag worden zou ik in de player een sampel afspelen een stuk van 20 seconde van het mp3 bestand.
 
Frank WD

Frank WD

23/05/2012 18:18:34
Quote Anchor link
We hebben een oplossing gevonden en gaan deze uitwerken.
Zoals gezegd in de reactie's en wat wij ook al wisten zaten we dus met het probleem dat de url na file achter haalt kon worden.

Intern is er nu voor de oplossing gekozen om met intro's te gaan werken.
We bedanken een ieder voor de reactie's in deze.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.