Mp3 uit mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan iemand

Stefan iemand

09/06/2010 19:23:51
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben dus bezig met een website te maken waar mensen een profiel kunnen maken en hun muziek opzetten, maar ik heb een paar vragen,
Als je een mp3 bestand upload, hoe zorg je dan dat die in de database komt? en dan bedoel ik niet de URL naar het bestand, maar heel het bestand zelf, dus gecodeerd..
en hoe laat ik het afspelen met een flash player, en hoe zorg ik ervoor dat mensen het kunnen downloaden?
Ik zou dit makkelijk vinden omdat het dat geen ruimte in beslag neemt.. anders staat mijn host direkt vol.
Alvast bedankt,
Stefan.

PHP hulp

PHP hulp

19/01/2021 01:16:40

- Raoul -

- Raoul -

09/06/2010 19:29:15
Quote Anchor link
Ik denk niet dat dit kan om een mp3 bestand in de db te zetten

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

09/06/2010 19:29:46
Quote Anchor link
MP3 in een map zetten en locatie in db

Winston Smith

Winston Smith

09/06/2010 19:30:46
Quote Anchor link
Binaire bestanden kun je met BLOB (Binary Large Object) in de database zetten, maar dat wil je niet want het is traag en onnodig. Je kan beter de info over het bestand opslaan in de database, en de bestanden zelf in een mapstructuur opslaan. Overigens neemt het hoe dan ook ruimte in beslag (lijkt me ook logisch). Let er ook op dat hetgeen je wilt in strijd is met de auteurswet in verband met openbaren en/of vermenigvuldigen van auteursrechtelijk beschermd materiaal (tenzij de mp3's rechtenvrij zijn of jij de uploader de rechthebbende is uiteraard).

Bram Boos

Bram Boos

09/06/2010 19:38:11
Quote Anchor link
@Kasper;

Ik denk dat de TS het meer wil omdat de host het dataverkeer van de MySQL niet meerekent of niet?

Winston Smith

Winston Smith

09/06/2010 20:01:15
Quote Anchor link
Bram Boos op 09/06/2010 19:38:11:
@Kasper;

Ik denk dat de TS het meer wil omdat de host het dataverkeer van de MySQL niet meerekent of niet?
Zo las ik het ook, maar vaak zit er ook een limiet aan de database? En het upload-/downloadverkeer telt ook mee (en bij mp3's gaat dat hard)?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.